سایت بیوگرافی و آشپزی

۳۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

طرز تهیه موهیتوی لیمو

طرز تهیه موهیتوی لیمو

موهیتوی لیمو ، طرز تهیه و درست کردن نوشیدنی موهیتوی لیمو و نعنا در خانه ، mohito limoo
دستور تهیه موهیتو لیمو و نعناع در خانه

موهیتو لیمو و نعنا جزو نوشیدنی های خوشمزه ای است که می توان به راحتی در منزل درست کرد. نوشیدن این موهیتو لیمو خنک و خوشمزه در روزهای گرم تابستان بسیار لذت بخش است و برای رفع عطش بسیار موثر است. موهیتو را می توان با انواع میوه ها و در طعم های مختلف درست کرد. برای مثال موهیتو خیار و لیمو، موهیتو توت فرنگی، موهیتو هلو و ... به هر حال اگر با طرز تهیه موهیتو لیمو و نعنا آشنایی ندارید، ما در این دستور تهیه نوشیدنی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این موهیتو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش آشپزی مرحله به مرحله، به راحتی این موهیتوی خوشمزه را در منزل درست کنید.

مواد لازم موهیتو لیمو و نعنا
آب 3 پیمانه
شکر سفید یک و نیم پیمانه
برگ نعناع تازه 2 پیمانه
شربت لیمو 2 پیمانه
آبلیمو 1 پیمانه
سودا یا آب گازدار 8 پیمانه
لیمو ترش تازه 1 عدد
مراحل تهیه موهیتو لیمو و نعناع

1. برای تهیه این موهیتو، ابتدا 2 پیمانه از آب را با شکر ترکیب کرده و داخل ظرف مناسبی می ریزیم و آن را به مدت 5 دقیقه داخل مایکروفر قرار می دهیم. 2. بعد از 5 دقیقه، آب را از مایکروفر درمی آوریم و نعناع را به آن اضافه کرده و خوب هم می زنیم و به مدت 5 دقیقه صبر می کنیم تا برگ نعناها در آب در همین حالت باقی بماند. 3. بعد از 5 دقیقه، برگ‌های نعناع‌ را از داخل ظرف آب بیرون می آوریم و خوب فشار می دهیم تا آب برگ نعناها به داخل آب چکه کند و شربت نعنا درست شود. 4. در ادامه شربت لیمو، آب لیمو و 1 فنجان از آب باقی مانده را داخل پارچ بزرگی می ریزیم و خوب هم می زنیم تا شربت مخلوط شود. 5. سپس شربت نعناعی که در ابتدا درست کردیم را به شربت بالا اضافه می کنیم و در نهایت آب گازدار را هم به شربت اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا شربت مخلوط و یکدست شود. 6. حالا موهیتو آماده شده را در لیوان حاوی یخ می ریزیم و با برش های لیمو و برگ نعنا تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این موهیتو لیمو و نعنای خوشمزه و خنک لذت ببرید. منبع : baronak.com/7440-mohito-limoo/

۳۱ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

بیوگرافی پانته آ سیروس بازیگر سریال شبکه سه سیما

عکس پانته آ سیروس

پانته آ سیروس متولد در یکم فروردین سال 1353 در شهر تهران متولد شده است. او هم اکنون فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران می باشد.

به گفته خودش از کودکی با ورزش مانوس بودم. پدرم ورزشکار بود و تمام خانواده پدری ام اسب داشتند و من هم در چنین خانواده ای بزرگ شدم. مثل تمام اعضای خاناواده ام از کودکی سوار اسب می شدم و تفنگ شکاری هم داشتم.

ازدواج و همسر پانته آ سیروس

تنها اطلاعاتی که از خانواده پانته آ سیروس منتشر شده است این است که او تنها سه برادر دارد و تا به امروز هیچ اطلاعات بیشتری در مورد ازدواج و همسر و یا فرزندان او منتشر نشده است.

بیوگرافی و عکس های المیرا دهقانی
بیوگرافی و عکس های المیرا دهقانی
المیرا دهقانی متولد 5 شهریور 1373 در شهر شیراز می باشد. به نظر تعداد اعضای ...

پانته آ سیروس ، عکس های شخصی اینستاگرام پانته آ سیروس

تصاویر پانته آ سیروس

شروع فعالیت بازیگری

پانته آ سیروس فوت و فن بازیگری را با گذراندن دوره های بازیگری موسسه کارنامه فرا گرفت و برای اولین بار در سال 1391 با سریال خاطرات مرد ناتمام فعالیت بازیگری خودش را شروع کرد.

پس از آن در سریال تنهایی لیلا و سریال شمعدونی ایفای نقش کرد و آخرین و مهم ترین کار بازیگری او سریال بانوی سردار می باشد و نقش اول این سریال را به عهده دارد.

خانم پانته آ سیروس در این سریال نقش سردار بی بی مریم بختیاری را بازی می کند. سرداری که 3000 سوارکار را جمع می کند و به جنگ قزاق ها در تهران می برد و نقش بسیار مهمی در فتح تهران داشت.

به گفته خودش عوامل این سریال به دنبال شخصی بودند که بتواند توانایی اسب سواری و تیراندازی داشته باشد و برای همین بعد از سه ماه من را برای این نقش انتخاب کردند.

بیوگرافی و عکس مانی رحمانی و همسرش
بیوگرافی و عکس مانی رحمانی و همسرش
مانی رحمانی با اینکه هر روز کلی از وقت خود را برای بازیگری می گذارد اما با این وجود ...

عکس های جدید پانته آ سیروس در سریال بانوی سردار

پانته آ سیروس در سریال بانوی سردار

پانته آ سیروس در نقش بی بی مریم سریال بانوی عمارت شبکه سه سیما

پانته آ سیروس بازیگر نقش بی بی مریم سریال بانوی عمارت

شروع فعالیت هنری

جالب است بدانید پانته آ سیروس قبل از اینکه بازیگر شود، یک نقاش حرفه ای است. او برای اولین بار در سال 1370 شروع به فعالیت در حوزه نقاشی زیر نظر استاد آیدین آغداشلو می کند و پس از آن فعالیت های هنری خود را در رشته نقاشی آبرنگ از سال 75 یا 78 با استاد جمال الدین خرمی نژاد ادامه می دهد.

او تا به امروز نمایشگاههای گروهی و انفرادی زیادی برپا کرده است. برای مثال نمایشگاه گروهی در گالری هنر گلستان در تابستان 83 و نمایشگاه انفرادی در گالری هنر جرجانی در پاییز 91

۳۱ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

آموزش طرز تهیه سوهان قم

دستور تهیه سوهان قم خوشمزه و مجلسی در خانه

سوهان یکی از شیرینی های خوشمزه وپر طرفدار در سراسر کشورمان است. کمتر کسی پیدا می شود که از عطر و طعم بی نظیر سوهان خوشش نیاید. همانطور که می دانید سوهان از سوغات های مخصوص استان قم می باشد. بر خلاف تصور، درست کردن سوهان کار بسیار راحت و آسانی است و شما می توانید به راحتی در منزل این شیرینی خوشمزه را درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوهان قم آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه سوهان را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش شیرینی پزی ساده، به راحتی در منزل این سوهان خوشمزه را درست کنید.

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید
طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید
شیرینی نخودچی همانند شیرینی برنجی از شیرینی های خوشمزه و خوش طعم ...
مواد لازم سوهان قم
آرد جوانه گندم 2 قاشق سوپ خورى
آرد سفید  1 قاشق سوپ خورى
شکر  1 پیمانه
کره  دو سوم پیمانه
عسل  2 قاشق غذاخورى
شیره ذرت یا گلوکز  2 قاشق غذاخورى
گلاب  یک دوم پیمانه
زعفران دم نشده یا پودر زعفران یک دوم قاشق چاى خورى
هل  یک دوم قاشق چاى خورى
مراحل تهیه سوهان

1. برای شروع، ابتدا آرد جوانه گندم و آرد سفید را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت تفت می دهیم تا بوى خامی آرد برطرف شود.

2. بعد از تفت دادن آرد، گلاب و شکر را به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم. آنقدر هم می زنیم تا مواد کف کند یا تقریبا به جوش بیاید. .حرارت باید کم یا متوسط باشد.

طرز تهیه شیرینی نان چای قزوین
طرز تهیه شیرینی نان چای قزوین
نان چای قزوین یک نوع شیرینی ترد و بیسکویت مانند است و از شیرینی های ...

3. سپس کره را اضافه می کنیم و هم می زنیم. وقتى دوباره جوشید و کف کرد، بقیه مواد را اضافه می کنیم و هم می زنیم. حدود 20 تا 30 دقیقه باید مدام هم بزنیم.

4. از قبل یک فویل را روى میز باز می کنیم و رویش را چرب می کنیم تا آماده باشد. بعد از 30 دقیقه جوشیدن، وقتى مواد کمى سفت شد و به قابلمه نچسبید، بلافاصله مواد را در اندازه های دلخواه روی فویل می ریزیم و مقداری پسته یا بادام می ریزیم و با گوشتکوب چرب شده روی سوهان می کوبیم تا صاف شود.

5. وقتی همه مواد سوهان را کوبیدیم، صبر می کنیم تا خنک شود. بعد از روی فویل برمی داریم و در ظرف می چنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوهان خوشمزه و مخصوص لذت ببرید.

۳۱ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه شکلات تخته ای

طرز تهیه شکلات تخته ای

شکلات تخته ای ، طرز تهیه و درست کردن شکلات تخته ای خوشمزه در منزل ، shokolat takhtei
دستور تهیه شکلات تخته ای شیرین و تلخ بازاری در منزل

شکلات تخته ای یکی از خوراکی های خوشمزه و پرطرفداری است که بدون شک همه دوست دارند. تهیه شکلات تخته ای در منزل کار بسیار آسانی است. تنها با کمی حوصل و سلیقه می توانید به راحتی در منزل شکلات خوشمزه ای درست کنید.

از شکلات تخته ای برای تزیین کیک و دسر استفاده می شود. همچنین می توان شکلات تخته ای را همراه با چای و نسکافه هم سرو کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه شکلات تخته ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سریع و آسان بارونک، مواد لازم و دستور تهیه شکلات تخته ای را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده، به راحتی در منزل این شکلات تخته ای خوشمزه ومجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید. مواد لازم شکلات تخته ای کاکائو 2 پیمانه آب 1 پیمانه کره دو سوم پیمانه شکر یک دوم پیمانه شیر دو سوم پیمانه پودر قند یک چهارم پیمانه مراحل تهیه شکلات تخته ای

1. برای تهیه شکلات تخته ای، ابتدا داخل قابلمه بزرگ کمی آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. بعد از جوشیدن آب حرارت را کم می کنیم تا بخار کند.

2. سپس در یک قابلمه کوچک تر، کره نرم شده در دمای محیط را با پودر کاکائو و مقداری آب مخلوط می کنیم و بر روی بخار قابلمه آب جوش قرار می دهیم تا به شیوه بن ماری کاملا باهم ترکیب شوند و مخلوط یکدست به دست بیاید.

3. بعد از بن ماری کردن، اگر کاکائو به شکل گلوله شد، می توانید با گوشت کوب دستی یا برقی آن را یکدست کنید. در این مرحله یک لیوان آب گرم را به مخلوط کاکائو اضافه می کنیم و روی حرارت خیلی کم می گذاریم تا کاکائو کاملا حل شود. کاکائو به هیچ عنوان نباید به جوش بیاید.

4. در ادامه شکر و پودر قند را به مخلوط مان اضافه کرده و هم می زنیم. سپس به آرامی شیر ولرم را هم می ریزیم. در این مرحله ، می توانید مخلوط را با همزن برقی هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

5. درنهایت بعد از آماده شدن مواد شکلات، قالب مورد نظر را با مقدار خیلی کمی روغن چرب می کنیم و مایه شکلات را داخل آن می ریزیم. قالب شکلات را به مدت یک روز داخل فریزر می گذاریم تا فرم قالب را بگیرد.

6. پس از یک روز شکلات را از قالب جدا کرده و در ظرف می چینیم. امیدواریم از خوردن این شکلات تخته ای خوشمزه لذت ببرید. نکات درست کردن شکلات تخته ای

می توانید از قالبهای قشنگ و متنوع برای ریختن شکلات استفاده کنید و شکلات آماده شده را برای پذیرایی از مهمان استفاده کنید. نگهداری شکلات تخته ای

بهتر است شکلات تخته ای در یخچال نگهداری شود.

منبع : baronak.com/7415-shokolat-takhtei/

۳۰ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

دانلود آهنگ جدید خدا تو که بلدی برش گردون از امید ساربانی

دانلود آهنگ جدید خدا تو که بلدی برش گردون از امید ساربانی

دانلود آهنگ جدید خدا تو که بلدی برش گردون از امید ساربانی

دانلود آهنگ جدید امید ساربانی بنام تو که بلدی از ترنج موزیک

Download Music Omid Sarebani – To Ke Baladi

ترانه سرا : علی بحرینی , آهنگ : امید ساربانی

برای دانلود آهنگ خدا تو که بلدی برش گردون به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید امید ساربانی بنام تو که بلدی :

خدا تو که بلدی برش گردون

تا این حد فاصله بسه برامون

خدا خرابه حال هر دوتامون

منو انقد از آینده نترسون

♫♫♫♫♫

بازم نیستو

بازم بارون

برش گردون

برش گردون

دیگه خستم

از این و‌ اون

برش گردون

برش گردون

♫♫♫♫♫

خودش که بر نمیگرده

درسته که ولم کرده

ولی نمیشه پیش من نباشه

یه کم‌ خود خواهیِ اما

یکی بگه که این روزا

اونم مثل منِ غم تو چشاشه

♫♫♫♫♫

خدا تو که بلدی برش گردون

تا این حد فاصله بسه برامون

خدا خرابه حال هر دوتامون

منو انقد از آینده نترسون

♫♫♫♫♫

بازم نیستو

بازم بارون

برش گردون

برش گردون

دیگه خستم

از این و‌ اون

برش گردون

برش گردون

دانلود آهنگ جدید امید ساربانی بنام خدا تو که بلدی برش گردون

منبع : toranj-music.ir/2140-omid-sarebani-to-ke-baladi/

۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

دانلود آهنگ جدید هرکس میرسه دلواپس حال منه از سهراب پاکزاد

دانلود آهنگ جدید هرکس میرسه دلواپس حال منه از سهراب پاکزاد

دانلود آهنگ جدید هرکس میرسه دلواپس حال منه از سهراب پاکزاد

دانلود آهنگ جدید سهراب پاکزاد بنام مرد نبودی از ترنج موزیک

Download  Music Sohrab Pakzad – Mard Naboodi

ترانه : هادی زینتی و سهراب پاکزاد , موزیک : سهراب پاکزاد , تنظیم : سعید سام

برای دانلود آهنگ هرکس میرسه دلواپس حال منه به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید سهراب پاکزاد بنام مرد نبودی :

دنبال چی میری بس که این روزا بلند پروازی تو مارو نمیبینی

با همه برنامه میچینی ولی با ما نمیشینی

من همین جا موندم اما تو دلت رفته

مرد نبودی تا بفهمی که چقدر سخته

حواست نیست به ما خیلی وقته

♫♫♫♫♫

هرکس میرسه دلواپس حال منه از بس

که چشام خیسه نذار این دل بره از دست

هی نکن دست دست

هرکس میرسه دلواپس حال منه از بس

که چشام خیسه نذار این دل بره از دست

هی نکن دست دست

♫♫♫♫♫

منم اونکه همش گیجه از این عشقی که میپیچه به جونم

تا وقتی که نفس دارم میخوام سلطان قلب تو بمونم

من همین جا موندم اما تو دلت رفته

مرد نبودی تا بفهمی که چقدر سخته

حواست نیست به ما خیلی وقته

♫♫♫♫♫

هرکس میرسه دلواپس حال منه از بس

که چشام خیسه نذار این دل بره از دست

هی نکن دست دست

هرکس میرسه دلواپس حال منه از بس

که چشام خیسه نذار این دل بره از دست

هی نکن دست دست

دانلود آهنگ جدید سهراب پاکزاد بنام هرکس میرسه دلواپس حال منه

منبع : toranj-music.ir/2134-sohrab-pakzad-mard-naboodi/

۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

دانلود آهنگ جدید منو بغض این شبهای دلتنگی یاد تو میوفتم با هر آهنگی از حامد محضرنیا و مهدی شکوهی

دانلود آهنگ جدید منو بغض این شبهای دلتنگی یاد تو میوفتم با هر آهنگی از حامد محضرنیا و مهدی شکوهی

دانلود آهنگ جدید منو بغض این شبهای دلتنگی یاد تو میوفتم با هر آهنگی از حامد محضرنیا و مهدی شکوهی

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای حامد محضرنیا و مهدی شکوهی بنام شبهای دلتنگی از ترنج موزیک

می توان گفت آهنگ منو بغض این شبهای دلتنگی یاد تو میوفتم با هر آهنگی با ترانه محمد کاظمی یکی از کارهای جذاب حامد محضرنیا و مهدی شکوهی بوده است . مدت زمان این آهنگ زیبا سه دقیقه و چهل ثانیه است . در صورت تمایل می توانید این آهنگ را از سایت ترنج موزیک با بهترین کیفیت ممکن دانلود کنید .

Download Music Hamed Mahzarnia & Mehdi Shokoohi – Shabhaye Deltangi

ترانه : محمد کاظمی , موزیک : امیرعلی زمانیان , تنظیم : کوشان حداد

برای دانلود آهنگ منو بغض این شبهای دلتنگی یاد تو میوفتم با هر آهنگی به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید و فوق العاده زیبای حامد محضرنیا و مهدی شکوهی بنام شبهای دلتنگی از ترنج موزیک :

خستم از روزای تکراری از اینکه تو تنهام میذاری

باید برگردی سر خونت پیش این عاشق دیوونت

دیوونه دیوونم از دستت با غصه همخونم از دستت

راه برگشتن به من بازه هنوز میخوامت بی اندازه

منو بغض این شبهای دلتنگی یاد تو میوفتم با هر آهنگی

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

غم هر روزه دلم میسوزه چرا با عاشقت داری میجنگی

منو بغض این شبهای دلتنگی یاد تو میوفتم با هر آهنگی

غم هر روزه دلم میسوزه چرا با عاشقت داری میجنگی

اسم من هنوزم روته زندگیم به تو مربوطه کاش بگی که منو خواستن آرزوته

درگیرم با چشای تو میمیرم بی هوای تو من هرشب پرم از حس رویای تو

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

منو بغض این شبهای دلتنگی یاد تو میوفتم با هر آهنگی

غم هر روزه دلم میسوزه چرا با عاشقت داری میجنگی

منو بغض این شبهای دلتنگی یاد تو میوفتم با هر آهنگی

غم هر روزه دلم میسوزه چرا با عاشقت داری میجنگی

دانلود آهنگ جدید حامد محضرنیا و مهدی شکوهی بنام منو بغض این شبهای دلتنگی یاد تو میوفتم با هر آهنگی

۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه کتلت نخود

طرز تهیه کتلت نخود

کتلت نخود ، طرز تهیه و پخت کتلت نخود خوشمزه و مجلسی در منزل ، kotlet nokhod
دستور پخت کلت نخود مجلسی

کتلت نخود یکی دیگر از کتلت های جدید و خوشمزه ای است که به راحتی می توان آن را درست کرد. اگر از غذاها و کتلت های تکراری خسته شدید، می توانید کتلت نخود را امتحان کنید. کتلت نخود را می توان با گوشت هم درست کرد و هم با پیازچه و سبزیجات مختلف که بسیار خوشمزه و لذیذ می شود.

کتلت ها و کوکوها را می توان هم به عنوان پیش غذا سرو کرد، هم برای یک وعده شام سبک درست کرد. از انواع کتلت ها می توان کتلت لپه، کتلت گوشت، کتلت مرغ را نام برد. به هر حال اگر با طرز تهیه کتلت نخود آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مجله اینترنتی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کتلت نخود را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی این کتلت نخود خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کتلت نخود
گوشت چرخ کرده 250 گرم
نخود 1 فنجان
لپه 1 فنجان
تخم مرغ 3 عدد
پیاز رنده شده 1 عدد
آرد سوخاری 1 قاشق غذاخوری
پیازچه خورد شده 3 قاشق غذاخوری
روغن به مقدار لازم
نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت کتلت نخود

1. برای درست کردن کتلت، ابتدا نخود و لپه را از شب قبل خیس می کنیم. بعد آبکش می کنیم و با آب خوب می شوییم تا بوی آن برطرف شود.

2. سپس نخود و لپه خیس شده را در میکسر یا غذاساز میکس می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. پیاز را هم رنده می کنیم و همراه با گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد سوخاری، پیازچه، نمک، فلفل و زرد چوبه به مواد اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

3. بعد از اینکه مواد به خوبی با هم مخلوط شد، در یک تابه مقداری روغن را داغ می کنیم و از مواد کتلت به اندازه یک قاشق برداشته و در کف دستمان صاف می کنیم و در تابه سرخ می کنیم. حرارت را هم کم می کنیم تا کتلت ها کاملا مغز پخت شود.

4. بعد از سرخ شدن یک طرف کتلت، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. همه مواد کتلت را به این ترتیب سرخ می کنیم و در ظرف می چینیم و با خیار شور و گوجه تزیین می کنیم.

نکات درست کردن کتلت نخود

دقت کنید که مایع کتلت نباید شل باشد تا بتوانید خوب توی دست فرم بدهید.

۲۷ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه سوپ لوبیا سفید

طرز تهیه سوپ لوبیا سفید

سوپ لوبیا سفید ، طرز تهیه و درست کردن سوپ لوبیا سفید خوشمزه و مجلسی در منزل ، soap-loobia-sefid
دستور پخت سوپ لوبیا سفید برای 4 تا 5 نفر

سوپ لوبیا سفید از جمله سوپ های خوشمزه و متفاوتی است که با آسانی قابل تهیه است. این سوپ یک غذای سبک اما کامل است و برای وعده نهار و شام سرو می شود و سوپ لوبیا سفید ایتالیایی از مشهورترین سوپ های جهان می باشد.

نکته جالب توجه این سوپ این است که به غیر از سوپ مخصوص کودک، این سوپ را هم می توان برای کودکان بالای هشت ماه درست کرد که بسیار مقوی است. فقط برای هضم کودکان می توانید سوپ را له یا میکس کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوپ لوبیا سفید آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سوپ لوبیا سفید را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش آشپزی آسان، به راحتی این سوپ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم سوپ لوبیا سفید 4 تا 5 نفر
گوشت 200 گرم
لوبیا سفید ۳ قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد متوسط
کره یک قاشق مرباخوری
هویج 1 عدد
کدو سبز 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
سیر 1 حبه
ساقه کرفس کوچک 1 عدد
رشته سوپ 1 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه به میزان لازم
نعنا در صورت تمایل 1 قاشق چای خوری
مراحل تهیه و پخت سوپ لوبیا سفید

1. برای شروع پخت، ابتدا لوبیا را چند ساعت قبل خیس می کنیم و با مقداری آب می گذاریم تا پخته شود. سپس در یک قابلمه مناسب گوشت را یک یا دوتکه کرده و پیاز نگینی خرد شده و کره را اضافه می کنیم. قابلمه را روی گاز می گذاریم و با شعله خیلی ملایم تفت می دهیم تا گوشت کمی تغییر رنگ دهد.

2. بعد پوست گوجه فرنگی را گرفته و رنده می کنیم و به قابلمه می ریزیم و دوباره تفت می دهیم. یک حبه سیر و مقداری هم زردچوبه را به قابلمه اضافه می کنیم. یک لیوان آب می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت با حرارت ملایم کامل بپزد.

3. در ادامه ساقه کرفس، هویج و کدو را جداگانه به صورت نگینی خرد می کنیم و هر کدام را جداگانه بخارپز می کنیم و بعد از اینکه گوشت پخته شد، لوبیا سفید، هویج، کرفس و کدوی پخته شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

4. اگر آب سوپ کم بود، به اندازه کافی آب می ریزیم و نمک غذا را چک می کنیم. بعد درب قابلمه را می گذاریم تا همه مواد با هم خوب مخلوط شوند و سوپ کاملا جا بیفتد.

5. در آخر، بعد از اینکه مواد سوپ پخته شد، رشته سوپ را بهش اضافه می کنیم و بعد از پنج دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و جعفری خرد شده و نعنا را روی سوپ می ریزیم تا با بخار داخل قابلمه، جعفری و نعنا بخارپز شود.

6. حالا سوپ آماده شده را در ظرف می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ لوبیا سفید خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن سوپ لوبیا سفید

توجه داشته باشید اگر می خواهید داخل سوپ سبزیجات اضافه کنید، همیشه سبزیجاتی مانند هویج و کدو سبز و...را از قبل بخار پز یا آب پز کنید و در آخر بریزید. چون گوشت زمان زیادی برای پخت می برد و تا این مدت سبزیجان له می شود.

برای مصرف کودکان می توانید سوپ را له کنید.

۲۷ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه سالاد عدس

دستور تهیه سالاد عدس در منزل

سالاد عدس یک سالاد فوق العاده خوشمزه و متفاوت است که بخاطر داشتن عدس، یک سالاد مقوی محسوب می شود. برای کسانی که از غذاهای چرب پرهیز دارند و دنبال سالاد یا غذاهای سالم و کم چرب هستن، سالاد عدس فوق العاده است.

به هر حال اگر با طرز تهیه سالاد عدس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سالاد عدس را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی این سالاد عدس خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس
طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس
سالاد اندونزی همانند سالاد ماکارونی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین ...
مواد لازم سالاد عدس
عدس پخته  یک سوم پیمانه
سیر نصف یک حبه
خیار بزرگ  ۱ عدد
فلفل دلمه ای قرمز  ۱ عدد
پیاز قرمز  ۱ عدد
جعفری خرد شده  ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون فرابکر  ۲ قاشق مرباخوری
سرکه بالزامیک ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل  به میزان لازم
سس خردل  ۱ قاشق مرباخوری
مراحل تهیه سالاد عدس

1. برای شروع، ابتدا عدس را حدود دو ساعتی خیس می کنیم و بعد با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا پخته شود.

2. در این فاصله خیار، فلفل دلمه، پیاز، سیر و جعفری را به شکل نگینی و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

3. بعد از اینکه عدس پخته شد، آن را آبکش می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم و مواد خرد شده را هم به عدس اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

4. سپس روغن، سرکه بالزامیک و سس خردل را با هم مخلوط کرده و به مواد بالا اضافه می کنیم و مقداری هم نمک و فلفل می ریزیم.

طرز تهیه سالاد الویه قالبی
طرز تهیه سالاد الویه قالبی
سالاد الویه از سالاد های خوشمزه و پرطرفدار می باشد که پیر و جوان ...
نکات درست کردن سالاد عدس

اگر تمایل دارید پروتئین بیشتری به این سالاد اضافه کنید، میتوانید ۶۰ گرم پنیر کم چرب را خرد کنید و به سالاد اضافه کنید.

۲۶ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی