طرز تهیه خوراک بلدرچین به روشی خوشمزه در منزل

دستور پخت خوراک بلدرچین به روشی خوشمزه و مجلسی در منزل

خوراک بلدرچین و سبزیجات یک غذای فوق العاده خوشمزه و از پرطرفدارین غذاها در زمینه آشپزی می باشد. برای تهیه خوراک بلدرچین به مواد زیادی نیاز ندارید و به راحتی و آسانی می توانید در منزل یک غذای خوشمزه و خاص درست کنید.

علاوه بر تمام گوشت هایی که تا کنون خورده اید، گوشت بلدرچین دارای پروتئین و آمینو اسیدهای بسیار مفیدی است و همچنین طعم لذیذ و استثنایی دارد. شما می توانید بلدرچین را به روش های مختلفی طبخ کنید برای مثال به روش آبپز کردن یا سوخاری و حتی کبابی و ...

در این آموزش می خواهیم تهیه خوراک بلدرچین خوشمزه ای را برای شما عزیزان به صورت کامل توضیح دهیم تا شما بتوانید یک غذای خوش طعم متفاوت و استثنایی را برای خانواده خود درست کنید. گوشت این پرنده بدون بو است و برای مزه دار کردن آن از پیاز، روغن زیتون و مواد دیگر استفاده می شود.

بلدرچین جزو پرندگانی است که گوشت لذیذی دارد و از آن برای تهیه کباب و خوراک و انواع غذاهای دیگر استفاده می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک بلدرچین آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل یک خوراک بلدرچین خوشمزه و مجلسی درست کنید.

طرز تهیه خوراک اسفناج خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه خوراک اسفناج خوشمزه و مجلسی
خوراک اسفناج و عدس از خوراک های خوشمزه ای است که به راحتی و در کمترین ...
مواد لازم خوراک بدرچین و سبزیجات
بلدرچین  4 عدد
  پیاز 2 عدد
سرکه بالزامیک  2 قاشق غذاخوری
سس ورچستر  2 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده 2 حبه
کرفس  1 دسته
هویج  3 عدد
فلفل دلمه ای  2 عدد
فلفل سیاه به مقدار لازم
پاپریکا به مقدار لازم
آویشن  به مقدار لازم
نمک  به مقدار لازم
مواد لازم برای سس مخصوص با رب انار
رب انار نصف قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده  1 قاشق غذاخوری
سس باربیکیو  نصف قاشق
  روغن زیتون نصف قاشق
مراحل تهیه و پخت خوراک بلدرچین با سبزیجات

1. برای درست کردن خوراک بلدرچین، ابتدا داخل شکم بلدرچین ها را تمیز می کنیم و خوب می شوییم. بعد از اینکه آب آنها گرفته شد، در یک ظرف مناسب می چینیم.

2. حالا برای مزه دار کردن بلدرچین ها، یک عدد پیاز و دو حبه سیر را رنده کرده و همراه با مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، سرکه بالزامیک و سس ورچستر روی آنها می ریزیم و خوب با دست بلدرچین ها را به مواد آغشته می کنیم تا مزه دار شوند.

طرز تهیه خوراک استیک گوشت در منزل
طرز تهیه خوراک استیک گوشت در منزل
شما می توانید استیک گوشت را با گوشت گوساله یا گوسفندی و حتی ...

3. سپس ظرف بلدرچین را به مدت 4 الی 5 ساعت داخل یخچال می گذاریم. مثلا برای درست کردن این خوراک برای نهار، باید از صبح آنها را آماده کرده و در یخچال بگذاریم.

4. در این فاصله کرفس، هویج، فلفل دلمه ای، سیب زمینی و پیاز را به صورت ورقه ای یا هر شکل دلخواه خرد می کنیم و بعد از اینکه کف سینی مخصوص فر را با برس کمی چرب کردیم، سبزیجات خرد شده را کف سینی می چینیم و کنار می گذاریم.

5. بعد از چند ساعت که بلدرچین ها آماده شد، از یخچال درآورده و پیاز و سیر رنده شده را از روی بلدرچین ها جدا می کنیم تا موقع پخت نسوزد.

6. حالا بلدرچین ها را روی سبزیجات داخل سینی می گذاریم و روی سینی را با فویل می پوشانیم. روی فویل را هم از چند جا سوراخ می کنیم. بعد سینی را به مدت یک ساعت داخل فر با دمای 180 درجه قرار می دهیم.

7. البته دقت کنید که بعد از 45 دقیقه، فویل را از روی سینی برمی داریم و یک ربع آخر را بدون فویل داخل فر می گذاریم تا آبی که کف سینی جمع شده، کشیده شود. فقط حدود دو سه قاشق از آب سینی را برای سس برمی داریم.

8. برای درست کردن سس برای روی بلدرچین ها، آب بلدرچین ها را با سس باربیکیو، زعفران، رب انار و روغن زیتون مخلوط می کنیم و بعد از درآوردن بلدرچین ها از فر، سس را با برس روی بلدرچین ها می زنیم تا خوش رنگ و خوشمزه تر شود.

9. در انتها بلدرچین ها و سبزیجات داخل سینی را در ظرف می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک بلدرچین خوشمزه با سبزیجات و سس مخصوص لذت ببرید.

منبع : خوراک بلدرچین

همچنین ببینید : طرز تهیه مربای هویج و طرز تهیه کروسان