آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات شکلاتی در منزل
امروز چهارشنبه 24 بهمن 98 ما در این پست سایت بیوگرافی و آشپزی طرز تهیه و درست کردن شیرینی دونات شکلاتی را آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.
 
طرز تهیه دونات شکلاتی، آموزش کامل طرز تهیه و پخت دونات شکلاتی خوشمزه و مجلسی در منزل
آموزش دستور پخت دونات شکلاتی خوشمزه و مجلسی در منزل

دونات جزو شیرینی های خوشمزه و معروفی است که در بین همه سنین محبوبیت خاصی دارد. دونات را می توان در انواع مختلفی از جمله دونات شکلاتی، وانیلی و میوه ای درست کرد که معروف ترین نوع آن دونات شکلاتی است.

به هر حال اگر با طرز تهیه دونات شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه دونات شکلاتی را آماده کرده ایم و شما با این آموزش شیرینی پزی می توانید تعداد 20 عدد شیرینی دونات شکلاتی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه ۲۰ عدد دونات
  آرد گندم ۵۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
کره  ۷۵ گرم ( به دمای محیط رسیده)
شیر ولرم  ۱ لیوان
تخم مرغ  ۲ عدد
پودر خمیر ترش  ۲ قاشق سوپ خوری ( سر صاف )
نمک  یک چهارم قاشق چای خوری
وانیل  یک هشتم قاشق چای خوری
روغن مخصوص سرخ کردن  به مقدار لازم
ترافل  به مقدار لازم
شکلات تخته ای (شیری، تلخ، توت فرنگی) به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت دونات شکلاتی

1. برای درست کردن شیرینی دونات شکلاتی در خانه، ابتدا پودر خمیر ترش را به همراه ۱ قاشق غذاخوری شکر داخل شیر ولرم ریخته و هم می زنیم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم.

2. بعد تخم مرغ ها را داخل یک کاسه می شکنیم و با همزن دستی می زنیم تا کاملا مخلوط شود. سپس وانیل، نمک، شکر و کره را هم به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

3. حالا مایه خمیر را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. وقتی مایه یکدست شد، آرد چند بار الک شده را در چند مرحله به مواد اضافه کرده و مایه را مرتبا با دست ورز می دهیم تا آرد به طور کامل جذب مواد شود.

4. بعد از تمام شدن آرد، خمیر را انقدر ورز می دهیم تا کاملا لطیف و یکدست شود و به دست نچسبد.

5. در ادامه خمیر را داخل کاسه ای می گذاریم و حوله ی نمدار ولرمی را روی آن می گذاریم و در دمای محیط قرار می دهیم تا به مدت یک و نیم ساعت استراحت کند.

6. طی این مدت، هر ۲۰ دقیقه یک بار حوله را از روی خمیر برمی داریم و کمی خمیر را ورز می دهیم. این کار باعث می شود که بعد از سرخ کردن، سطح دونات ها کاملا صاف و بدون حباب باشد.

7. وقتی خمیر آماده شد، سطح تخته کار را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و خمیر را با وردنه روی تخته باز می کنیم، بعد با قالب های مخصوص دونات، خمیر را قالب می زنیم.

8. در انتها کف یک سینی را با مقدار خیلی کم روغن مایع چرب می کنیم و دونات های قالب خورده را با فاصله یک سانتی از هم داخل سینی می چینیم و روی آنها را با حوله ی نمدار می پوشانیم و مجددا ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا در دمای محیط استراحت کند. در این مدت هم چند بار دونات ها را پشت و رو می کنیم تا خشک نشوند.

9. حالا داخل یک قابلمه کوچک گود، تا نصفه قابلمه روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم و روی حرارت متوسط می گذاریم تا خوب داغ شود.

10. سپس دونات ها را دو تا دو تا داخل روغن می ریزیم و حدودا هر کدوم را تا ۲ دقیقه سرخ می کنیم. سعی کنید دونات ها به رنگ دلخواه برسند.

11. بعد از سرخ شدن آنها را در توری فلزی می ریزیم تا روغن اضافی آنها گرفته شود. بعد ازسرخ شدن همه دونات ها، صبر می کنیم تا کاملا خنک شوند.

12. برای تزئین شکلات تخته ای با طعم دلخواه خود را به روش بن ماری یا داخل مایکروفر آب می کنیم و روی دونات ها می ریزیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی دونات شکلاتی خیلی خوشمزه و عالی لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی دونات شکلاتی

بعد از زمان استراحت اولیه خمیر، حجم خمیر به دست اومده حدود دو برابر حجم خمیر اولیه می شود.

منبع : دونات شکلاتی