طرز تهیه سس آلفردو

دستور تهیه سس آلفردو غلیظ خوشمزه و حرفه ای در خانه

سس آلفردو همانند سس بشامل یک نوع سس سفید ایتالیایی می باشد که بسیار خوشمزه و پرکاربرد می باشد و این سس امروزه بیشتر در تهیه انواع پاستا و در مواد خیلی کم برای انواع غذاهای گوشتی و غیر گوشتی و پیتزا استفاده می شود. برای مثال پاستا آلفردو و فتوچینی آلفردو از معروف ترین پاستاهای ایتالیایی می باشد که با این سس درست می شوند.

جالب است بدانید سس آلفردو برای اولین بار توسط یک سرآشپز ایتالیایی بنام آلفردو درست شد و برای همین این سس با نام این سرآشپز معروف شده است. مواد اصلی سس آلفردو خامه، کره، سیر و پنیر پارمزان می باشد. البته شما می توانید این سس خوشمزه را با آرد و قارچ هم درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سس آلفردو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی حرفه ای بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سس آلفردو را آماده کرده ایم تا شما به تنهایی بتوانید این سس خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه سس خردل تند برای فلافل
طرز تهیه سس خردل تند برای فلافل
سس خردل جزو سس های خوشمزه و خوش طعمی است که به عنوان افزودنی ...
مواد لازم سس آلفردو
خامه صبحانه 4 قاشق غذاخوری پر
کره 30 گرم
پنیر پارمزان 3 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده 1 قاشق مرباخوری
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و درست کردن سس آلفردو

1. برای درست کردن این سس خوشمزه ابتدا جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و سیر را رنده می کنیم و کنار می گذاریم. برای شروع کره را داخل یک تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره دوب شود. توجه کنید به هیچ وجه نباید کره بسوزد.

2. بعد از اینکه کره ذوب شد، خامه را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا خامه به طور کامل با کره مخلوط شود. می توانید با هم زدن به این کار کمک کنید. توجه کنید به هیچ وجه نباید مخلوط بجوشد.

3. پس از اینکه مخلوط کره و خامه یکدست و یکنواخت شد، پنیر پارمزان رنده شده و سیر رنده شده را اضافه می کنیم و سس را به صورت مرتب هم می زنیم تا ته نگیرد و پنیر به طور کامل حل شود و مخلوط یکنواختی داشته باشیم.

4. در انتها جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و دوباره سس را هم می زنیم تا جعفری به طور کامل داخل سس مخلوط شود. سپس حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا سس خنک شود.

5. هم اکنون سس آلفردو ما آماده است و شما می توانید از این سس داخل انواع پاستا استفاده کنید. امیدواریم آموزش طرز تهیه سس آلفردو مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

طرز تهیه و درست کردن سس کارامل
طرز تهیه و درست کردن سس کارامل
سس کارامل یک سس فوق العاده خوشمزه و عالی است که برای تزیین انواع ...
نکات درست کردن سس آلفردو

سس آلفردو با آرد

1. شما می توانید این سس خوشمزه را با آرد هم درست کنید. برای این کار باید به جای خامه از شیر ولرم استفاده کنید و 1 قاشق غذاخوری آرد هم به مواد لازم گفته شده اضافه کنید.

2. برای شروع پس از اینکه سیر را اضافه کردیم و به طور کامل در کره حل شد، آرد را اضافه می کنیم و به صورت مرتب با همزن مفتولی هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود.

3. سپس شیر را به تدریج و به آرامی اضافه می کنیم و سریع هم می زنیم تا هیچ گلوله آردی در سس باقی نماند. در این مرحله صبر می کنیم تا شیر بجوشد و زمانی که به غلظت فرنی رسید، پنیر پارمزان را اضافه می کنیم و بعد از هم زدن، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا سس خنک شود.