سایت بیوگرافی و آشپزی

۴۷ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

طرز تهیه دسر طالبی شکم پر به صورت خوشمزه و مجلسی

ستور تهیه دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو در منزل مرحله به مرحله

دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو یک نوع دسر مجلسی و خوشمزه می باشد و امروزه درست کردن این دسر بسیار باب شده است و شما می توانید دسر طالبی شکم پر را علاوه بر ژله آلبالو در طعم و طرح های مختلفی دیگری درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید.

همانطور که می دانید مصرف ژله علاوه بر خوشمزه بودن، برای بدن نیز بسیار مفید است، به خصوص اگر از ژلاتین هم استفاده شود. پس با رسیدن فصل تابستان و روزهای گرم و طولانی، با کمی علاقه و حوصله می توانید دسر و ژله های خوشرنگ در طرحهای جالب و شیک درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این دسر خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، این دسر طالبی خوشمزه را با ژله آلبالو در منزل درست کنید.

طرز تهیه دسر پان اسپانیا
طرز تهیه دسر پان اسپانیا
دسر پان اسپانیا از دسرهای خوشمزه و شیک می باشد و درست کردن آن بسیار ...
مواد لازم دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو
طالبی گرد 1 عدد
ژله آلبالو  1 بسته
آب جوش  1 و نیم لیوان
آب سرد  نصف لیوان
مراحل تهیه دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو

1. برای درست کردن این دسر ، ابتدا طالبی را خوب می شوییم تا گرد و خاک رویش کاملا تمیز شود. سپس از قسمت بالای طالبی یک برش کوچک به شکل دایره می زنیم. به شکلی که برای طالبی یک درب گذاشته ایم. بعدش با کمک یک قاشق کاملا تمام تخمه های داخل طالبی را خالی می کنیم.

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد
طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد
حریره بادام یکی از دسرهای خوشمزه و مقوی می باشد که ارزش غذایی بالایی...

2. حالا یک بسته ژله آلبالو را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و سپس یک لیوان آب سرد اضافه می کنیم و داخل طالبی می ریزیم تا داخلش کاملا از مایه ژله پر شود. بعد طالبی را داخل یک کاسه می گذاریم تا تکان نخورد و ژله نریزد.

3. در انتها طالبی را با کاسه داخل یخچال می گذاریم تا ببندد و آماده شود. حدود 4 الی 5 ساعت داخل یخچال بماند کافی است.

4. بعد از اینکه ژله کاملا بسته شد، طالبی را از یخچال درمی آوریم و با چاقوی تیز به شکل قاچ برش می دهیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو لذت ببرید.

۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۹:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه کلم پلو با مرغ به صورت فوری و خوشمزه برای مهمان

دستور پخت کلم پلو خوشمزه با مرف و زرشک و هویج در منزل

کلم پلو با مرغ جزو پلوهای خوشمزه و مجلسی است که بسیار پرطرفدار است. کلم پلو را علاوه بر مرغ با گوشت چرخ کرده و حتی بدون گوشت هم درست می کنند. کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی از پلوهای معروف شیراز است. همانطور که می دانید کلم فواید فراوانی دارد و خوردن آن چه به صورت ساده و چه در غذا حتما توصیه می شود.

از جمله فواید کلم می توان به افزایش عملکرد ذهنی و تمرکز افراد و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. همچنین کلم خاصیت آرام بخش بودن دارد که برای تسکین سردرد های مزمن موثر است. کنترل فشار خون و کمک به کاهش کلسترول بدن از دیگر مزایای کلم سفید محسوب می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه کلم پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در مقاله بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کلم پلو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی این کلم پلو با مرغ را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه و پخت قارچ پلو با مرغ مجلسی
طرز تهیه و پخت قارچ پلو با مرغ مجلسی
قارچ پلو با مرغ جزو پلوهای خوشمزه و پرطرفدار است که امروزه درست کردن آن ...
مواد لازم کلم پلو با مرغ 4 نفر
برنج  4 پیمانه
سینه مرغ 1 عدد
پیاز درشت  1 عدد
رب گوجه فرنگی  1 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه به میزان لازم
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
دارچین  ۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه  به میزان دلخواه
مراحل تهیه و پخت کلم پلو با مرغ

1. برای درست کردن این غذای خوشمزه، ابتدا برنج را می شوییم و از قبل به مدت 3 ساعت خیس می کنیم. بعد سینه مرغ را به اندازه مکعب های کوچک و یا با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم. هم چنین کلم را هم خیلی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

طرز تهیه و مواد لازم دمپخت شیرازی
طرز تهیه و مواد لازم دمپخت شیرازی
دمپخت شیرازی یکی از غذاهای سنتی و محلی استان فارس است و ...

2. سپس پیاز را پوست می گیریم و به شکل خلالی نازک خرد می کنیم. بعد در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و پیاز را در تابه تفت می دهیم.

3. وقتی که پیاز نرم شد، سینه مرغ خرد شده را بهش اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. برای طعم دار شدن مرغ، مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و زعفران اضافه می کنیم.

4. بعد از اضافه کردن ادویه ها به مرغ، درب تابه را می گذاریم تا مرغ با حرارت ملایم پخته شود. بعد از 10 دقیقه، کلم خرد شده را هم به مرغ اضافه می کنیم و چند دقیقه ای تفت می دهیم تا کلم ها نرم شوند.بعد از اینکه کلم ها نرم شد و تغییر رنگ داد، یک قاشق ربع می ریزیم و خوب هم می زنیم. وقتی که مواد با هم مخلوط شد، حرارت را خاموش می کنیم.

5. در ادامه برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا خوب بجوشد و برنج پخته شود. بعد از 10 دقیقه جوشیدن، چند دانه برنج را لای انگشتمان له می کنیم، اگر سفت نبود ، آن را آبکش می کنیم.

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ برای دو نفر
طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ برای دو نفر
آلبالو پلو با مرغ یکی از پلوهای خوشمزه و خوش طعمی است که اصالت آن ...

6. در انتها بعد از آبکش کردن برنج، کف قابلمه را با روغن چرب می کنیم و ته دیگ نان یا سیب زمینی را کف قابلمه می چینیم. سپس به ترتیب یک لایه برنج و یک لایه از مواد مرغ و کلم در قابلمه می ریزیم و به همین ترتیب تا آخر می ریزیم تا تمام شود. فقط مقداری از مواد مرغ و کلم را برای تزیین نگه می داریم.

7. بعد از اینکه همه برنج و مواد را داخل قابلمه ریختیم، دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم تا دم بکشد. نیم ساعت الی 40 دقیقه زمان برای دم کشیدن کلم پلو کافی است.

8. بعد از دم کشیدن کلم پلو ، آن را در دیس می کشیم و با باقی مانده مرغ و کلم و مقداری زرشک و هویج این غذای خوشمزه را تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کلم پلو با مرغ خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

طرز تهیه هویج پلو با مرغ ریش ریش
طرز تهیه هویج پلو با مرغ ریش ریش
هویج پلو که نام دیگر آن شیرین پلو نام دارد و اصالت آن به شهر شیراز بر می گردد ...
نکات درست کردن کلم پلو با مرغ

توجه داشته باشید که اضافه کردن ادویه به این غذا نقش اساسی در طعم غذا دارد. همچنین اگر دوست داشتید مقدار کمی کنجد کف قابمه بریزید تا ته دیگ خوشمزه ای داشته باشید.

۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۸:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه آش گوشت به صورت خوشمزه و مرحله به مرحله

دستور تهیه و پخت آش گوشت ساده و خوشمزه با برنج و نخود

آش گوشت از آش های سنتی و پرطرفدار ایرانی می باشد و همانند پخت این آش همانند آش شلمه قلمکار در مراسمات نذری بسیار رایج است و اصالت آن به شمال ایران، شهر بابل باز می گردد.

آش گوشت از آن دسته آش هایی می باشد که در مناطق مختلف ایران با دستورات و مواد مختلفی طبخ می شود. برای مثال برخی از افراد به آش گوشت گوجه فرنگی و سبزی معطر شامل تره و شوید هم اضافه می کنند. بهتر است بدانید هم اکنون آش گوشت بابلی، آش گوشت شیرازی و تهرانی از پرطرفدارترین آش گوشت ها در کشورمان هستند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن آش گوشت آشنایی ندارید، ما در این مقاله آموزشی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم آش گوشت را آماده کرده ایم تا شما به راحتی در منزل بتوانید این آش گوشت را به صورت خوشمزه و مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه آش گندم سنتی و خوشمزه
طرز تهیه آش گندم سنتی و خوشمزه
آش گندم یزدی بیشتر در ماه های محرم و صفر پخته می شود و به همین دلیل ...
مواد لازم آش گوشت 4 تا 5 نفر
گوشت گوسفندى  ٣٠٠ گرم پخته شده
عدس  ۱ پیمانه
برنج  ۱ پیمانه
نخود ۱ پیمانه
گندم  ۱ پیمانه
پیاز ۸۰۰ گرم
روغن مایع به میزان لازم
دارچین یک دوم قاشق چایخوری
فلفل پاپریکا یک چهارم قاشق چایخوری
زردچوبه یک چهارم قاشق چایخوری
ادویه کاری یک چهارم قاشق چایخوری
برگ بو 2 عدد
فلفل نمک 3 قاشق چایخوری
مراحل تهیه و پخت آش گوشت

1. برای درست کردن آش گوشت خوشمزه ابتدا برنج و گندم و نخود را در ظرف های جداگانه به مدت چند ساعت می کنیم تا هم نفخ شان از بین برود و هم راحت تر پخته شود. توجه کنید بهتر است آب نخود را هر یک ساعت، یک بار عوض کنید.

طرز تهیه و پخت آش کلم قمری
طرز تهیه و پخت آش کلم قمری
آش کلم قمری یا داش کلم آشی به زبان آذری از آش های خوشمزه و سنتی ...

2. در ادامه یک سوم پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و بقیه را به صورت خلالی خرد می کنیم. حالا نصف پیازهای نگینی خرد شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن در یک قابلمه تفت می دهیم.

3. وقتی پیازها نرم شدند، یک چهارم قاشق غذاخوری زردچوبه و یک چهارم قاشق چایخوری ادویه کاری را اضافه می کنیم و بعد تفت می دهیم. حالا گوشت را اضافه می کنیم و به همراه پیازها سرخ می کنیم.

4. بعد از سرخ شدن، حدود 2 لیتر آب به قابلمه گوشت اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. بعد از جوشیدن حرارت را کم می کنیم و یک دوم قاشق چایخوری دارچین و برگ بوها را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا گوشت با حرارت ملایم بپزد. در انتهای پخت 2 قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم.

5. در این مرحله در یک قابلمه دیگر، نخود و گندم را با یک لیتر آب روی حرارت می گذاریم تا پخته شوند.

6. سپس در یک قابلمه بزرگتر دیگر، بقیه پیازهای نگینی خرد شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن تفت می دهیم. توجه کنید بعدا همه مواد پخته شده آش به این قابلمه منقل می کنیم. پس باید این قابلمه بزرگ و به اندازه کافی جا داشته باشد.

طرز تهیه و دستور پخت آش آلو
طرز تهیه و دستور پخت آش آلو
آش آلو از آش های خوشمزه و خوش طعم کشورمان می باشد و بیشتر در فصل ...

7. بعد از اینکه پیازها را تفت دادیم و سرخ شدند، یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. حالا برنج خیس خورده را به همراه 2 لیتر اب به این قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم برنج با حرارت ملایم بپزد.

8. وقتی برنج پخته شد، عدس ها را می شوییم و اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا عدس ها با حرارت ملایم بپزند. در این مدت زمان مخلوط گندم و نخود پخته شده را با گوشتکوب برقی کمی له می کنیم. توجه کنید تا جایی له می کنیم که نخود ها ریز شوند و کامل له نشوند. البته این کار اختیاری است.

9. بعد از اینکه عدس ها پخته شد، مخلوط نخود و گندم را به قابلمه اضافه می کنیم. سپس گوشت پخته شده را با دست ریش ریش می کنیم و به قابلمه آش اضافه می کنیم. توجه کنید اگر احساس کردید، آش زیادی سفت شده است، می توانید مقداری از آب گوشت را به آش اضافه کنید.

10 سپس فلفل پاپریکا را اضافه می کنیم و بعد صبر می کنیم تا آش با حرارت ملایم به طور کامل بپزد. توجه کنید باید به صورت مرتب آش را در یک جهت هم بزنید تا اولا آش ته نگیرد و دوما این کار باعث کش دار شدن و جا افتادن آش می شود.

11. حالا پیاز داغ را برای تزیین آش درست می کنیم. برای این کار پیازهای خلالی خرد شده را در یک تابه سرخ می کنیم. یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه را به همراه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

12. بعد از اینکه آش به طور کامل پخت و جا افتاد، آن را در ظرف سرو می کشیم و با پیاز داغ و نعنا داغ تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این آش گوشت خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

طرز تهیه و دستور پخت آش شلغم
طرز تهیه و دستور پخت آش شلغم
آش شغلم از آش های سنتی و خوشمزه ایرانی است و طرفدارن خاص خودش را ...
نکات پخت آش گوشت

نوع گوشت آش

معمولا برای طبخ این آش از دبه و گردن گوشت گوسفندی استفاده می شود و برای همین کشدار بودن از ویژگی های اصلی آش گوشت به حساب می آید. اما شما در صورت تمایل می توانید این آش را با گوشت گوساله هم درست کنید.

۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۹:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه ساندویچ همبرگر

طرز تهیه ساندویچ همبرگر

ساندویچ همبرگر ، طرز تهیه و درست کردن ساندویچ همبرگر خانگی خوشمزه و مخصوص ، sandwich-hamburger
دستور تهیه ساندویچ همبرگر خانگی خوشمزه و مخصوص

ساندویچ همبرگر یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین فست فود ها است و خیلی سریع و به آسانی تهیه می شود. همانطور که می دانید اکثر بچه ها و حتی بزرگتر ها عاشق ساندویچ هستند و امروزه انواع ساندویچ را می توانید از اکثر رستوران ها و فست فود ها تهیه کنید.

ساندویچ ها انواع مختلفی دارد، از جمله ساندویچ زبان، مرغ، همبرگر، چیز برگر و ... با این وجود شما می توانید ساندویچ را به راحتی در منزل با مواد اولیه سالم درست کنید. مثل همبرگر با گوشت چرخ کرده و یا پودر سویا.

به هر حال اگر با طرز تهیه ساندویچ همبرگر آشنایی ندارید، ما در این دستور آشپزی ساده بارونک، مواد لازم و طرز تهیه ساندویچ همبرگر را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این ساندویچ خانگی خوشمزه را به صورت بازاری و مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم ساندویچ همبرگر 4 نفر
همبرگر 4 عدد
نان ساندویچ  4 عدد
خیارشور به میزان لازم
گوجه فرنگی به میزان لازم
کاهوی خرد شده به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن ساندویچ همبرگر خانگی

1. برای درست کردن ساندویچ همبرگر در منزل می توانید همبرگر مخصوص یا معمولی را از فست فودی فروشی ها خریداری کنید و یا اینکه در منزل به صورت خانگی آن را درست کنید. برای دیدن طرز تهیه همبرگر در منزل کلیک کنید.

2. بعد از اینکه همبرگرها را آماده کردیم، در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا روغن داغ شود.

3. سپس همبرگرها را داخل تابه می ریزیم و دو طرف همبرگرها را با حرارت ملایم سرخ می کنیم. توجه کنید حتما باید با حرارت ملایم سرخ کنید چون اگر حرارت را زیاد کنید، همبرگر می سوزد و خوشمزه نمی شود.

4. در این مدت زمان کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی ها را به شکل ورقه ای خرد می کنیم. و کنار می گذاریم. نان های ساندویچ را هم از وسط باز می کنیم و کمی داخل آن ها را تخلیه می کنیم و کنار می گذاریم.

5. وقتی همه همبرگرها به خوبی سرخ شدند، آن ها را به همراه خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی داخل نان های ساندویچ می گذاریم.

6. حالا ساندویچ های همبرگر آماده شده را با سس کچاپ، سس خردل و یا هر سس دلخواه دیگر که دوست داشتید سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ساندویچ همبرگر خانگی خوشمزه لذت ببرید.

۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۹:۰۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه ژله آلبالو به روش بازاری در منزل

دستور تهیه ژله آلبالو خانگی خوشمزه و مخصوص

ژله آلبالو جزو دسرهای خوشمزه و لذیذی است که به راحتی در منزل قابل تهیه است و در بین تمامی سنین مخصوصا کودکان بسیار پرطرفدار می باشد. ژله آلبالو با شیر، علاوه بر خوشمزه بودن، فواید زیادی برای برای بدن دارد. از جمله در استخوان بندی کودکان و شفافیت پوست بسیار موثر است.

همانطور که می دانید درست کردن یک ژله ساده کار بسیار آسانی است، فقط کافی است یک بسته ژله آماده را از بیرون تهیه کرده باشید. اما شما می توانید با کمی خلاقیت انواع دسر و ژله را به شکل زیبا و مجلسی درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید. مثلا ژله رولی دو رنگ، ژله بستنی، ژله رنگین کمان، ژله لیوانی، قالبی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه ژله آلبالو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه ژله آلبالو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده به راحتی در منزل این ژله مجلسی و خوشمزه را درست کنید.

دسر عربی با موز خوشمزه و مجلسی
دسر عربی با موز خوشمزه و مجلسی
دسر عربی با بیسکویت پتی بور از خوشمزه ترین و محبوب ترین دسر های عربی ...
مواد لازم ژله آلبالو با شیر
پودر ژله آلبالو  1 بسته
آب جوش  1 لیوان
سیر سرد  1 لیوان
آلبالو برای تزیین به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن ژله آلبالو

1. برای درست کردن این ژله، ابتدا در یک ظرف پودر ژله و آب جوش را باهم مخلوط می کنیم و روی بخار کتری یا سماور می گذاریم تا پودر ژله کاملا در آب جوش حل شود.

طرز تهیه دسر رومانف خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه دسر رومانف خوشمزه و مجلسی
دسر رومانف یک دسر فرانسوی خوشمزه و مجلسی می باشد و بسیار محبوب ...

2. بعد از حل شدن ژله، شیر سرد یا شیر خنک شده در دمای محیط را به مخلوط ژله اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

3. سپس قالب مورد نظر را با مقدار خیلی کمی روغن چرب می کنیم و مایه ژله را داخل قالب می ریزیم و به مدت 3 الی 4 ساعت در یخچال می گذاریم تا ببندد.

4. بعد از آماده شدن ژله، آن را از یخچال در می آوریم و با نوک کارد کناره های ژله را از قالب جدا می کنیم و در ظرف مورد نظر برمی گردانیم.

5. در انتها با آلبالوهای تازه یا کمپوت آلبالو، ژله را تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ژله آلبالویی خوشمزه لذت ببرید.

۲۸ تیر ۹۸ ، ۲۱:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه همبرگر به صورت خوشمزه و مرحله به مرحله

دستور پخت همبرگر رستورانی و ذغالی خوشمزه در خانه

همبرگر یکی از غذاهای فست فودی خوشمزه و معروف است که به راحتی تهیه و پخته می شود و امروزه در بیشتر رستوران ها موجود می باشد. با توجه به اینکه همبرگر در میان مردم و به خصوص کودکان و نوجوانان بسیار پرطرفدار است، پس چه بهتر که خودمان در منزل همبرگر خانگی با مواد اولیه سالم درست کنیم.

درست کردن یک همبرگر خانگی بسیار راحت و آسان است که با کمی حوصله و سلیقه می توان یه همبرگر حرفه ای و رستورانی در منزل تهیه کرد. همبرگر انواع مختلفی دارد. از جمله چیزبرگر، همبرگر گوشت، همبرگر با پودر سویا و ...

همبرگر را می توان همراه با سالاد کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی و به شکل ساندویچی با نان باگت یا لواش سرو کرد. همچنین همبرگر با چاشنی هایی مانند سس کچاپ، سس خردل و ...خوشمزه و دلپذیرتر می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه همبرگر آشنایی ندارید، ما در این آموزش ساده آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه همبرگر را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این همبرگر خانگی خوشمزه را به صورت بازاری و مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه فلافل رستورانی خوشمزه
طرز تهیه فلافل رستورانی خوشمزه
همان طور که می دانید فلافل جزو غذاهای فوری به حساب می آید و با مواد ساده ...
مواد لازم تهیه همبرگر 4 نفر
گوشت چرخ کرده کم چرب  500 گرم
پیاز  1 عدد
تخم مرغ  1 عدد
سیر  2 حبه
آرد سوخاری  2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن همبرگر خانگی

1. برای شروع، ابتدا پیاز و سیر را پوست می گیریم و به کمک رنده دستی آنها را خیلی ریز رنده می کنیم و در یک صافی آب اضافی اش را می گیریم.

2. سپس گوشت را روی سطح صاف مثل تخته گوشت پهن می کنیم و پیاز و سیر رنده شده، تخم مرغ، نمک و فلفل را روی گوشت پهن شده می ریزیم.

طرز تهیه بریانی خوشمزه اصفهانی
طرز تهیه بریانی خوشمزه اصفهانی
بریانی از غذاهای خوشمزه و معروف شهر اصفهان می باشد و کمتر کسی ...

3. بعد از اضافه کردن مواد، اطراف گوشت را به طرف مرکز جمع می کنیم و شروع به ورز دادن گوشت می کنیم. گوشت را به خوبی ورز می دهیم تا بافت بهتری داشته باشد، تا جایی که احساس کنیم مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شده باشد.

4. بعد از ورز دادن، دوباره گوشت را روی تخته پهن می کنیم و آرد سوخاری را روی گوشت می پاشیم و دوباره خوب ورز می دهیم تا گوشت بافت نرمی داشته باشد و از حالت چسبندگی در بیاید.

5. هنگام اضافه کردن آرد سوخاری، باید پس از پاشیدن مقداری آرد، گوشت را چند دقیقه ورز دهید، اگر گوشت بافت نرم و خوبی دارد، پس آرد کافی است، اما اگر گوشت کمی شل و بد فرم بود، می توانید مقداری هم آرد به آن اضافه کنید. فقط مراقب باشید که زیاد آرد نریزید تا گوشت پس از پخت خشک نشود.

6. حالا گوشت آماده شده را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را روی نایلون فریزر صاف می کنیم تا به شکل یک دایره دربیاید. بعد روی همبرگر های آماده شده را کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار می دهیم و به مدت یک ساعت درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

7. بعد از یک ساعت همبرگرها را از یخچال در می آوریم و در یک تابه مقداری روغن را داغ کرده و دو طرف همبرگرها را با حرارت ملایم در آن سرخ می کنیم.

8. وقتی همه همبرگرها سرخ شد، میتوانید آن را به همراه کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی خرد شده داخل نان ساندویچ بگذارید و با سس کچاپ، سس خردل و یا هر سس دلخواه دیگر که دوست داشتید سرو نمایید. امیدواریم از خوردن این همبرگر خانگی خوشمزه لذت ببرید.

آموزش طرز تهیه سمبوسه آبادانی
آموزش طرز تهیه سمبوسه آبادانی
سمبوسه از غذاهای معروف و پر طرفدار جنوب مخصوصا استان خوزستان است که ...
نکات پخت همبرگر خانگی
نوع گوشت همبرگر

اصولا همبرگر را با گوشت گوساله که چربی کمتری نسبت به گوشت گوسفندی دارد، درست می کنند. اما کسانی که مشکل چربی خون یا کبد ندارند، برای خوشمزه شدن همبرگر می توانند مقدار کمی هم گوشت گوسفندی مخلوط کنند.

نکات نگهداری

می توانید همبرگرها را به صورتی که گفته شد، لای کاغذ روغنی یا کیسه فریزر بگذارید و درون فریز منجمد کنید و به تدریج از آنها استفاده کنید.

۲۸ تیر ۹۸ ، ۲۰:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه کیک گیلاس به روشی خوشمزه در منزل

دستور پخت کیک گیلاس خانگی خوشمزه در منزل

کیک گیلاس یک نوع کیک میوه ای پرطرفدار با طعم و مزه خاص می باشد و بسیار خوشمزه است. اگر به فکر درست کردن یک کیک میوه ای منحصر به فر و متفاوت هستید، ما به شما پخت کیک گیلاس یا کیک آلبالو را پیشنهاد می کنیم.

شما می توانید کیک گیلاس را به صورت وانیلی و یا شکلاتی درست کنید. اما واقعا طعم و مزه کیک گیلاس وانیلی یک چیزه دیگه است و اگر هوس شکلات کرده اید، پیشنهاد می کنیم به آموزش طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی ما بروید.

به هر حال اگر با طرز تهیه کیک گیلاس آشنایی ندارید و قصد درست کردن این کیک خوشمزه را دارید، ما در این آموزش کیک پزی سایت بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک گیلاس را آماده کرده ایم تا شما در منزل به آسانی بتوانید این کیک خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

طرز تهیه و پخت کیک اسفنجی خانگی خوشمزه
طرز تهیه و پخت کیک اسفنجی خانگی خوشمزه
کیک اسفنجی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد و این ...
مواد لازم کیک گیلاس
تخم مرغ 3 عدد
آرد قنادی دو لیوان و ربع
شکر یک لیوان سرخالی
گیلاس به مقدار لازم
روغن مایع سه چهارم لیوان
شیر نصف لیوان
ماست معمولی  نصف لیوان
وانیل  نصف قاشق چایخوری
بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری سرپر
مراحل تهیه و پخت کیک گیلاس

1. برای درست کردن یک کیک خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. سپس گیلاس ها را به خوبی می شوییم و بعد از وسط دونیم می کنیم و هسته هایشان را بیرون می آوریم و از طرفی که برش خوردند، روی حوله آشپزخانه می چینیم تا به طور کامل آب شان گرفته شود. اگر این کار را نکنید، کیک شما خمیر خواهد شد. آرد را هم دو بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

طرز تهیه کیک قهوه خوشمزه با ماست
طرز تهیه کیک قهوه خوشمزه با ماست
کیک قهوه یکی از کیک های خوشمزه و خوش طعم می باشد که طرفدارن خاص ...

2. حالا در یک ظرف مناسب تخم مرغ و شکر و وانیل را باهم مخلوط می کنیم و با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود و حجمش دو برابر شود.

3. سپس شیر، ماست و روغن را اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. بعد آرد و بیکینگ پودر را به آرامی و در دو مرحله اضافه می کنیم و با لیسک یا همزن دستی به آرامی و به روش فولد کردن مخلوط می کنیم تا آرد کاملا حل شود و پف مواد از بین نرود. ( آموزش روش فولد کردن را اینجا ببینید)

4. حالا قالبی را که برای پخت این کیک در نظر گرفته ایم، کاغذ روغنی می اندازیم و کف و دیواره های آن را با روغن جامد چرب می کنیم. البته می توانید آرد هم بپاشید. و یا اینکه از روغن مخصوص جدا کننده کیک از قالب استفاده کنید.

5. پس از آماده شدن قالب، حالا نصف مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد روی سطح مایه کیک، گیلاس ها را می چینیم. و مجدداً بقیه مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد دوباره باقی مانده گیلاس ها را می چنیم. در انتها روی کیک را صاف می کنیم تا گیلاس ها داخل مایه خمیر پنهان شوند. چون اگر روی سطح باشند، ممکن است در اثر حرارت فر بسوزند.

طرز تهیه کیک تولد خانگی
طرز تهیه کیک تولد خانگی
خیلی از بانوان ایرانی فکر می کنند درست کردن کیک تولد کار سختی است و ...

6. حالا قالب کیک را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت تقریبا 50 دقیقه می گذاریم تا بپزد. برای گرم کردن فر آن را باید از 15 دقیقه قبل روشن کنید. برای اطمینان از پخت کیک، خلال چوبی تمیز را داخل کیک فرو می بریم، اگر تمیز بیرون آمد، کیک ما به طور کامل پخته شده است.

7. بعد از اینکه کیک گیلاس ما به طور کامل پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و بعد از کمی خنک شدن، آن را در سینی برمی گردانیم و به همراه یک شربت خنک سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک گیلاس خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کیک گیلاس

پخت کیک گیلاس با توستر

در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید از توستر هم استفاده کنید. برای این کار توستر را از 10 دقیقه قبل با دمای 170 درجه روشن می کنیم تا گرم شود. بعد از گرم شدن قالب کیک را در طبقه وسط توستر به مدت 55 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

طرز تهیه و دستور پخت کیک یزدی
طرز تهیه و دستور پخت کیک یزدی
کیک یزدی از کیک های سنتی خوشمزه معروف ایرانی می باشد و اصالتاً ...

پخت کیک گیلاس در زمستان

شما می توانید کیک گیلاس را در فصل های دیگر سال که فصل گیلاس نیستند درست کنید. برای این کار می توانید در تابستان گیلاس ها را فریز کنید و در هر زمانی که دوست داشتید کیک گیلاس درست کنید.

۲۶ تیر ۹۸ ، ۱۸:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه شربت سه رنگ با گل ختمی به صورت کامل و مرحله به مرحله

آموزش شربت سه رنگ مجلسی زیبا با گل ختمی، تخم شربتی و خاکشیر

شربت سه رنگ با گل ختمی جزو شربت های خوشمزه ای است که علاوه بر اینکه رنگ و ظاهر جالبی دارد، عطر و طعم بی نظیری هم دارد. با رسیدن فصل گرم تابستان تمایل مردم به درست کردن و نوشیدن شربت ها زیاد می شود. پس چه بسا که از شربت هایی استفاده کنیم که علاوه بر رفع عطش خواص و فوایدی هم داشته باشد.

همانطور که می دانید گل ختمی خواص فراوانی دارد، از جمله رفع عطش، درمان آسم و گرفتگی صدا، ضد سرفه و خلط آور. همچنین از گل ختمی به عنوان ملین و درمان کننده یبوست، بیماری های تنفسی و درمان زخم معده و خیلی از موارد دیگر استفاده می کنند.

گل ختمی سه نوع است، گل ختمی بنفش، سفید و سیاه که ما در این شربت از گل ختمی بنفش استفاده کرده ایم. همچنین پیشنهاد می کنیم از صفحه طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک ویژه تابستان دیدن کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شربت سه رنگ با گل ختمی آشنایی ندارید، ما در این مقاله آموزشی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این شربت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی یک شربت خوشمزه و سه رنگ با گل ختمی درست کنید.

طرز تهیه شربت سه رنگ زعفرانی خوشمزه با خاکشیر
طرز تهیه شربت سه رنگ زعفرانی خوشمزه با خاکشیر
شربت سه رنگ یا سه لایه جزو نوشیدنی های خوشمزه و عالی است که بسیار شیک ...
مواد لازم شربت سه رنگ با گل ختمی
شکر  یک و نیم لیوان
آب سرد  4 لیوان
گلاب  1 قاشق غذاخوری
آبلیمو  نصف قاشق غذاخوری
تخم شربتی  3 قاشق غذاخوری
خاکشیر  1 قاشق غذاخوری
گل ختمی خبازی  3 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و درست کردن شربت سه رنگ با گل ختمی

1. برای درست کردن این شربت سه رنگ، مواد را در سه مرحله آماده می کنیم. ابتدا برای لایه اول، در یک کاسه شکر، گلاب و آبلیمو را با ۲ لیوان آب مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم تا شکر در آب حل شود.

طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی
طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی
شربت سکنجبین از شربت های خوشمزه و جزو قدیمی ترین شربت ها می باشد و ...

2. وقتی شکر کاملا در آب حل شد، آن را در لیوان ها می ریزیم. توجه داشته باشید که هر لایه را به اندازه یک سوم لیوان می ریزیم.

3. سپس برای درست کردن لایه دوم تخم شربتی، خاکشیر و 1 لیوان آب را در کاسه دیگری مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا تخم شربتی خوب لعاب بیندازد. وقتی تخم شربتی کاملا خیس خورد و لعابی شد، آن را برای لایه دوم لیوان ها می ریزیم.

4. حالا برای لایه سوم یا لایه آخر شربت، 3 قاشق گل ختمی را در یک لیوان آب سرد و خنک خیس می کنیم و صبر می کنیم تا رنگ آبی و زیبای ختمی در آب حل شود.

5. در انتها وقتی گل ختمی کاملا رنگ خود را به آب پس داد، آن را به لایه سوم لیوان ها می ریزیم و شربت سه رنگ ما آماده می شود. امیدواریم از نوشیدن این شربت سه رنگ خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه شربت خوشمزه با برگ به لیمو
طرز تهیه شربت خوشمزه با برگ به لیمو
شربت به لیمو از شربت های خوشمزه و پرطرفدار مخصوص روزهای گرم تابستان ...
نکات درست کردن شربت سه رنگ

در صورت تمایل می توانید برای لایه اول چند قطره زعفران دم کرده بزنید تا لایه اول زعفرانی و خوش رنگ باشد.

برای لایه آخر سعی کنید از گل ختمی بففش استفاده کنید. اگر هم طعم گل ختمی را دوست نداشتید، می توانید از رنگ های خوراکی استفاده کنید.

۲۶ تیر ۹۸ ، ۱۷:۵۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

اجاق گاز مسافرتی | قیمت و خرید اینترنتی خرید اجاق گاز مسافرتی

اجاق گاز مسافرتی کوار

خرید اینترنتی اجاق گاز مسافرتی کوچک با قیمت ارزان

با خرید و استفاده از اجاق گاز کوهنوردی و مسافرتی کوار در هر جایی که هستید به راحتی می توانید غذای خود را گرم کنید و یا اینکه آشپزی کنید و غذای مورد نظر خود را بپزید. بدون اینکه مشکلی با وزش باد داشته باشید. در واقع یکی از مهترین مزیت های اجاق گاز کسافرتی و کوهنوری همین مورد می باشد.

از مزیت های دیگر این اجاق گاز مسافرتی و کوهنوردی می توان به پخش شعله یکدست برای پخت یکدست اشاره کرد. همچنین این اجاق گاز با گاز بوتان و پروفان پر می شود. علاوه بر اینکه دارای فندک و درجه تنظیم شعله و کیف مخصوص می باشد و پایه های آن قابلیت تا شدن را داد.

خرید کوچک کننده بینی
خرید کوچک کننده بینی
شما می توانید با استفاده مداوم از گیره کوچک کننده بینی نوز آپ بینی خود را ...

مشخصات فنی اجاق کوهنوردی کوار :

  • جنس بدنه استیل و سایز ۱۲۰*۱۴۰*۱۴۰ mm
  • وزن ۴۷۰ گرم - قدرت ۲۸۰۰W
  • درجه تنظیم دارد
  • پایه تاشو دارد
  • محافظ باد دارد
  • فندک دارد
  • کیف دارد

اجاق گاز مسافرتی محصول جدید با فندک تنظیم شعله

چرا باید اجاق گاز مسافرتی را بخریم؟

همان طور که می دانید امروزه به دلیل افزایش مشکلات و دغدغه های زندگی هر یک از ما سالی دو سه بار سعی می کنیم برای فرار از مشکلات و دغدغه های زندگی، یک مسافرت کوچولو داشته باشیم و به طبیعت و کوه پنا ببریم.

در این میان در دل طبیعت ممکن است هوس یک چایی داغ کنیم و یا اینکه بخواهیم به دلیل مشکلات مالی خودمان آشپزی کنیم و برای همین ما به یک اجاق گاز مسافرتی نیاز داریم که در مقابل وزش باد هم خاموش نشود.

پس ما به کسانی که عاشق سفر به طبیعت و کوه هستند پیشنهاد می کنیم یکیاز این اجاق گازهای مسافرتی را همین امروز از فروشگاه ما خریداری کنند. چون موجودی این محصول کم است و با تمام شدن زمان دقیق شارز آن مشخص نخواهد بود.

خرید اینترنتی باکس لوازم آرایشی
خرید اینترنتی باکس لوازم آرایشی
هر خانم خانه داری به یکی از این باکس های لوازم آرایش نیاز دارد تا ...

اجاق گاز مسافرتی با قابلیت تاشو دار بودن و کیف دار

ویژگی های کلیدی اجاق کوهنوردی محافظ باد کوار :

  • مناسب برای استفاده در فضای باز و دارای فندک
  • طراحی هوشمندانه و کیفیت بسیار عالی
  • با قابلیت حمل آسان مناسب سفر
  • سوخت گاز : بوتان – پروفان
  • بهترین وسیله برای پخت و پز در مسافرت و گردش های تفریحی
  • پخش شعله مناسب برای پخت یکدست و دارای کیف پارچه ای
خرید گن لاغری شکم و پهلو مردانه
خرید گن لاغری شکم و پهلو مردانه
وقتی شما گن لاغری مردانه مناسب سایز خود را می پوشید، در همان وهله ...

راهنمای خرید اجاق گاز مسافرتی

برای خرید و سفارش اینترنتی این اجاق گاز مسافرتی لطفا ابتدا بر روی خرید محصول کلیک کنید و فرم خرید را پر کنید. سپس سفارش خود را درب منزل تحویل گرفته و وجهشو پرداخت نمایید.

۲۶ تیر ۹۸ ، ۱۶:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه کیک آلبالو به صورت خوشمزه در منزل

دستور پخت کیک اسفنجی آلبالو با ماست و کره در منزل

کیک آلبالویی یکی از کیک های خوشمزه و مجلسی شیک می باشد و پخت این کیک در فصل تابستان که فصل آلبالو است بیشتر رایج است. با این حال خیلی از افراد به دلیل مزه خاص و ترش بودن و رنگ خاص آلبالو عاشق کیک آلبالو هستند و برای همین این افراد آلبالو را در یخچال فریز می کنند تا در بقیه فصول هم بتوانند این کیک فوق العاده خوشمزه را درست کنند.

همان طور که می دانید کیک های کره ای یکی از بهترین پایه ها برای انواع کیک های میوه می باشد و دلیل آن این است که کیک های کره به علت اینکه مایه متراکم و سنگینی دارند، میوه ها در آن ها ته نشین نمی شوند. از طرفی دیگر این نوع کیک ها همانند کیک اسفنجی دارای بافتی ترد و اسفنجی می باشند و طعم و مزه آن ها واقعا عالی است.

به هر حال اگر قصد درست کردن کیک آلبالو را دارید، ما در این آموزش طرز تهیه کیک و شیرینی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک آلبالویی را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی بتوانید کیک آلبالویی ملس خوشمزه و مجلسی شیک در منزل درست کنید.

طرز تهیه کیک شربتی باقلوا خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه کیک شربتی باقلوا خوشمزه و مجلسی
کیک باقلوا یک نوع کیک عربی می باشد و همانند کیک اسفنجی بافتی نرم و منسجم دارد و ...
مواد لازم کیک آلبالویی
آرد سفید  2 لیوان
شکر  1 لیوان
کره  100 گرم
تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع  نصف لیوان
ماست  1 لیوان
بیکینگ پودر  2 قاشق مرباخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
آلبالو هسته گرفته شده  1 لیوان
مراحل تهیه و پخت کیک آلبالو

1. برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع آرد و بیکینگ پودر را در یک ظرف مناسب باهم مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم.

دستور پخت کیک اسفناج
دستور پخت کیک اسفناج
کیک اسفناج یا همون کیک سبز یکی از کیک های خوشمزه و خاص می باشد ...

2. در ادامه در یک ظرف دیگر شکر و کره را می ریزیم و با دور متوسط همزن به مدت 5 تا 6 دقیقه هم می زنیم تا حجم آن دو برابر شود و کرم رنگ و روشن شود.

3. حالا تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت تقریبا یک دقیقه هم می زنیم. وانیل را هم همراه تخم مرغ آخر اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا مواد مان به خوبی مخلوط و یکدست شود.

4. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد ماست را اضافه می کنیم و بعد از هم زدن دوباره، آرد را در سه مرحله به آرامی اضافه می کنیم و این بار به جای همزن با لیسک به روش دورانی یا همان فولد کردن مخلوط می کنیم.

طرز تهیه و پخت کیک هندوانه ای
طرز تهیه و پخت کیک هندوانه ای
درست کردن کیک هندوانه ای خوشمزه و شیک ممکن است یکی از تدارکات ...

5. در این مرحله قالب مان را چرب و کاغذ روغنی می اندازیم و نیمی از مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد نیمی از آلبالو ها را روی مایه کیک می چنیم و بعد باقی مانده مایه کیک را اضافه می کنیم و دوباره آلبالو باقی مانده را روی مایک کیک می چنیم و شکل مورد نظر خود تزیین می کنیم.

6. حالا قالب کیک را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 قرار می دهیم تا بپزد. برای اطمینان از پخت کیک می توانید خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو ببرید، اگر تمیز بیرون آمد کیک آلبالو شما به طور کامل پخته شده است. (برای گرم شدن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید)

7. بعد از اینکه کیک آلبالویی مان به طور کامل پخت، آن را از فر خارج می کنیم و پس از کمی خنک شدن، آن را در سینی برمی گردانیم و بعد از خنک شدن کامل آن را به عنوان یک عصرانه عالی در کنار چایی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک آلبالویی خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه و دستور پخت کیک مرغ
طرز تهیه و دستور پخت کیک مرغ
کیک مرغ از غذاهای خوشمزه و مجلسی است و بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد ...
نکات پخت کیک آلبالو

کیک با شربت آلبالو

در صورت تمایل می توانید به جای یک لیوان ماست از یک لیوان آب آلبالو برای پخت این کیک استفاده کنید تا رنگ کیک شما هم به رنگ آلبالو باشد.

۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۷:۲۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی