سالاد بادمجان کبابی و سرد یکی از انواع سالاد های خوشمزه و پرطرفدار است که ظاهر زیبایی دارد و بیشتر به عنوان دیپ کاربرد دارد یعنی شما می توانید کنار سالاد بادمجان, برش های کوچک نون بزارید و سرو کنید. این سالاد همانند سالاد اسفناج واقعا خوشمزه است و ظاهر جالبی هم دارد. در این دستور آشپزی سایت پارلین, من طرز تهیه سالاد بادمجان سرد و خوشمزه را به همراه مواد لازم برای ۴ نفر آماده کرده ام که در ادامه مطلب مشاهده می کنید.

 مواد لازم مقدار لازم
 بادمجان ۴ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
 فلفل دلمه ای قرمز ۲ عدد
 پیاز ۱ عدد
 سیر یک حبه
 آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
 روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
 سرکه ۱ قاشق چای خوری
 جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
 نمک به میزان لازن

مراحل تهیه سالاد بادمجان

برای تهیه این سالاد باید همه مواد مون را به صورت خیلی ریز خرد کنیم برای شروع ابتدا بادمجان ها و فلفل دلمه ای ها را بر روی شعله گاز بپزید تا کبابی شود و بعد از خنک شدن, بادمجان ها را پوست بگیرید و بعد به صورت ریز خرد کنید و در ظرف سالاد به همراه آبلمو هم بزنید.

حالا فلفل دلمه ها را به صورت خلالی برش دهید و گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید و سیر را هم در ظرفی جدا رنده کنید. پس از آن جعفری ها را هم به صورت ساطوری خرد کنید.

حالا که تمام مواد مون آماده شد گوجه فرنگی, فلفل دلمه ای, پیاز, سیر, سرکه, روغن زیتون و نمک را به ظرف سالاد اضافه می کنیم و همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. سپس به مدت نیم ساعت ظرف را در یخچال بزارید تا سالاد خوشمزه تر شود.

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی
طرز تهیه سالاد الویه مجلسی
برای تهیه سالاد الویه ابتدا سیب زمینی, تخم مرغ و نخود فرنگی را در ظرف های جداگانه با ...

نکاتی برای خوشمزه تر شدن سالاد بادمجان

نحوه پوست کندن بادمجان ها

اگر بعد از کباب شدن بادمجان نتوانستید پوست شون را بگیرید نگران نباشید می توانید بادمجان های کباب شده را زیر آب سرد ببرید به راحتی پوستشون جدا می شود.