طرز تهیه کوکیز نارگیلی شکلاتی

کوکیز نارگیلی شکلاتی، آموزش کامل طرز تهیه و پخت کوکیز نارگیلی شکلاتی در خانه، cookies-nargili-shokolati
دستور پخت کوکیز نارگیلی و شکلاتی در منزل مرحله به مرحله

کوکیز نارگیلی شکلاتی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفداری است و این شیرینی از روی هم قرار دادن دو تا کوکی روی هم درست می شود. ما در این دستور آشپزی برای مواد میانی بین دو کوکی از فیلینگ شکلاتی استفاده کرده ایم. در ادامه دستور تهیه آن را به طور کامل توضیح داده ایم.

به هر حال اگر با طرز تهیه کوکیز نارگیلی شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی خانگی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کوکیز نارگیلی شکلاتی را آماده کرده ایم و شما با این آموزش آشپزی به تنهایی در منزل می توانید این کوکیز نارگیلی شکلاتی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود، آن را در کنار یک چایی سرو کنید.

در ادامه با طرز تهیه و مواد لازم کوکیز نارگیلی شکلاتی با وب سایت بارونک همراه باشید.

مواد لازم کوکیز نارگیلی شکلاتی
کره ۱۸۰ گرم
پودر قند  ۸۰ گرم معادل نصف لیوان
تخم مرغ  یک عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
اسانس نارگیل در صورت تمایل قطره
آرد  ۲۵۰ گرم معادل دو پیمانه
پودر نارگیل سه چهارم پیمانه
مواد لازم فیلینگ
خامه صبحانه  ۴۰ گرم معادل دو قاشق غذاخوری پر
شکلات خرد شده  ۸۰ گرم
مراحل تهیه و پخت کوکیز نارگیلی شکلاتی

1. برای درست کردن این کوکیز خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. سپس در یک ظرف مناسب کره و پودر قند را به مدت 3 تا 4 دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا مخلوط شوند.

2. در ادامه تخم مرغ و وانیل و در صورت تمایل اسانس نارگیل را اضافه می کنیم و این بار به مدت 4 تا 5 دقیقه هم می زنیم تا به خوبی همه مواد باهم مخلوط شوند.

3. در انتها مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده را به تدریح و کم کم اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا کمی باهم مخلوط شوند. در نهایت با دست همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. توجه کنید میزان آرد کاملا تقریبی است و باید به اندازه ای آرد اضافه کنید که خمیر تقریبا چسبناک باقی بماند. مواظب باشید زیاد آرد اضافه نکیند.

4. در این مرحله با قاشق از موادمان به اندازه فندق درشت برمی داریم و بهش شکل می دهیم و بعد داخل پودر نارگیل می غلتانیم و در انتها آن ها را در سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداخته ایم می چینیم. با فاصله بچینید چون بعد از پخت کمی پهن می شوند.

5. حالا سینی حاوی شیرینی کوکیز های شکلاتی را داخل فر گرم شده با دمای 160 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا بپزند. بعد از اینکه زیر کوکی ها طلایی شود، آن ها را از فر بیرون می آوریم. توجه کنید نیازی نیست روی کوکوها هم تغییر رنگ بدهد. برای گرم کردن فر باید آن را با دمای گفته شده از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

مراحل تهیه فیلینگ :

6. برای این کار خامه را به روش بن ماری روی حرارت قرار می دهیم مثلا روی بخار کتری می دهیم و هم می زنیم تا خامه گرم و روان شود. سپس شکلات را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود و بعد از روی حرارت برمی داریم و صبر می کنیم تا خنک شود.

7. بعد از اینکه فیلینگ مان کمی خنک شد، آن را داخل قیف می ریزیم و روی یکی از شیرینی ها مقداری از مواد مان می ریزیم و بعد کوکی دیگر را روی این شیرینی قرار می دهیم. بعد از اتمام کار همه شیرینی ها، آن ها را داخل یخچال به مدت 5 دقیقه قرار می دهیم تا فیلینگ شان سفت شود.

نکات پخت کوکیز نارگیلی شکلاتی

با مقدار مواد لازم گفته شده در این دستور آشپزی، 80 عدد کوکی درست می شود که بعد از قرار دادن دو تا کوکی روی هم جمعا 40 عدد شیرینی بدست می آید. توجه کنید سعی کنید کوکی هایتان کوچک و لقمه ای باشد و خیلی بزرگ درست نکنید. چون وقتی دو تا کوکی روی هم قرار می گیرد، سنگین می شود.

مواد لازم فیلینگ

شما می توانید فیلینگ را با استفاده از شکلات صبحانه یا نوتلا هم درست کنید. همچنین می توانید شکلات ها را به تنهایی بن ماری کنید و بعد یکی دو قاشق روغن مایع اضافه کنید و خامه نزنید.

توجه کنید اگر احساس کردید مواد فیلینگ خیلی شل است، می توانید مقداری دیگر شکلات اضافه کنید. اما اگر خیلی سفت بود یک مقدار دیگر خامه اضافه کنید.

منبع :  طرز تهیه کوکیز نارگیلی خوشمزه و مجلسی