دستور تهیه نان گیسو در منزل

نان گیسو یکی دیگر از انواع نان های خوشمزه ای است که شما می توانید آن را به صورت خانگی درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید. توجه کنید به دلیل اینکه بافت نان گیسو خیلی نرم و لطیف می باشد شما می توانید خمیر آن را به هر شکلی که دوست دارید دربیاورید و بعد آن ها را بپزید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان گیسو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مرحله به مرحله بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نان گیسو را آماده کرده ایم تا شما به آسانی در منزل بتوانید نان گیسو خوشمزه و مجلسی درست کنید. در ادامه با دستور تهیه نان گیسو با سایت اینترنتی بارونک همراه باشید.

طرز تهیه و پخت نان آلمانی خوشمزه
طرز تهیه و پخت نان آلمانی خوشمزه
نان آلمانی یکی دیگر از نان های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و این نان برعکس ...
مواد لازم نان گیسو
آرد 515 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری
روغن مایع بی بو 60 گرم
شیر یا آب ولرم شده 102 گرم
خمیر مایه فوری یا معمولی 2 قاشق چایخوری
عسل 100 گرم
تخم مرغ کامل 2 عدد
زرده تخم مرغ 3 عدد
مراحل تهیه و پخت نان گیسو

1. برای درست کردن نان گیسو در یک ظرف شیر یا آب ولرم + عسل + خمیر مایه را مخلوط می کنیم و به مدت 5 تا 8 دقیقه صبر می کنیم تا به عمل بیاید. توجه کنید اگر خمیر مایه شما فوری می باشد نیازی به این کار نیست.

2. حالا در یک ظرف دیگر آرد + نمک + شیر + خمیر مایه + عسل + روغن مایه را به همراه تخم مرغ ها مخلوط می کنیم و خمیر درست می کنیم. سپس آن را ده دقیقه ورز می دهیم تا خمیر یکدست و نرمی داشته باشیم.

طرز تهیه نان نارگیلی در منزل
طرز تهیه نان نارگیلی در منزل
نان نارگیلی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین نان ها می باشد که مواد اولیه آن در هر ...

3. سپس خمیر آماده شده را در یک ظرف از قبل چرب شده قرار می دهیم و روی آن را با نایلون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در جای گرم استراحت می دهیم.

4. بعد از یک ساعت یک دور کامل کشش و تا زدن خمیر را طوری که بافت خمیر پاره نشود انجام می دهیم و مجددا به مدت یک ساعت دیگر در یک جای گرم آن را استراحت می دهیم.

5. در این مرحله سطح کار خودمان را آرد پاشی می کنیم و خمیر را برمی گردانیم و به 6 قسمت مساوری تقسیم می کنیم و همه را اول ورده می کشیم و بعد از درازا هر یک را لوله می کنیم و روی خمیرهای لوله شده پارچه نمدار به مدت 20 دقیقه می اندازیم.

6. در ادامه مایه مخصوص رومال نان گیسو را درست می کنیم. برای این کار در یک کاسه یک عدد تخم مرغ همزده شده + یک قاشق چایخوری شیر را مخلوط می کنیم و تمام سطح را برس می زنیم.

7. حالا خمیرهای رومال شده را به مدت 2 ساعت در یک جای گرم استراحت می دهیم. در این دو ساعت بهتر است هر 40 دقیقه مجددا روی خمیرها را برس بزنید. بعد از آخرین برس زدن روی نان ها کنجد می پاشیم و آن ها را در طبقه وسط فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد می دهیم. توجه کنید برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل با دمای گفته شده روشن کنید.

8. توجه کنید اگر متوجه شدید روی نان ها زود طلایی شد، ورقه آلومینی فویل شده را روی کل خمیر می کشیم تا نسوزد. بعد از اینکه نان ها به خوبی پخته شدند آن ها را از فر بیرون می آوریم و بلافاصله بعد از بیرون آمدن از فر با کمی کره و شیر مخلوط شده نان های داغ را برس می زنیم و اجازه می دهیم تا نرم شوند. امیدواریم از خوردن این نان گیسو خانگی خوشمزه لذت ببرید.