دستور تهیه و پخت دسر تارت شکلاتی خوشمزه و ساده در خانه

تارت شکلاتی جزو شیرینی های خوشمزه و بی نظیری است که به راحتی در منزل قابل تهیه است. تارت ها نوعی شیرینی هستند که روی آن را باز می گذارند و برای پوشش روی آن از میوه و کاستارد استفاده می شود. نکته ای که باید در تهیه تارت ها به آن دقت کنید این است که خمیر تارت نباید هیچ وقت پف کند.

تارت را می توان در انواع مختلف شکلاتی، میوه ای و تارت غذایی درست کرد. معمولا در تارت غذایی روی آن را با مرغ و میگو پر می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه تارت شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مجله بارونک، دستور تهیه و مواد لازم این دسر را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل تارت شکلاتی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم دسر تارت شکلاتی
پودر قند یک لیوان سر خالی
زرده تخم مرغ 2 عدد
آرد 2 لیوان
وانیل 1 قاشق چای خوری
کره ١٠٠ گرم
کاکائو حدودا ٤ قاشق غذاخوری
شیر 1 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه خمیر تارت

1. برای تهیه دسر تارت شکلاتی خوشمزه، ابتدا در یک ظرف مناسب کره سرد را با پودر قند مخلوط می کنیم تا به شکل خرده نان در بیاید. سپس زرده تخم مرغ، وانیل، کاکائو و یک قاشق غذاخوری شیر را هم به مواد بالا اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

2. بعد از مخلوط شدن کامل مواد، آرد الک شده را هم اضافه کرده و با نوک انگشتان ورز می دهیم. وقتی خمیر لطیفی به دست آمد، خمیر را داخل کیسه فریزر می گذاریم و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

3. بعد از نیم ساعت خمیر را از یخچال در می آوریم و داخل قالب کمربندی یا قالب تارت پهن می کنیم. وسط خمیر را با چنگال چند سوراخ ایجاد می کنیم و یک کاغذ روغنی را روی خمیر می گذاریم تا هنگام پخت پف نکند. در انتها قالب خمیر را به مدت 40 دقیقه با درجه حرارت 170 داخل فر می گذاریم تا پخته شود.

در این فاصله که خمیر در فر پخته می شود، ما هم مواد روی تارت را آماده می کنیم.

مواد لازم برای پوشش تارت
خامه قنادی ٢٠٠ گرم
خامه صبحانه 1 بسته
شیر یک و نیم لیوان
آرد  1 قاشق غذاخوری
شکلات صبحانه  ٤ الی ٥ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو  2 قاشق غذاخوری
شکر قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای خوری
کره به مقدار کم
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
قهوه 1 قاشق غذاخوری (اختیاری)
مراحل تهیه مواد روی تارت

1. ابتدا در یک ظرف یک لیوان شیر را با شکر و یک قاشق آرد مخلوط کرده و روی حرارت می گذاریم و هم می زنیم تا قوام بیاید. در آخر کره و وانیل را هم اضافه می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

2. سپس بقیه شیر را در یک طرف فلزی می ریزیم و روی آن ژلاتین می ریزیم و بعد روی بخار کتری می گذاریم تا اسفنجی شود. بعد خامه صبحانه و شکلات صبحانه را با هم مخلوط می کنیم و در انتها پودر کاکائو، قهوه و خامه قنادی را هم اضافه کرده و هم می زنیم. فقط دقت کنید که زیاد نزنید، چون مواد وا می رود و شل می شود.

3. وقتی مواد شیر و شکر خنک شد، ژلاتین را هم به آن اضافه می کنیم و مایه آماده شده را روی تارت که پخته و سرد شده می ریزیم و دسر تارت آماده شده را چند ساعتی داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود. امیدواریم از خوردن این دسر تارت شکلاتی خوشمزه لذت ببرید.