سایت بیوگرافی و آشپزی

۵۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

طرز تهیه حلوای خرما به صورت خوشمزه و مجلسی

دستور پخت حلوای خرما با آرد و دارچین و هل به صورت خانگی

حلوای خرما یکی از حلواهای خوشمزه و مقوی است و از حلواهای معروف شهر شیراز می باشد. با اینکه حلوای خرما از دسر های سنتی و قدیمی است، اما امروزه آن را در انواع مختلف و مدرن درست می کنند. از جمله حلوای زعفرانی، حلوای خرما با بیسکوییت، حلوای رولتی و...

اگر می خواهید یک خوراکی خوشمزه و مقوی با خرما درست کنید، ما به شما حلوای خرما را پیشنهاد می کنیم که هم راحت و سریع آماده می شود، هم بسیار پرطرفدار می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن حلوای خرما آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه حلوای خرما را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل بتوانید این حلوای خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

طرز تهیه حلوا هویج خوشمزه زعفرانی
طرز تهیه حلوا هویج خوشمزه زعفرانی
حلوا هویج از حلواهای خوشمزه و مجلسی است که به دلیل خوش رنگ و ...
مواد لازم حلوا خرما
خرمای بدون هسته 500 گرم
آرد نصف لیوان
کره یا روغن ۴۰ گرم
دارچین 1 قاشق چای خوری
هل 1 قاشق چای خوری
زنجبیل ۱ قاشق چای خوری
مراحل تهیه حلوای خرما

1. برای شروع پخت، ابتدا در یک تابه آرد را تفت می دهیم، در حدی که بوی آرد دربیاید و خامی آن گرفته شود. نیازی نیست که رنگش تغییر کند.

2. بعد کره یا روغن را به آرد اضافه می کنیم و دوباره آرد را با روغن تفت می دهیم. دقت کنید روغن را به اندازه ای بریزید که بعدا آرد روغن را پس ندهد، در حدی که همه آرد کاملا به روغن آغشته شود کافی است.

3. بعد از اینکه آرد را با روغن تفت دادیم، خرما را هم به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خرما با حرارت نرم شود، بعد از نرم شدن خرما، هل، زنجبیل و دارچین را می ریزیم و خوب هم می زنیم تا مواد یکدست شود. سپس حرارت را خاموش می کنیم.

4. وقتی که خرما را از روی حرارت برداشتیم، با گوشت کوب می کوبیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شود. بلافاصله در یک دیس یا سینی می ریزیم و صاف می کنیم. بعد در اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم و تزیین می کنیم. حتما این کار را وقتی که حلوا گرم است انجام دهید، چون اگر سرد شود سفت تر می شود و راحت برش داده نمی شود. امیدواریم از خوردن این حلوا خرمای خوشمزه و عالی لذت ببرید.

منبع : moshaverdashti
همچنین ببینید :
طرز تهیه حلوا نارگیلی خشمزه و مجلسی
طرز تهیه حلوا نارگیلی خشمزه و مجلسی
حلوا نارگیلی جزو حلواهای مجلسی بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد و به ...
۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۰:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه دمپخت شیرازی به صورت خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه دمپخت شیرازی

دمپخت شیرازی، طرز تهیه و پخت دمپخت شیرازی خوشمزه و مجلسی در منزل, dum pukht shirazi
دستور پخت دمپخت شیرازی خوشمزه و مجلسی

دمپخت شیرازی یکی از غذاهای سنتی و محلی استان فارس است و از غذاهای معروف شیراز محسوب می شود. دمپخت شیرازی بیشتر در زمستان و همراه با ترشی یا سالاد شیرازی خورده می شود. دمپخت شیرازی را اکثرا با گوشت درست می کنند، اما در صورت تمایل می توانید با مرغ هم درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه دمپخت شیرازی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه دمپخت شیرازی را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی جدید به راحتی در منزل بتوانید این دمپخت خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

مواد لازم دمپخت شیرازی
برنج 4 پیمانه
گوشت گوسفند یا گوساله ۴۰۰ گرم
پیاز درشت ۱ عدد
سیر 4 حبه
کلم برگ ۱ عدد کوچک
هویج ۳ عدد متوسط
عدس 1 پیمانه
سبزی شامل شوید، ریحان، ترخون و جعفری به میزان دلخواه
روغن: به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
ادویه به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه ودرست کردن دمپخت شیرازی

1. برای شروع پخت، ابتدا عدس را پاک می کنیم و در یک ظرف با مقداری آب ولرم حدود 2 تا 3 ساعت خیس می کنیم. سپس پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه سرخ می کنیم.

2. وقتی پیازها کمی نرم شدند، گوشت را به صورت قیمه ‌قیمه خرد می کنیم و به تابه پیاز می ریزیم. کمی هم زرد چوبه می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت طلایی شود.

3. در ادامه هویج و سیر را به شکل نگینی و ریز خرد می کنیم، بعد به همراه عدس خیس شده به مواد تابه اضافه می کنیم و نمک، فلفل و ادویه هم می ریزیم و خوب همه مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست و طعم دار شوند.

4. حالا مواد را داخل یک قابلمه می ریزیم و دو لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا عدس و گوشت بپزد. بعد از اینکه گوشت کامل پخته شد، کلم برگ و سبزی های خرد شده را هم به قابلمه اضافه می کنیم و حدود ۲۰ دقیقه صبر می کنیم تا بجوشد.

5. بعد از 20 دقیقه، برنج را در قابلمه می ریزیم. دقت کنید در این مرحه آب برنج به اندازه یه بند انگشت بالاتر از سطح مواد قابلمه باشد. در صورت نیاز مقداری هم نمک اضافه می کنیم.

6. موقع جوشیدن دمپخت، گوشت ها را از مواد جدا می کنیم. چون ممکن است گوشت ها به ته قابلمه برود و بسوزد. وقتی آب برنج کاملا به خورد برنج رفت، گوشت ها را روی برنج می چینیم و دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و حدود 30 الی 40 دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا دمپخت شیرازی ما دم بکشد.

7. بعد از اینکه دمپخت دم کشید، کمی روغن داغ روی برنج می ریزیم و بعد از چند دقیقه حرارت را خاموش می کنیم. دمپخت آماده شده را در دیس می کشیم و به همراه یک سالاد شیرازی خوشمزه سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دمپخت شیرازی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت دمپخت شیرازی

برای درست کردن دمپخت ها، چون برنج آبکش نمی شود، حتما از قبل برنج را خوب بشویید. همچنین اگر از سبزی خشک استفاده می کنید، سبزی رو به همراه برنج اضافه کنید.

منبع : دمپخت شیرازی

۲۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی در خانه مرحله به مرحله

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی

سمبوسه پیتزایی، طرز تهیه و پخت سمبوسه پیتزایی خوشمزه و مجلسی رولی در فر و بدون فر در تابه به همراه مواد لازم برای 4 نفر ، samboose-pitzaei
دستور پخت سمبوسه پیتزایی رولی خوشمزه و مجلسی

سمبوسه پیتزایی یکی از انواع سمبوسه است که همانند سمبوسه سیب زمینی بسیار خوشمزه و لذیذ است. استفاده از پنیز پیتزا در این سمبوسه باعث خوشمزه تر شدن آن شده است. با توجه به اینکه سمبوسه یک وعده غذایی محسوب می شود اما می توان آن را در انواع مختلف درست کرد و به عنوان یک میان وعده یا عصرانه داغ عالی سرو کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه سمبوسه پیتزایی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سمبوسه پیتزایی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سمبوسه خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم سمبوسه پیتزایی
گوشت چرخ کرده 200 گرم
پیاز 1 عدد
سیب زمینی 1 عدد
قارچ 100 گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
 پنیر پیتزا 1 بسته
آویشن یک سوم قاشق چای خوری
نان لواش یا خمیر یوفکا به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سمبوسه پیتزایی

1. برای شروع پخت، ابتدا سیب زمینی را نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در تابه سرخ می کنیم. بعد از اینکه سیب زمینی سرخ شد، آن را از تابه بر می داریم.

2. سپس پیاز را نگینی خرد می کنیم و در همان تابه تفت می دهیم. بعد از اینکه پیاز کمی تفت داده شد، گوشت چرخ کرده را هم اضافه می کنیم و همراه با پیاز تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ شود.

3. بعد از اینکه گوشت سرخ شد، سیب زمینی سرخ شده، قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را هم به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در حین تفت دادن نمک، زردچوبه و آویشن را به مخلوط می ریزیم و هم می زنیم تا مواد طعم دار شوند.

4. در پایان حرارت را خاموش می کنیم و صبر می کنیم مواد سرد شود. سپس پنیر پیتزا را به مواد اضافه می کنیم و مواد پیتزا را مخلوط می کنیم.

5. حالا نان لواش ها را به اندازه طول و عرض 6 و 8 سانتی متری برش می دهیم. بعد به اندازه یک قاشق از مواد را در قسمت بالای نان می ریزیم و نان را به شکل زاویه 90 درجه تا می کنیم تا در آخر به شکل یک مثلث دربیایند. به همین ترتیب همه پیتزاها را آماده می کنیم.

6. بعد از اینکه همه پیتزاها تمام شد، آنها را در روغن داغ سرخ می کنیم تا به خوبی ترد شوند. بعد در ظرف مناسب می چینیم و با سس دلخواه به صورت گرم میل می کنیم. امیدواریم از خوردن این سمبوسه پیتزایی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت سمبوسه پیتزایی

توجه داشته باشید اگر قارچ آب انداخت جای نگرانی نیست، چون باعث پخته شدن مواد می شود ولی چون باید مواد سمبوسه بدون آب باشد تا نان خمیر نشود، پس منتظر شوید تا آب قارچ کامل کشیده شود.

سعی کنید آویشن را حذف نکنید چون عطر خوبی به سمبوسه می دهد.

منبع : سمبوسه پیتزایی

۲۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

دانلود آهنگ جدید به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم از شهرام شکوهی

دانلود آهنگ جدید به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم از شهرام شکوهی

دانلود آهنگ جدید شهرام شکوهی بنام به من برگرد از ترنج موزیک

Download Music Shahram Shokoohi – Be Man Bargard

ترانه : روح الله همتی , موزیک و تنظیم : عادل فلاح

برای دانلود آهنگ به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید شهرام شکوهی بنام به من برگرد :

برای زندگی کردن تو تنها دلخوشیم بودی

اصلا باور نمیکردم ازم رد شی به این زودی

نمیدونی دلم رو تو چقدر عشقو تعصب داشت

ولی رفتی به این زودی همین جای تعجب داشت

♫♫♫♫♫

چه روزای قشنگی بود تو چشمات عشقو میدیدم

نگفتی چیزی از حسرت منم چیزی نپرسیدم

چقدر زود عاشقم کردی چقدر زودتر فراموشم

نمیتونم باهات بد شم رو کارات چشم میپوشم

♫♫♫♫♫

به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم

صبوری خصلت من بود ولی حالا کم آوردم

همیشه سخت رنجیدم همیشه زود بخشیدم

با ترس از عشق سر کردم با عشق از ترس ترسیدم

♫♫♫♫♫

به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم

صبوری خصلت من بود ولی حالا کم آوردم

همیشه سخت رنجیدم همیشه زود بخشیدم

با ترس از عشق سر کردم با عشق از ترس ترسیدم

دانلود آهنگ جدید شهرام شکوهی بنام به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم


۲۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۹:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه ته چین مرغ به صورت خوشمزه و مجلسی

دستور پخت ته چین مرغ و بادمجان خوشمزه به 2 روش در فر و قابلمه

ته چین مرغ و بادمجان یکی از انواع ته چین هاست که بسیار خوشمزه و مجلسی است. ته چین از جمله غذاهای سنتی ایرانی است. با اینکه ته چین مرغ بسیار مشهور و معروف است اما می توان ته چین را در انواع مختلف درست کرد از جمله: ته چین با گوشت گوشفندی، ته چین مرغ و سیب زمینی، ته چین بدون گوشت و...

به هر حال اگر با طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان را برای 4 نفر آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این ته چین خوشمزه را درست کنید.

طرز تهیه خورش مرغ
طرز تهیه خورش مرغ
خورشت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار مجلسی است که ...
مواد لازم ته چین مرغ و بادمجان 4 نفر
برنج 4 لیوان
تخم مرغ 1 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
ماست سفت 1 لیوان
سینه مرغ 1 عدد
بادمجان 3 عدد کوچک
پیاز 1 عدد
زعفران 3 قاشق غذاخوری
گلاب 1 قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
خلال پسته برای تزیین
ادویه به میزان لازم
نمک و زردچوبه به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت ته چین مرغ و بادمجان

1. برای شروع پخت، ابتدا برنج را می شوییم و حدود 2 الی 3 ساعت با آب ولرم خیس می کنیم. سپس پیاز را به شکل خلالی خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم. بعد از اینکه کمی سرخ شد، مقداری از پیاز سرخ شده را از تابه برمی داریم و کنار می گذاریم.

2. بعد سینه مرغ را به شکل خلالی برش می زنیم و با پیاز باقی مانده در تابه تفت می دهیم. موقع تفت دادن زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به تابه اضافه می کنیم تا سینه مرغ طعم دار شود. دقت داشته باشید که سینه مرغ را زیاد سرخ نکنید، چون زود سفت می شود.

3. وقتی که مرغ کمی سرخ شد، زعفران دم کرده و آبلیمو را اضافه می کنیم، مواد را هم می زنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم. هم چنین پوست بادمجان ها را می گیریم و در یک تابه دیگر سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

4. حالا در ظرف دیگر یک تخم مرغ کامل و یک زرده تخم مرغ به همراه ماست، زعفران و گلاب را مخلوط می کنیم.

5. در ادامه برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم تا چند دقیقه بجوشد، وقتی که برنج به خوبی پخت، آن را آبکش می کنیم و در داخل مخلوط تخم مرغ می ریزیم و هم می زنیم تا برنج و مخلوط تخم مرغ یکدست شود.

6. در انتها کف قابلمه را با روغن چرب می کنیم، نصف مخلوط برنج و تخم مرغ را ته قابلمه می ریزیم و بعد مرغ و پیاز سرخ شده، بادمجان سرخ شده و زرشک را هم به صورت مرتب روی برنج پخش می کنیم. وقتی همه مواد مرغ و بادمجان را ریختیم در مرحله آخر بقیه مخلوط برنج را به آرامی روی مرغ و بادمجان می ریزیم.

7. در آخر که برنج تمام شد، چند تکه کره روی برنج می گذاریم و قابلمه را روی شعله کم به مدت یک ساعت الی یک ساعت ونیم قرار می دهیم تا دم بکشد. وقتی که ته چین مرغ و بادمجان به خوبی دم کشید، آن را در دیس می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ته چین مرغ و بادمجان خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه کتلت گوشت خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه کتلت گوشت خوشمزه و مجلسی
کتلت گوشت از جمله غذاهای ساده و خوشمزه است و به نوعی کباب ...
نکات پخت ته چین مرغ و بادمجان
ته چین مرغ و بادمجان در فر

در صورت تمایل می توانید ته چین مرغ را به صورت قالبی در فر درست کنید. برای این کار مواد را با همان دستور بالا در قالب می ریزیم و روی قالب یک ورق نازک فویل می کشیم و سپس برای پخت در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 1 ساعت قرار می دهیم تا بپزد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۹:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای

طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای

سیب زمینی بامیه ای، طرز تهیه و پخت سیب زمینی بامیه ای خوشمزه و مجلسی در منزل به روشی عالی, آموزش درست کردن سیب زمینی بامیه ای
دستور پخت سیب زمینی بامیه ای خوشمزه با آرد و تخم مرغ

سیب زمینی بامیه ای یکی از پیش غذاهای خوشمزه و خاص می باشد و شما می توانید آن را در کنار بعضی از غذاهای سنتی و فست فودی خود سرو کنید. البته بعد از اینکه این سیب زمینی های بامیه ای خوشمزه و خوشگل را درست کنید شاید در نگاه اول برخی از مهمان های شما تصور کنند که این ها بامیه هستند!

به هر حال با طرز تهیه و درست کردن سیب زمینی بامیه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سیب زمینی بامیه ای را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید سیب زمینی های بامیه ای خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم سیب زمینی بامیه ای
آرد سفید دو سوم لیوان
آب دو سوم لیوان
سیب زمینی 2 عدد متوسط
تخم مرغ ۱ عدد
کره ۲۰ گرم
بیکینگ پودر  نصف قاشق چایخوری
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سیب زمینی بامیه ای

1. برای درست کردن سیب زمینی بامیه ای خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب کره را روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس آب را اضافه می کنیم و بعد از اینکه آب شروع به جوش زدن کرد، آرد الک شده را اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق چوبی آرد را جمع می کنیم تا خمیر شود.

2. سپس خمیر جمع شده را به صورت مداوم پشت و رو می کنیم تا جایی که منسجم شود و نتوان جا به جاش کرد. در این حالت خمیر را از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا کمی از دما بیفتد.

3. حالا سیب زمینی ها را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا آبپز شود. سپس پوستش را جدا می کنیم و با رنده به صورت ریز رنده می کنیم و کمی نمک و زردچوبه هم اضافه می کنیم و کنار می گذاریم. البته در صورت تمایل می توانید با کوشکوب سیب زمینی ها را بکوبید تا له شود.

4. بعد از اینکه خمیر از دما افتاد، تخم مرغ را به خمیر اضافه می کنیم و بعدش سیب زمینی رنده شده و بیکینگ پودر را اضافه می کنیم و با دست چنگ می زنیم و ورز می دهیم. اگر دیدید خمیرتان خیلی سفت است و ممکن است از ماسوره رد نشود می توانید یک تخم مرغ دیگه هم به خمیر اضافه کنید.

5. حالا خمیر آماده شده را داخل ماسوره می ریزیم تا آماده استفاده شود. سپس داخل یک تابه گود مانند مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن داغ شود. بعد از اینکه روغن داغ شد، با ماسوره سیب زمینی های بامیه شکل درست می کنیم و بعدش آن ها را سرخ می کنیم.

6. توجه کنید خمیر به هیچ وجه روغن را جذب خودش نمی کند. فقط دقت کنید خمیرها باید توی روغن شناور باشند و حرارت هم به صورت ملایم باشد. توجه کنید برای سری بعد سیب زمینی های بامیه ای به دلیل اینکه روغن حاوی تخم مرغ است کف می کند. پس نگران این موضوع نباشید. امیدواریم از خوردن این سیب زمینی های بامیه ای خوشمزه لذت ببرید.

۲۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۸:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه سالاد کرفس و گشنیز

طرز تهیه سالاد کرفس و گشنیز

سالاد کرفس و گشنیز، طرز تهیه و درست کردن سالاد کرفس و گشنیز خوشمزه و مجلسی در منزل، salad-karafs-va-geshniz
سالاد کرفس خوشمزه و مجلسی با گشنیز و پیازچه و فلفل دلمه ای

سالاد کرفس و گشنیز یکی از سالاد های خوشمزه و سالم می باشد و با مواد مختلفی درست می شود. من قبلا در بارونک دستور طرز تهیه سالاد کرفس با تن ماهی و سیب زمینی را نوشتم و امروز هم در این پست بارونک، طرز تهیه نوعی سالاد کرفس خوشمزه با گشنیز و پیازچه و فلفل قرمز را آماده کرده ایم که این سالاد هم بسیار خوشمزه است و پیشنهاد می کنم برای یک بار هم که شده این سالاد خوشمزه را به این روش درست کنید.

در ادامه طرز تهیه و مواد لازم سالاد کرفس با گشنیز را برای شما آماده کرده ایم و شما به وسیله این دستور آشپزی جدید آماده شده می توانید سالاد کرفس و گشنیز خوشمزه و عالی در منزل برای مهمان ها و یا خانواده خود درست کنید.

مواد لازم سالاد کرفس
کرفس خرد شده ٥ لیوان
- گشنیز خرد شده سه چهارم لیوان
پیازچه خرد شده یک عدد
- فلفل قرمز خرد شده نصف یک عدد
آبلیموی تازه 4 قاشق غذاخوری
سرکه سیب یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه سالاد کرفس و گشنیز

1. برای درست کردن این سالاد خوشمزه، ابتدا ساقه و برگ های کرفس را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. همچنین برگ گشنیز و پیازچه و فلفل قرمز را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

2. حالا تمام مواد خرد شده را در یک ظرف باهم مخلوط می کنیم. برای سس هم آبلیمو + سرکه سیب + روغن زیتون را باهم مخلوط می کنیم تا سس یکدستی داشته باشیم.

3. در این مرحله سس آماده شده را روی سالاد می ریزیم و مواد سالاد را زیر و رو می کنیم تا تمامی مواد به سس آغشته شوند. حالا سالاد کرفس آماده شده را در ظرفی که برای سرو سالاد انتخاب کردیم می ریزیم و بعدش آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد کرفس و گشنیز خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید.

۲۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه سمبوسه به صورت خوشمزه در منزل

طرز تهیه سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله, آموزش درست کردن سمبوسه سیب زمینی در منزل، sambose
دستور پخت سمبوسه سیب زمینی خوشمزه آبادانی اصل

سمبوسه سیب زمینی یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذی است که تهیه آن بسیار آسان و سریع می باشد. سمبوسه از غذاهای معروف و پر طرفدار جنوب مخصوصا استان خوزستان است که امروزه در همه جای ایران محبوبیت خاصی دارد.

اگر راهی سفر به شهرهای جنوبی کشور شدید ، پیشنهاد می کنیم از مغازه های این شهرها سمبوسه را خریداری کنید و برای یکبار هم که شده طعم و مزه سمبوسه را امتحان کنید. البته می توان در منزل هم سمبوسه خوشمزه و فوق العاده ای را درست کرد.

همان طور که می دانید سمبوسه سیب زمینی جزو معروف ترین سمبوسه ها می باشد اما امروزه سمبوسه را با دستورات آشپزی مختلفی درست می کنند. از جمله: سمبوسه پیتزایی، سمبوسه گوشت، سمبوسه مرغ و سمبوسه سبزیجات...

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سمبوسه سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید در منزل این سمبوسه خوشمزه و جنوبی را درست کنید.

مواد لازم سمبوسه 50 عدد
سیب زمینی ۷ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد بزرگ
جعفری ساطوری یک و نیم قاشق
تره ساطوری یک و نیم قاشق
گشنیز ساطوری یک و نیم قاشق
نان لواش 50 عدد
نمک به میزان دلخواه
فلفل قرمز به میزان دلخواه
ادویه کاری به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سمبوسه

1. برای شروع پخت، ابتدا سیب زمینی ها را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا سیب زمینی ها آبپز شوند. بعد از اینکه سیب زمینی ها به خوبی پخت، پوستشان را می گیریم. بعد یه کاسه بزرگ برمی داریم و سیب زمینی ها را داخل کاسه کامل له می کنیم.

2. سپس پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک تابه با کمی روغن تفت می دهیم تا طلایی شود و بعد نمک، فلفل و ادویه ها را اضافه می کنیم و کمی هم تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود.

3. حالا سیب زمینی له شده را به تابه پیاز می ریزیم و کمی هم می زنیم تا سیب زمینی طعم ادویه ها را به خود بگیرد. بعد سبزی های ساطوری شده را هم اضافه می کنیم و خوب همه مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شود. بلافاصله حرارت را خاموش می کنیم و مواد را کنار می گذاریم تا خنک شوند.

4. در پایان نان لواش ها را به اندازه طول و عرض 6 و 8 سانتی متری برش می زنیم. بعد به اندازه دو قاشق از مواد را در قسمت بالای نان می گذاریم و نان را به شکل زاویه 90 درجه تا می کنیم و به همین ترتیب همه نان را می پیچیم تا به شکل یک مثلث در بیاید.

5. همه سمبوسه ها را به همین ترتیب آماده می کنیم. بعد از اینکه تمام شد، سمبوسه ها را در روغن داغ شناور سرخ می کنیم. دقت کنید سمبوسه ها را زود زود بر گردانید تا کاملا دو طرف آنها سرخ شود. بعد از سرخ شدن، سمبوسه ها را روی سبد آبکش قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

6. سمبوسه های پخته شده را به صورت گرم و با توجه به ذائقه خود با سس تند یا شیرین سرو نمایید. امیدواریم از خوردن این سمبوسه خوشمزه و عالی لذت ببرید.

۲۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو

آلبالو پلو، طرز تهیه و پخت آلبالو پلو شیرازی خوشمزه و مجلسی با فیله و ران مرغ در منزل به صورت خانگی، آموزش درست کردن آلبالو پلو برای 2 و 4 نفر، albaloo-polo
دستور پخت آلبالو پلو خوشمزه و مجلسی با فیله مرغ

آلبالو پلو با مرغ یکی از پلوهای خوشمزه و خوش طعمی است که اصالت آن مربوط به شهر شیراز است. با توجه به فصلی بودن آلبالو، آلبالو پلو در فصل تابستان بسیار پر رونق می باشد اما کسانی که طرفدار این پلوی خوشمزه و پر طرفدار هستند می توانند آلبالو را فریزر کنند و در فصل های دیگر سال هم درست کنند. آلبالو پلو را می توان با گوشت چرخ کرده قلقلی شده هم درست کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو را به صورت کامل آماده کرده ایم، تا شما با این آموزش آشپزی ساده بتوانید به راحتی در منزل این آلبالو پلوی خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

توجه کنید مقدار مواد گفته شده در این آموزش آشپزی برای چهار نفر می باشد. در صورتی که می خواهید برای دو نفر آلبالو پلو درست کنید از نصف مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم آلبالو پلو 4 نفر
برنج ۴ پیمانه
آلبالو نیم کیلو
شکر به میزان لازم
سینه یا فیله مرغ ۲ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد
روغن به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم
خلال پسته برای تزئین
مراحل تهیه و پخت آلبالو پلو

1. برای درست کردن آلبالو پلو، ابتدا برنج را یک ساعت قبل با آب و نمک خیس می کنیم، بعد آلبالوها رو می شوییم و هسته آنها را درمی آوریم. سپس شکر را روی آلبالو ها می پاشیم و در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید و ده دقیقه بجوشد. توجه کنید شکر را با توجه به ذائقه خود می توانید کم یا زیاد کنید.

2. بعد از اینکه ده دقیقه جوشید، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم تا رنگ آلبالو ها تیره نشود. سپس آلبالوها را از صافی رد می کنیم و شربتش را دوباره روی حرارت قرار می گذاریم تا کمی بجوشد و غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن از روی حرارت برمی داریم.

3. حالا در یک ظرف دیگرسینه ی مرغ را تکه تکه می کنیم و یک عدد پیاز را داخلش رنده می کنیم و در یک قابلمه کوچک با مقدار کمی روغن تفت می دهیم. وقتی کامل تفت خورد، یک فنجان آب، مقداری نمک و زعفران دم کرده به تکه های مرغ اضافه می کنیم. حرارت را کم می کنیم و درب قابلمه رو می بندیم تا مرغ کاملا مغزپخت شود و آب آن تمام شود.

4. در ادامه برنج را در آب جوش می ریزیم و بعد از چند دقیقه جوشیدن آبکش می کنیم، سپس کمی روغن در قابلمه می ریزیم و به سلیقه خود کف قابلمه ته دیگ سیب زمینی یا نان می گذاریم. بعد برنج آبکش شده، آلبالو و تکه های مرغ پخته را به صورت لایه لایه از هر کدام در قابلمه می ریزیم. بهتر است مقداری از آلبالوها و مرغ را برای تزئین نگه داریم.

5. بعد از اینکه مواد را در قابلمه ریختیم، مقدار کمی روغن و دو قاشق از شربت غلیظ شده را روی برنج می ریزیم و دمکنی و درب قابلمه را می گذاریم، حرارت را کم می کنیم تا برنج دم بکشد.

6. بعد از اینکه آلبالو پلو به خوبی دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با برنج زعفرانی، برنجی که با شربت آلبالو صورتی شده و تکه های مرغ و خلال پسته تزئین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این آلبالو پلوی خوشمزه لذت ببرید.

۲۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

آموزش کامل طرز تهیه آلبالو پلو خانگی خوشمزه

دستور پخت آلبالو پلو خوشمزه و مجلسی با فیله مرغ

آلبالو پلو با مرغ یکی از پلوهای خوشمزه و خوش طعمی است که اصالت آن مربوط به شهر شیراز است. با توجه به فصلی بودن آلبالو، آلبالو پلو در فصل تابستان بسیار پر رونق می باشد اما کسانی که طرفدار این پلوی خوشمزه و پر طرفدار هستند می توانند آلبالو را فریزر کنند و در فصل های دیگر سال هم درست کنند. آلبالو پلو را می توان با گوشت چرخ کرده قلقلی شده هم درست کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو را به صورت کامل آماده کرده ایم، تا شما با این آموزش آشپزی ساده بتوانید به راحتی در منزل این آلبالو پلوی خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

توجه کنید مقدار مواد گفته شده در این آموزش آشپزی برای چهار نفر می باشد. در صورتی که می خواهید برای دو نفر آلبالو پلو درست کنید از نصف مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و مجلسی
هویج پلو که نام دیگر آن شیرین پلو نام دارد و اصالت آن به شهر شیراز ...
مواد لازم آلبالو پلو 4 نفر
برنج ۴ پیمانه
آلبالو نیم کیلو
شکر به میزان لازم
سینه یا فیله مرغ ۲ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد
روغن به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم
خلال پسته برای تزئین
مراحل تهیه و پخت آلبالو پلو

1. برای درست کردن آلبالو پلو، ابتدا برنج را یک ساعت قبل با آب و نمک خیس می کنیم، بعد آلبالوها رو می شوییم و هسته آنها را درمی آوریم. سپس شکر را روی آلبالو ها می پاشیم و در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید و ده دقیقه بجوشد. توجه کنید شکر را با توجه به ذائقه خود می توانید کم یا زیاد کنید.

طرز تهیه برنج کته مجلسی خوشمزه
طرز تهیه برنج کته مجلسی خوشمزه
برنج از جمله غذاهای سنتی و اصلی سفره ایرانیان است که به دو روش ...

2. بعد از اینکه ده دقیقه جوشید، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم تا رنگ آلبالو ها تیره نشود. سپس آلبالوها را از صافی رد می کنیم و شربتش را دوباره روی حرارت قرار می گذاریم تا کمی بجوشد و غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن از روی حرارت برمی داریم.

3. حالا در یک ظرف دیگرسینه ی مرغ را تکه تکه می کنیم و یک عدد پیاز را داخلش رنده می کنیم و در یک قابلمه کوچک با مقدار کمی روغن تفت می دهیم. وقتی کامل تفت خورد، یک فنجان آب، مقداری نمک و زعفران دم کرده به تکه های مرغ اضافه می کنیم. حرارت را کم می کنیم و درب قابلمه رو می بندیم تا مرغ کاملا مغزپخت شود و آب آن تمام شود.

4. در ادامه برنج را در آب جوش می ریزیم و بعد از چند دقیقه جوشیدن آبکش می کنیم، سپس کمی روغن در قابلمه می ریزیم و به سلیقه خود کف قابلمه ته دیگ سیب زمینی یا نان می گذاریم. بعد برنج آبکش شده، آلبالو و تکه های مرغ پخته را به صورت لایه لایه از هر کدام در قابلمه می ریزیم. بهتر است مقداری از آلبالوها و مرغ را برای تزئین نگه داریم.

5. بعد از اینکه مواد را در قابلمه ریختیم، مقدار کمی روغن و دو قاشق از شربت غلیظ شده را روی برنج می ریزیم و دمکنی و درب قابلمه را می گذاریم، حرارت را کم می کنیم تا برنج دم بکشد.

6. بعد از اینکه آلبالو پلو به خوبی دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با برنج زعفرانی، برنجی که با شربت آلبالو صورتی شده و تکه های مرغ و خلال پسته تزئین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این آلبالو پلوی خوشمزه لذت ببرید.

۲۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی