طرز تهیه کرم زعفرانی

طرز تهیه کرم زعفرانی خوشمزه و مجلسی در خانه، cream-zaferani

دستور تهیه دسر و کرم زعفرانی خوشمزه در منزل مرحله به مرحله

کرم زعفرانی یکی از انواع کرم های خوشمزه ای است که شما به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید. طعم و مزه کرم زعفرانی واقعا عالی است و باید حتما برای یکبار هم که شده طعم این دسر خوشمزه را امتحان کنید. در این صورت شک نکنید مثل من عاشق کرم زعفرانی خواهید شد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کرم زعفرانی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کرم زعفرانی خوشمزه و مجلسی را آماده کرده ایم و شما با این آموزش آشپزی به تنهایی در منزل می توانید این کرم زعفرانی خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

در ادامه با آموزش طرز تهیه دسر مجلسی و کرم زعفرانی با مجله اینترنتی بارونک همراه باشید.

مواد لازم کرم زعفرانی

شیر

3 لیوان

شکر

1 لیوان

زعفران دم کرده

2 قاشق غذاخوری پر

پودر ژلاتین

سه ونیم قاشق غذاخوری

خامه صبحانه

نصف بسته

گلاب

نصف لیوان

وانیل

نوک قاشق چایخوری

مراحل تهیه کرم زعفرانی

1. برای درست کردن کرم زعفرانی خوشمزه ابتدا نصف پیمانه آب سرد در یک کاسه می ریزیم و بعد پودر ژلاتین را اضافه می کنیم. پس از اینکه پودر ژلاتین کمی جذب شد، آن را روی بخار کتری می گذاریم تا به طور کامل حل شود و شفاف شود.

2. در این مرحله شیر و شکر را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا حل شود. بعد از اینکه کمی شکر در آب حل شد، زعفران را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا زعفران هم به طور کامل حل شود.

3. بعد از اینکه شیر به جوش آمد، وانیل و گلاب را اضافه می کنیم و بعد حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و پودر ژلاتین آماده شده را اضافه می کنیم و بعد قابلمه را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود.

4. در این مرحله خامه را از یخچال بیرون می آوریم و در یک کاسه می ریزیم. وقتی که مخلوط شیر و شکر و زعفران کمی خنک شد، مقداری از آن را به کاسه حاوی خامه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا صاف و یکدست شود.

5. بعد از اینکه خامه یکدست شد، آن را به قابلمه شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکنواخت شود. حالا کرم آماده شده را داخل قالب مورد نظرمان می ریزیم و به مدت دو تا سه ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا کرم زعفرانی ما آماده شود. امیدواریم از خوردن این کرم زعفرانی خوشمزه لذت ببرید.