سایت بیوگرافی و آشپزی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

طرز تهیه اشترودل گوشت

دستور تهیه اشترول گوشت خوشمزه در منزل

اشترودل گوشت و قارچ یکی از غذاهای خوشمزه و سبکی است که به راحتی قابل تهیه است. اشترودل یک غذای اتریشی محسوب می شود و می توان آن را با مرغ، قارچ، گوشت و یا هر مواد میانی دیگر هم درست کرد. اشترودل را می توان به عنوان غذا یا میان وعده سرو کرد.

اشترودل از غذاهای دلخواه و پرطرفدار در بین کودکان و نوجوانان است. ما در این آموزش دستور تهیه اشترودل گوشت و قارچ را برای شما آماده کرده ایم.

به هر حال اگر با طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه اشترودل را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این اشترودل گوشت و قارچ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه استیک با گوشت گوسفندی
طرز تهیه استیک با گوشت گوسفندی
با اینکه درست کردن استیک گوشت زمان زیادی لازم دارد، اما شما می توانید با برش های ...
مواد میانی برای تهیه اشترودل گوشت و قارچ
گوشت چرخ کرده 400 گرم
پیاز 1 عدد
قارچ 300 گرم
فلفل دلمه ای خرد شده  2 قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
ادویه به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه خمیر اشترودل
تخم مرغ ١ عدد
شکر قاشق چای خوری
شیر ولرم ۱ لیوان
آرد ٤ لیوان سر خالی
روغن ۶ قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق مرباخوری
پودر سیر ١ قاشق چای خوری
مواد رومال
زرده تخم مرغ ١عدد
زعفران دم کرده نصف استکان
روغن ١ قاشق غذاخوری
دستور تهیه و پخت اشترودل گوشت و قارچ

1. برای درست کردن اشترول گوشت، اول از همه شیر ولرم را با شکر مخلوط می کنیم و بعد پودر خمیر مایه را روی آن می پاشیم و کنار می گذاریم تا مخمر عمل بیاید. حدودا 6 دقیقه زمان می برد تا آماده شود.

2. سپس تخم مرغ، نمک و روغن را داخل کاسه مخلوط می کنیم، بعد مخمر عمل آمده را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. بعد هم آرد و پودر سیر را روی مواد الک می کنیم.

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ
طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ
پیراشکی گوشت و قارچ از جمله پیراشکی های خوشمزه و مجلسی است که به ...

3. دقت کنید که آرد را تا جایی اضافه می کنیم که خمیر به دستمان نچسبد. اگر با دستگاه خمیر زن کار می کنید، حدود 5 دقیقه با دور کند ورز بدهید، اما اگر با دست ورز می دهید، حدود یک ربع زمان نیاز هست تا حسابی ورز داده شود.

4. بعد از ورز دادن، خمیر را جمع می کنیم و کف ظرف را کمی چرب می کنیم و خمیر را داخل ظرف می گذاریم و روی آن را با سلفون می پوشانیم و یک ساعت در محیط آشپزخونه و در جای تاریک می گذاریم تا ور بیاید و حجمش دوبرابر شود.

5. در این فاصله که خمیر آماده می شود، در یک تابه پیاز نگینی خرد شده را با مقداری روغن تفت می دهیم و بعد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

6. بعد از تفت دادن گوشت، قارچ خرد شده و فلفل دلمه ای را هم به تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا همه مواد به خوبی سرخ شود. در انتها مقداری نمک، فلفل، ادویه و رب هم به مواد می زنیم تا طعم دار شود.

7. بعد از یک ساعت، وقتی که خمیر ما آماده شد، آن را روی سطح صاف پهن می کنیم و مواد سرخ کرده را داخل خمیر می ریزیم و روی آن مقداری پنیر پیتزا می ریزیم.

8. بعد خمیر را به شکل دلخواه می بندیم یا رول می کنیم و با مخلوط زرده تخم مرغ ، زعفران و روغن روی خمیر را رومال می کنیم.

9. در انتها اشترودل آماده شده را به مدت 25 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه گرم شده می گذاریم تا پخته و آماده شود. امیدواریم از خوردن این اشترودل گوشت و قارچ خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8820-eshtrodel-gosht

۱۷ آبان ۹۸ ، ۱۶:۱۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه نان گیسو

دستور تهیه نان گیسو در منزل

نان گیسو یکی دیگر از انواع نان های خوشمزه ای است که شما می توانید آن را به صورت خانگی درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید. توجه کنید به دلیل اینکه بافت نان گیسو خیلی نرم و لطیف می باشد شما می توانید خمیر آن را به هر شکلی که دوست دارید دربیاورید و بعد آن ها را بپزید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان گیسو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مرحله به مرحله بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نان گیسو را آماده کرده ایم تا شما به آسانی در منزل بتوانید نان گیسو خوشمزه و مجلسی درست کنید. در ادامه با دستور تهیه نان گیسو با سایت اینترنتی بارونک همراه باشید.

طرز تهیه و پخت نان آلمانی خوشمزه
طرز تهیه و پخت نان آلمانی خوشمزه
نان آلمانی یکی دیگر از نان های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و این نان برعکس ...
مواد لازم نان گیسو
آرد 515 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری
روغن مایع بی بو 60 گرم
شیر یا آب ولرم شده 102 گرم
خمیر مایه فوری یا معمولی 2 قاشق چایخوری
عسل 100 گرم
تخم مرغ کامل 2 عدد
زرده تخم مرغ 3 عدد
مراحل تهیه و پخت نان گیسو

1. برای درست کردن نان گیسو در یک ظرف شیر یا آب ولرم + عسل + خمیر مایه را مخلوط می کنیم و به مدت 5 تا 8 دقیقه صبر می کنیم تا به عمل بیاید. توجه کنید اگر خمیر مایه شما فوری می باشد نیازی به این کار نیست.

2. حالا در یک ظرف دیگر آرد + نمک + شیر + خمیر مایه + عسل + روغن مایه را به همراه تخم مرغ ها مخلوط می کنیم و خمیر درست می کنیم. سپس آن را ده دقیقه ورز می دهیم تا خمیر یکدست و نرمی داشته باشیم.

طرز تهیه نان نارگیلی در منزل
طرز تهیه نان نارگیلی در منزل
نان نارگیلی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین نان ها می باشد که مواد اولیه آن در هر ...

3. سپس خمیر آماده شده را در یک ظرف از قبل چرب شده قرار می دهیم و روی آن را با نایلون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در جای گرم استراحت می دهیم.

4. بعد از یک ساعت یک دور کامل کشش و تا زدن خمیر را طوری که بافت خمیر پاره نشود انجام می دهیم و مجددا به مدت یک ساعت دیگر در یک جای گرم آن را استراحت می دهیم.

5. در این مرحله سطح کار خودمان را آرد پاشی می کنیم و خمیر را برمی گردانیم و به 6 قسمت مساوری تقسیم می کنیم و همه را اول ورده می کشیم و بعد از درازا هر یک را لوله می کنیم و روی خمیرهای لوله شده پارچه نمدار به مدت 20 دقیقه می اندازیم.

6. در ادامه مایه مخصوص رومال نان گیسو را درست می کنیم. برای این کار در یک کاسه یک عدد تخم مرغ همزده شده + یک قاشق چایخوری شیر را مخلوط می کنیم و تمام سطح را برس می زنیم.

7. حالا خمیرهای رومال شده را به مدت 2 ساعت در یک جای گرم استراحت می دهیم. در این دو ساعت بهتر است هر 40 دقیقه مجددا روی خمیرها را برس بزنید. بعد از آخرین برس زدن روی نان ها کنجد می پاشیم و آن ها را در طبقه وسط فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد می دهیم. توجه کنید برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل با دمای گفته شده روشن کنید.

8. توجه کنید اگر متوجه شدید روی نان ها زود طلایی شد، ورقه آلومینی فویل شده را روی کل خمیر می کشیم تا نسوزد. بعد از اینکه نان ها به خوبی پخته شدند آن ها را از فر بیرون می آوریم و بلافاصله بعد از بیرون آمدن از فر با کمی کره و شیر مخلوط شده نان های داغ را برس می زنیم و اجازه می دهیم تا نرم شوند. امیدواریم از خوردن این نان گیسو خانگی خوشمزه لذت ببرید.

۰۵ آبان ۹۸ ، ۱۴:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه شیرینی نعلی

دستور پخت شیرینی نعلی در منزل

شیرینی نعلی یا شیرینی اشکی یک نوع شیرینی حلقوی مانند ساده و مجلسی و خوشمزه می باشد و دو سر آن آغشته به شکلات می باشد. شاید در ابتدا تصور کنید درست کردن این شیرینی در منزل کار بسیار سختی می باشد اما من به شما می گویم اگر دست به کار شوید خواهید دید که درست کردن این شیرینی یا انواع شیرینی های مجلسی دیگر در منزل بسیار آسان می باشد به شرطی که اندکی حوصله و سلیقه به خرج بدهید.

بهتر است بدانید این شیرینی به شیرینی اشکی، شیرینی نعلی اشکی و شیرینی نعلی اسبی معروف است.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی نعلی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی نعلی اشکی را آماده کرده ایم و شما با این آموزش ساده آشپزی در خانه به راحتی می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل درست کنید. در ادامه با دستور تهیه شیرینی ساده نعلی با وب سایت بارونک همراه باشید.

طرز تهیه و پخت شیرینی دانمارکی خوشمزه در منزل
طرز تهیه و پخت شیرینی دانمارکی خوشمزه در منزل
شیرینی دانمارکی یکی از خوشمزه ترین و مجلسی ترین شیرینی ها می باشد و در قنادی ...
مواد لازم شیرینی نعلی
آرد 270 گرم
کره یا روغن قنادی 200 گرم
پودر شکر 30 گرم
تخم مرغ 1 عدد
وانیل یک چهارم قاشق جایخوری
دارچین یک چهارم قاشق چایخوری
مراحل تهیه و پخت شیرینی نعلی اشکی

1. برای درست کردن شیرینی نعلی ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. آرد را الک می کنیم و بعد با وانیل و دارچین آن را مخلوط می کنیم.

2. حالا در یک ظرف دیگر تخم مرغ را با همزن برقی خوب هم می زنیم. سپس پودر شکر را اضافه می کنیم و دوباره هم میزنیم. سپس کره ذوب شده در دمای محیط را اضافه می کنیم و با همزن دوباره هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شود.

طرز تهیه و دستور پخت شیرینی برنجی خوشمزه
طرز تهیه و دستور پخت شیرینی برنجی خوشمزه
شیرینی برنجی از شیرینی های سنتی خوشمزه و سبک می باشد و می توانید ...

3. در این مرحله آرد مخلوط شده را اضافه می کنیم و این بار با دست هم می زنیم تا خمیر لطیفی درست شود. حالا خمیر آماده شده را داخل کیسه فریزر می گذاریم و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

4. در این مدت زمان سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و یک کیسه فریزر روی سطح کار خود پهن می کنیم و بعد از خمیر مقداری برمی داریم و خمیر را با کف دست مان رول می کنیم و دو سر خمیر را به هم می چسبونیم. بعد آن را داخل سینی فر می گذاریم و همه شیرینی ها را به این روش درست می کنیم و بلافاصله داخل سینی فر می چینیم. البته می توانید از دو کاتر اشک برای قالب زدن استفاده کنید.

5. حالا سینی شیرینی ها را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد می گذاریم و به مدت 15 دقیقه صبر می کنیم تا شیرینی ها بپزد. بعد از 15 دقیقه شیرینی ها را بررسی می کنیم اگر زیر شیرینی ها طلایی شده بود در این صورت شیرینی ها حاضر است در غیر این صورت چند دقیقه دیگر صبر می کنیم تا زیر شیرینی ها طلایی شود.

6. بعد از اینکه شیرینی ها به خوبی پختند، آن ها را از فر خارج می کنیم و بعد از کمی خنک شدن سر شیرینی هایمان را داخل ظرف شکلات آب شده فرو می کنیم و بعد با پسته یا ترافل یا ساشه آن ها را تزیین می کنیم و بعد صبر می کنیم تا شکلات شیرینی ها خنک شود.

7. پس از اینکه شکلات شیرینی ها خنک شد، آن ها را داخل ظرف سرو می چنیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی های نعلی یا همان اشکی خوشمزه و ساده مجلسی لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی نعلی

نگهداری

شما می توانید این شیرینی را در ظرف دربسته به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنید. همچنین در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید شیرینی نعلی را بدون فر در فر دست ساز با قابلمه هم درست کنید.

۰۵ آبان ۹۸ ، ۱۴:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی