دستور پخت شیرینی نعلی در منزل

شیرینی نعلی یا شیرینی اشکی یک نوع شیرینی حلقوی مانند ساده و مجلسی و خوشمزه می باشد و دو سر آن آغشته به شکلات می باشد. شاید در ابتدا تصور کنید درست کردن این شیرینی در منزل کار بسیار سختی می باشد اما من به شما می گویم اگر دست به کار شوید خواهید دید که درست کردن این شیرینی یا انواع شیرینی های مجلسی دیگر در منزل بسیار آسان می باشد به شرطی که اندکی حوصله و سلیقه به خرج بدهید.

بهتر است بدانید این شیرینی به شیرینی اشکی، شیرینی نعلی اشکی و شیرینی نعلی اسبی معروف است.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی نعلی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی نعلی اشکی را آماده کرده ایم و شما با این آموزش ساده آشپزی در خانه به راحتی می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل درست کنید. در ادامه با دستور تهیه شیرینی ساده نعلی با وب سایت بارونک همراه باشید.

طرز تهیه و پخت شیرینی دانمارکی خوشمزه در منزل
طرز تهیه و پخت شیرینی دانمارکی خوشمزه در منزل
شیرینی دانمارکی یکی از خوشمزه ترین و مجلسی ترین شیرینی ها می باشد و در قنادی ...
مواد لازم شیرینی نعلی
آرد 270 گرم
کره یا روغن قنادی 200 گرم
پودر شکر 30 گرم
تخم مرغ 1 عدد
وانیل یک چهارم قاشق جایخوری
دارچین یک چهارم قاشق چایخوری
مراحل تهیه و پخت شیرینی نعلی اشکی

1. برای درست کردن شیرینی نعلی ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. آرد را الک می کنیم و بعد با وانیل و دارچین آن را مخلوط می کنیم.

2. حالا در یک ظرف دیگر تخم مرغ را با همزن برقی خوب هم می زنیم. سپس پودر شکر را اضافه می کنیم و دوباره هم میزنیم. سپس کره ذوب شده در دمای محیط را اضافه می کنیم و با همزن دوباره هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شود.

طرز تهیه و دستور پخت شیرینی برنجی خوشمزه
طرز تهیه و دستور پخت شیرینی برنجی خوشمزه
شیرینی برنجی از شیرینی های سنتی خوشمزه و سبک می باشد و می توانید ...

3. در این مرحله آرد مخلوط شده را اضافه می کنیم و این بار با دست هم می زنیم تا خمیر لطیفی درست شود. حالا خمیر آماده شده را داخل کیسه فریزر می گذاریم و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

4. در این مدت زمان سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و یک کیسه فریزر روی سطح کار خود پهن می کنیم و بعد از خمیر مقداری برمی داریم و خمیر را با کف دست مان رول می کنیم و دو سر خمیر را به هم می چسبونیم. بعد آن را داخل سینی فر می گذاریم و همه شیرینی ها را به این روش درست می کنیم و بلافاصله داخل سینی فر می چینیم. البته می توانید از دو کاتر اشک برای قالب زدن استفاده کنید.

5. حالا سینی شیرینی ها را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد می گذاریم و به مدت 15 دقیقه صبر می کنیم تا شیرینی ها بپزد. بعد از 15 دقیقه شیرینی ها را بررسی می کنیم اگر زیر شیرینی ها طلایی شده بود در این صورت شیرینی ها حاضر است در غیر این صورت چند دقیقه دیگر صبر می کنیم تا زیر شیرینی ها طلایی شود.

6. بعد از اینکه شیرینی ها به خوبی پختند، آن ها را از فر خارج می کنیم و بعد از کمی خنک شدن سر شیرینی هایمان را داخل ظرف شکلات آب شده فرو می کنیم و بعد با پسته یا ترافل یا ساشه آن ها را تزیین می کنیم و بعد صبر می کنیم تا شکلات شیرینی ها خنک شود.

7. پس از اینکه شکلات شیرینی ها خنک شد، آن ها را داخل ظرف سرو می چنیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی های نعلی یا همان اشکی خوشمزه و ساده مجلسی لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی نعلی

نگهداری

شما می توانید این شیرینی را در ظرف دربسته به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنید. همچنین در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید شیرینی نعلی را بدون فر در فر دست ساز با قابلمه هم درست کنید.