طرز تهیه خوراک اسفناج و عدس

خوراک اسفناج و عدس ، طرز تهیه و مواد لازم خوراک اسفناج و عدس خوشمزه و مجلسی در منزل ، khorak esfenaj adas

دستور تهیه خوراک اسفناج و عدس

خوراک اسفناج و عدس از خوراک های خوشمزه ای است که به راحتی و در کمترین زمان قابل تهیه است. خوراک اسفناج و عدس را می توان هم به همراه نان سرو کرد هم به عنوان خورشت روی برنج استفاده کرد. برخی افراد آن را روی سیب زمینی کبابی می ریزند و میل می کنند که بسیار خوشمزه می شود. این خوراک خوشمزه یک غذای خونساز و مقوی محسوب می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک اسفناج و عدس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مرحله به مرحله بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این خوراک خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل خوراک اسفناج و عدس را درست کنید.

طرز تهیه خوراک اسفناج و سیب زمینی با گوشت

طرز تهیه خوراک اسفناج و سیب زمینی با گوشت

خوراک اسفناج و سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یکی دیگر از انواع خوراک های ...

مواد لازم خوراک اسفناج و عدس
اسفناج 500 گرم
سیر 3 حبه
روغن زیتون 2 قاشق سوپ خوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
عدس 1 استکان
پیاز 2 عدد
لیمو 1 عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور تهیه و پخت خوراک اسفناج و عدس

1. برای درست کردن خوراک اسفناج و عدس، ابتدا عدس را خوب پاک کرده و با آب سرد می شوییم و در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا پخته شود.

2. سپس پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک تابه همراه با روغن زیتون تفت می دهیم. وقتی پیاز کمی نرم شد، سیر رنده شده و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

3. سپس اسفناج خرد شده و عدس پخته شده را به پیاز داغ اضافه کرده و یک لیوان آب جوش روی مواد می ریزیم و اجازه می دهیم تا خوراک ما با حرارت ملایم به مدت نیم ساعت بپزد.

4. در آخر مقداری آب لیمو، نمک و فلفل به آن می ریزیم و از روی حرارت برمی داریم. خوراک اسفناج وعدس پخته شده را در ظرف مناسبی می ریزیم و همراه با نان و سبزی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک اسفناج و عدس خوشمزه لذت ببرید.