طرز تهیه شیرینی آلمانی

شیرینی آلمانی، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن شیرینی آلمانی در منزل، shirini almani
دستور تهیه شیرینی آلمانی خانگی مرحله به مرحله

شیرینی آلمانی یکی دیگر از انواع شیرنی هایی خوشمزه ای است که شما به آسانی می توانید آن را منزل درست کنید. جالب است بدانید این شیرینی به شیرینی مشهدی، مربایی، مارمالادی و ... نیز معروف است و شما می توانید آن را به آسانی در هر طعمی که دوست دارید، شکلاتی، توت فرنگی و ... درست کنید.

با مواد لازمی که در این آموزش شیرینی پزی با شما به اشتراک گذاشتیم شما به طور تقریبی می توانید 80 عدد شیرینی آلمانی درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن ها را سرو کنید.

در ادامه با دستور تهیه شیرینی آلمانی با وب سایت بارونک همراه باشید.

مواد لازم شیرینی آلمانی
زرده تخم مرغ  ۳ عدد
پودر قند  ۹۰ گرم - کمی بیشتر از نصف لیوان
کره یا روغن جامد  ۳۰۰ گرم - یکم از یک لیوان بیشتر
آرد سفید  تقریبا ۶۰۰ گرم - حدودا ۴ لیوان
شربت بار یا عسل  ۱۶۰ گرم
شیر ۷۰ میلی - تقریبا یک سوم لیوان
وانیل نصف قاشق چایخوری
مارمالاد یا مربا به میزان لازم
پودر پسته یا نارگیل یا کنجد به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت شیرینی آلمانی

1. برای درست کردن شیرینی آلمانی ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. همچنین آرد و پودر قند را الک می کنیم و کنار می گذاریم.

2. برای شروع در یک ظرف مناسب روغن و پودر قند را با همزن به مدت 3 دقیقه هم می زنیم. سپس زرده تخم مرغ + شربت بار + وانیل را اضافه می کنیم و بعد از کمی هم زدن شیر را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.

3. در ادامه آرد الک شده را به تدریج و کم کم اضافه می کنیم و این بار با نوک انگشت هایمان خمیر را ورز می دهیم. توجه کنید نباید زیاد آرد بریزید چون این کار موجب می شود شیرینی شما اون لطافت و نرمی شیرینی های بازاری را نداشته باشد.

4. در این مرحله بر روی خمیر کیسه فریزر می کشیم و آن را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سپس خمیر را از یخچال خارج می دهیم و به مدت ده دقیقه در محیط بیرون قرار می دهیم. بعد از ده دقیقه خمیر را بین دو کیسه فریزر با وردنه به قطر 3 میلی متر پهن می کنیم.

5. برای این شیرینی شما می توانید از هر قالب دلخواه خود استفاده کنید. در بازار برای این شیرینی قالب های متنوعی با طرح های قلب، گل و ... وجود دارد.

6. بعد از اینکه خمیر خود را با قالب دلخواه خود قالب زدید، یک در میان وسط خمیر های قالب زده را سوراخ می کنیم و بعد آن ها را داخل سینی فر می چنیم. حالا سینی حاوی شیرینی های آلمانی را در طبقه وسط فر گرم شده با دمای 160 تا 170 درجه به مدت 12 تا 15 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزد. (برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.)

7. بعد از اینکه شیرینی ها به طور کامل پخت، آن ها را از فر بیرون می آوریم. بعد از اینکه کمی خنک شدند، روی شیرینی هایی که سوراخ دارند کمی عسل رقیق شده می ریزیم و بعد آن ها را داخل پودر پسته یا کنجد یا پودر نارگیل می غلتانیم. (توجه کنید برای رقیق کردن عسل باید یک قاشق عسل رو با یکی دو قاشق آب ولرم مخلوط کنید.)

8. بعد از اینکه کار تزیین شیرینی ها تمام شد، آن ها را یک ساعتی استراحت می دهیم تا منسجم تر شود و بعد می توانید این شیرینی های خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان های خود سرو کنید.

9. برای دیدن همه آموزش های شیرینی پزی بارونک بر روی طرز تهیه انواع شیرینی کلیک کنید. امیدواریم این دستور تهیه شیرینی آلمانی مورد رضایت تان قرار گرفته باشد.

منبع : https://baronak.com/9347-shirini-almani/