دستور پخت کیک گیلاس خانگی خوشمزه در منزل

کیک گیلاس یک نوع کیک میوه ای پرطرفدار با طعم و مزه خاص می باشد و بسیار خوشمزه است. اگر به فکر درست کردن یک کیک میوه ای منحصر به فر و متفاوت هستید، ما به شما پخت کیک گیلاس یا کیک آلبالو را پیشنهاد می کنیم.

شما می توانید کیک گیلاس را به صورت وانیلی و یا شکلاتی درست کنید. اما واقعا طعم و مزه کیک گیلاس وانیلی یک چیزه دیگه است و اگر هوس شکلات کرده اید، پیشنهاد می کنیم به آموزش طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی ما بروید.

به هر حال اگر با طرز تهیه کیک گیلاس آشنایی ندارید و قصد درست کردن این کیک خوشمزه را دارید، ما در این آموزش کیک پزی سایت بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک گیلاس را آماده کرده ایم تا شما در منزل به آسانی بتوانید این کیک خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

طرز تهیه و پخت کیک اسفنجی خانگی خوشمزه
طرز تهیه و پخت کیک اسفنجی خانگی خوشمزه
کیک اسفنجی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد و این ...
مواد لازم کیک گیلاس
تخم مرغ 3 عدد
آرد قنادی دو لیوان و ربع
شکر یک لیوان سرخالی
گیلاس به مقدار لازم
روغن مایع سه چهارم لیوان
شیر نصف لیوان
ماست معمولی  نصف لیوان
وانیل  نصف قاشق چایخوری
بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری سرپر
مراحل تهیه و پخت کیک گیلاس

1. برای درست کردن یک کیک خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. سپس گیلاس ها را به خوبی می شوییم و بعد از وسط دونیم می کنیم و هسته هایشان را بیرون می آوریم و از طرفی که برش خوردند، روی حوله آشپزخانه می چینیم تا به طور کامل آب شان گرفته شود. اگر این کار را نکنید، کیک شما خمیر خواهد شد. آرد را هم دو بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

طرز تهیه کیک قهوه خوشمزه با ماست
طرز تهیه کیک قهوه خوشمزه با ماست
کیک قهوه یکی از کیک های خوشمزه و خوش طعم می باشد که طرفدارن خاص ...

2. حالا در یک ظرف مناسب تخم مرغ و شکر و وانیل را باهم مخلوط می کنیم و با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود و حجمش دو برابر شود.

3. سپس شیر، ماست و روغن را اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. بعد آرد و بیکینگ پودر را به آرامی و در دو مرحله اضافه می کنیم و با لیسک یا همزن دستی به آرامی و به روش فولد کردن مخلوط می کنیم تا آرد کاملا حل شود و پف مواد از بین نرود. ( آموزش روش فولد کردن را اینجا ببینید)

4. حالا قالبی را که برای پخت این کیک در نظر گرفته ایم، کاغذ روغنی می اندازیم و کف و دیواره های آن را با روغن جامد چرب می کنیم. البته می توانید آرد هم بپاشید. و یا اینکه از روغن مخصوص جدا کننده کیک از قالب استفاده کنید.

5. پس از آماده شدن قالب، حالا نصف مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد روی سطح مایه کیک، گیلاس ها را می چینیم. و مجدداً بقیه مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد دوباره باقی مانده گیلاس ها را می چنیم. در انتها روی کیک را صاف می کنیم تا گیلاس ها داخل مایه خمیر پنهان شوند. چون اگر روی سطح باشند، ممکن است در اثر حرارت فر بسوزند.

طرز تهیه کیک تولد خانگی
طرز تهیه کیک تولد خانگی
خیلی از بانوان ایرانی فکر می کنند درست کردن کیک تولد کار سختی است و ...

6. حالا قالب کیک را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت تقریبا 50 دقیقه می گذاریم تا بپزد. برای گرم کردن فر آن را باید از 15 دقیقه قبل روشن کنید. برای اطمینان از پخت کیک، خلال چوبی تمیز را داخل کیک فرو می بریم، اگر تمیز بیرون آمد، کیک ما به طور کامل پخته شده است.

7. بعد از اینکه کیک گیلاس ما به طور کامل پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و بعد از کمی خنک شدن، آن را در سینی برمی گردانیم و به همراه یک شربت خنک سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک گیلاس خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کیک گیلاس

پخت کیک گیلاس با توستر

در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید از توستر هم استفاده کنید. برای این کار توستر را از 10 دقیقه قبل با دمای 170 درجه روشن می کنیم تا گرم شود. بعد از گرم شدن قالب کیک را در طبقه وسط توستر به مدت 55 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

طرز تهیه و دستور پخت کیک یزدی
طرز تهیه و دستور پخت کیک یزدی
کیک یزدی از کیک های سنتی خوشمزه معروف ایرانی می باشد و اصالتاً ...

پخت کیک گیلاس در زمستان

شما می توانید کیک گیلاس را در فصل های دیگر سال که فصل گیلاس نیستند درست کنید. برای این کار می توانید در تابستان گیلاس ها را فریز کنید و در هر زمانی که دوست داشتید کیک گیلاس درست کنید.