طرز تهیه کوکو ذرت

کوکو ذرت، طرز تهیه و دستور پخت کوکوی ذرت خوشمزه و مجلسی در منزل، koko-zorat
دستور پخت کوکوی ذرت خوشمزه در خانه

کوکو ذرت از آن دسته از غذاهاست که هم سریع آماده می شود و هم بسیار خوشمزه است. این کوکو عطر و طعم متفاوتی نسبت به کوکوهای دیگر دارد و بسیار هم مقوی است. کسانی که تمایل به درست کردن غذاهای متنوع و بدون گوشت هستند، حتما یک بار این کوکوی بی نظیر را امتحان کنند.

به هر حال، اگر با طرز تهیه کوکو ذرت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کوکوی ذرت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این کوکوی خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم کوکوی ذرت
تخم مرغ 2 عدد
ماست 2 قاشق غذاخوری
آرد ذرت 4 قاشق غذاخوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
ذرت پخته 1 لیوان
پیازچه ریز شده 2 قاشق غذاخوری
دستور پخت کوکوی ذرت خوشمزه در خانه

1. برای درست کردن کوکو ذرت در منزل، ابتدا ذرت را در یک قابله با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. در این فاصله پیازچه ها را به شکل ریز خرد می کنیم.

2. بعد از پخته شدن ذرت، آن را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و تخم مرغ، ماست، پیازچه و آرد ذرت را هم به ذرت اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم. مقداری هم نمک، فلفل، پودر آویشن و پودر سیر اضافه می کنیم. چون طعم بی نظیری به کوکو می دهد.

3. حالا در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت متوسط می گذاریم تا روغن داغ شود. سپس از مایه کوکو به اندازه های یک قاشق در داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم.

4. وقتی یک طرف کوکوها سرخ شد، طرف دیگر کوکوها را برمی گردانیم تا دو طرف آنها به خوبی سرخ شود. سعی کنید که حرارت کم باشد تا کوکوها به خوبی مغز پخت شود.

5. اگر از تابه رژیمی یا دو طرفه استفاده می کنید، می توانید همه مواد کوکو را داخل تابه بریزید و بعد از این که یک طرف آن سرخ شد، تابه را برگردانید تا طرف دیگر کوکو بپزد. در آخر هم کوکو را برش بزنید.

6. کوکو های سرخ شده را در ظرف بچینید و با هر سسی که دوست دارید، سرو کنید.

نکات پخت کوکوی ذرت

برای پخت کوکوی ذرت می توانید از قارچ و فلفل دلمه ای هم استفاده کنید. اگر خواستید از قارچ استفاده کنید، باید قارچ را کمی تفت دهید تا کوکوی شما آبکی نشود.