طرز تهیه کباب لبنانی

طرز تهیه کباب لبنانی خوشمزه با گوشت چرخ کرده گوساله و گوسفند در خانه، kabab-lobnan

دستور پخت کباب لبانی به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل

کباب از جمله غذاهای معروف و پرطرفداری است که در انواع مختلفی درست می شود. کباب ها را می توان هم با نان سرو کرد هم با برنج آبکش شده. در کنار انواع مختلف کباب های خوشمزه ای که می شناسید، نوع دیگری از کباب درست می شود که بسیار خوشمزه و خوش طعم است. نام این کباب خوشمزه، کباب لبنانی است که متعلق به کشور لبنان است، اما در کشور ماهم در انواع مختلفی طبخ می شود. درست کردن کباب لبنانی بسیار راحت و آسان است.

به هر حال اگر با طرز تهیه کباب لبنانی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کباب لبنانی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این کباب لبنانی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کباب لبنانی ۳ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط ۳ عدد ساطوری شده
نمک  ۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه 1 قاشق چای خوری
فلفل قرمز  نصف قاشق چای خوری
جعفری ریز خرد شده  ۵ قاشق غذاخوری

توجه : اگر گوشت از ترکیب گوشت گوساله و گوسفند استفاده کنید،  گوشت انسجام خوبی پیدا می کند و کوبیده را چرب تر می کند.

مراحل تهیه و پخت کباب لبنانی

1. برای شروع، ابتدا در یک ظرف مناسب پیاز را کاملا ساطوری خرد می کنیم. بعد گوشت را به آن اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم تا گوشت و پیاز خوب با هم مخلوط شوند. سپس نمک، فلفل و جعفری خرد شده را هم به مواد کباب اضافه می کنیم و خوب مواد را ورز می دهیم تا مواد کاملا یکدست شود.

2. بعد از ورز دادن مواد، بهتر است که مواد آماده شده را حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کنار بگذاریم تا پیازها کمی نرم شود. بعد از 10 دقیقه از مواد گوشت در اندازه های یکسان بر می داریم و به سیخ می کشیم.

3. حالا کباب ها را به آرامی روی آتش می گیریم و مرتب زیر و رو می کنیم تا گوشت خودش را بگیرد و نریزد. وقتی همه کباب ها به خوبی پخته شد، آنها را در ظرف می کشیم و به همراه گوجه کباب شده با برنج یا نان سرو می کنیم.

نکات پخت کباب لبنانی

این کباب لبنانی خوشمزه را با سالاد مخصوص آن سرو می کنند که بسیار خوشمزه و عالی است. این سالاد طعم فوق العاده ای داره و ترکیب اصلی و اولیه آن گوجه جعفری و پیاز هست، اما در رستوران ها به این سالاد زیتون، قارچ و لبو هم اضافه می کنند که کاملا اختیاری هست.

مواد لازم برای سالاد مخصوص
گوجه فرنگی نگینی شده ۲ عدد
  پیاز نیم خلال شده 2 عدد
جعفری درشت خرد شده  ۱ لیوان
قارچ خام یا پخته شده 5 عدد

دستور تهیه سالاد کباب لبنانی

برای درست کردن این سالاد، همه مواد خرد شده را با هم مخلوط می کنیم و مقداری هم نمک و روغن زیتون به آن اضافه می کنیم و همراه با کباب لبنانی خوشمزه سرو می کنیم.

سعی کنید سالاد را در آخر درست کنید، چون اگر زودتر آماده شود، احتمال دارد خراب یا آبدار شود.

نکات تکمیلی کباب لبنانی

برای درست کردن کباب لبنانی می توانید مقدار فلفل را بنا به ذائقه خود کم یا زیاد کنید.

فقط دقت داشته باشید که در این کباب حتما پیاز را ساطوری کنید تا کباب شما زیاد سفت نشود.