دستور پخت سوپ شلغم و قارچ با جو پرک، هویج، پیاز و سبزیجات تازه

سوپ شلغم یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی است که پخت آن در فصول سرد سال در بین ایرانیان بیشتر رایج است. دلیل آن هم این است که این سوپ در پیشگیری و حتی درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.

امروزه در بسیاری از مناطق کشورمان این سوپ را با مواد غذایی مختلف و به روش های متفاوت طبخ می کنند. برای مثال در برخی مناطق پخت سوپ شلغم و سیب زمینی رایج است و در برخی مناطق دیگر سوپ شلغم با تره فرنگی و ...

به هر حال ما در این پست آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم یک نوع سوپ خوشمزه و مقوی با شلغم و قارچ را آماده کرده ایم و شما با استفاده از این آموزش ساده آشپزی در خانه به تنهایی در منزل می توانید این سوپ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم سوپ شلغم
شلغم متوسط ۲ عدد
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
هویج متوسط  ۲ عدد
قارچ  5 عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
جو پرک  نصف فنجان
جعفری ساطوری خرد شده  3 قاشق غذاخوری
  آب مرغ 2 لیوان
نمک و آبلیمو  به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سوپ شلغم

1. برای درست کردن سوپ شلغم و قارچ ابتدا پیاز را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. سیب زمینی را هم به صورت مکعبی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. شلغم و هویج را هم به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

طرز تهیه سوپ ماست خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه سوپ ماست خوشمزه و مجلسی
سوپ ماست یکی انواع سوپ های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و مواد اصلی ...

2. برای شروع آب مرغ را در قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید. سپس جو پرک و سبزیجات خرد شده را اضافه می کنیم و درب قابلمه را به صورت نیمه باز می گذاریم و حرارت را کم می کنیم تا سبزیجات و جو پرک با حرارت ملایم بپزند و نرم شوند.

3. سپس نمک، فلفل، قارچ و جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و به مدت 30 دقیقه صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و کاملا جا بیفتد و غلیظ شود.

4. بعد از اینکه سوپ شلغم و قارچ ما به خوبی پخت، آن را در ظرف سرو می کشیم و در صورت تمایل یکی دو قاشق هم آبلیمو اضافه می کنیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ شلغم و قارچ خوشمزه و مقوی لذت ببرید.