دستور تهیه فالوده خوشمزه و مخصوص با رشته فالوده خانگی و آماده

فالوده شیرازی یکی از دسرهای خوشمزه و فوق العاده پرطرفدار به ویژه در فصل تابستان است. همانطور که از اسم فالوده شیرازی معلوم است، این دسر خوشمزه متعلق به شیراز است ولی به دلیل خوشمزه و خنک بودنش هم اکنون در همه جای ایران این دسر خوشمزه سرو می شود.

فالوده را می توان در انواع مختلف و در طعم های متفاوت هم درست کرد. از جمله فالوده کرمانی، فالوده یزدی، فالوده بستنی و فالوده با طعم های طالبی، سیب، آلبالو و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه فالوده شیرازی آشنایی ندارید، ما در این آموزش حرفه ای دسر بارونک، مواد لازم و طرز تهیه فالوده شیرازی را با به دو روش با رشته برنجی آماده و نشاسته آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده، به راحتی در منزل این فالوده شیرازی را درست کنید.

طرز تهیه بستنی سنتی خوشمزه در منزل
طرز تهیه بستنی سنتی خوشمزه در منزل
برای این دسته از بانوان دستور تهیه و درست کردن بستنی سنتی را به صورت ...
مواد لازم فالوده شیرازی
شکر 2/5 لیوان
آب  ۴ لیوان
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
رشته برنجی یا نشاسته به میزان لازم - 250 گرم
مراحل تهیه و درست کردن فالوده شیرازی

1. برای شروع، ابتدا در یک قابلمه کوچک شکر و آب را ترکیب می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا شکر در آب حل شود. بعد از حل شدن شکر، حرارت را خاموش می کنیم و ۴ قاشق گلاب اضافه می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا سرد شود.

2. پس از اینکه شربت به طور کامل خنک شد، آن را در ظرف فلزی می ریزیم و به مدت 4 ساعت در فریزر می گذاریم تا یخی و بسته شود.

3. در ادامه، در یک قابلمه آب را جوش می آوریم و رشته ها را بعد از نصف کردن در آب جوش می ریزیم و 10 دقیقه صبر می کنیم تا رشته ها نرم شوند. (رشته برنجی را می توانید از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید)

4. بعد از 10 دقیقه رشته های نرم شده را با آب سرد آبکشی می کنیم و به شربت اضافه می کنیم و به صورت خنک سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این فالوده شیرازی خوشمزه و خنک لذت ببرید.

طرز تهیه شربت خاکشیر خوشمزه
طرز تهیه شربت خاکشیر خوشمزه
شربت خاکشیر یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین شربت ها می باشد و ...
نکات درست کردن فالوده

طرز تهیه رشته فالوده با نشاسته

1. در روش سنتی برای درست کردن رشته فالوده از نشاسته استفاده می شود. برای این منظور 250 گرم نشاسته را به همراه 2 لیوان آب در یک قابلمه روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب اضافی تبخیر شده و نشاسته کشدار و غلیظ شود.

2. پس از اینکه نشاسته حالت کشی پیدا کرد، سریع حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و نشاسته را داخل یک آبکش با سوراخ های ریز می ریزیم و فشار می دهیم تا به صورت رشته های نازک از آبکش خارج شود. (آبکش مخلوط نشاسته را می توانید از بیرون تهیه کنید)

3. توجه کنید باید زیر آبکش یک قابلمه با آب خنک و یخ قرار دهیم تا رشته ها پس از خارج شدن از آبکش، داخل این قابلمه ریخته شوند. همچنین باید با دست رشته های داخل قابلمه را زیر و رو کنیم تا در اثر سرمای آب یخ، فرم بگیرند.

4. حالا رشته های ما آماده شده را به وسیله آبکش جدا می کنیم و به شربت اضافه می کنیم و سرو می کنیم.