طرز تهیه مرغ پرتقالی

طرز تهیه مرغ پرتقالی، آموزش کامل طرز تهیه و پخت مرغ پرتقالی خوشمزه و مجلسی در خانه، morgh-portugali
دستور پخت خورش مرغ پرتقالی زعفرانی + علت تلخ شدن آن

مرغ پرتقالی زعفرانی جزو خوراک ها و خورشت های فوق العاده خوشمزه و مجلسی است که با مرغ درست می شود. این خورشت خوشمزه را با زرشک پلو یا هر پلوی دیگر که دوست داشته باشید، می توانید سرو کنید. مرغ پرتقالی به خاطر استفاده از پرتقال و آب پرتقال طعم و مزه خاصی نسبت به دیگر خورشت هایی که با مرغ درست می شود دارد.

به هر حال اگر با طرز تهیه مرغ پرتقالی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی در خانه بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل این مرغ پرتقالی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم مرغ پرتقالی برای 2 نفر
مرغ 2 تکه
زعفران به میزان لازم
نمک 1 قاشق چای خوری
فلفل سیاه 1 قاشق چای خوری
روغن مایع 1 فنجان
کره 1 قاشق سوپ خوری
پوست لیمو ترش رنده شده  1 قاشق چای خوری
پوست پرتقال رنده شده  1 قاشق مرباخوری
آب پرتقال  2 لیوان
پرتقال فیله شده  1 عدد
عسل 1 قاشق سوپ خوری
مراحل تهیه و پخت مرغ پرتقالی

1. برای درست کردن مرغ پرتقالی در منزل، ابتداتکه های مرغ را کاملا تمیز کرده و بعد با زعفران، نمک و فلفل سیاه مزه دارمی کنیم و آن را حدود 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

2. بعد از یک ساعت تکه های مرغ را در یک تابه روی حرارت می گذاریم و کره و روغن به آن می ریزیم. درب تابه را می گذاریم تا مرغ با حرارت کم در تابه سرخ شود و دم بکشد. دقت کنید که اصلا نباید برای پخت این مرغ آب اضافه کنید.

3. گاه گاه مرغ ها را در تابه می چرخانیم تا هر دو طرف آنها خوب پخته شود. در اواسط پخت هم رنده پوست لیموترش و پرتقال را اضافه می کنیم. رنده پوست لیمو ترش و پرتقال اسانس بسیار قوی نسبت به خود میوه دارند، پس صبر می کنیم تا چند دقیقه مرغ با این اسانس های طبیعی بپزد.

4. بعد از 10 دقیقه آب پرتقال و فیله های پرتقال را به مرغ اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا سس پرتقالی جا بیفتد. در حدود 10 دقیقه پایانی هم 1 قاشق سوپ خوری عسل و مقداری زعفران اضافه می کنیم و خوب تکه های مرغ را به سس آغشته می کنیم.

5. این مرغ پرتقالی خوشمزه را می توانید همراه با زرشک پلو یا برنج آبکش ساده سرو کنید.

نکات پخت مرغ پرتقالی زعفرانی

اگر آب پرتقال شیرین بود، از مقدار کمتری عسل استفاده کنید. همچنین توجه کنید این مرغ اصلا بوی بدی ندارد، پس نیازی به استفاده از پیاز نیست.

علت تلخ شدن مرغ پرتقالی

موقع رنده کردن پوست لیمو و پرتقال دقت کنید که فقط قسمت رنگی پوست را رنده کنید. مواظب باشید تا پوسته سفید رنگ رنده نشود چون طعم تلخی به مرغ می دهد.

منبع : دستور تهیه مرغ پرتقالی زعفرانی خوشمزه و مجلسی