سایت بیوگرافی و آشپزی

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

دانلود آهنگ جدید حیک حیک حیک بابا حیک الف رحمه علی بیک از مهدی یراحی

دانلود آهنگ جدید حیک حیک حیک بابا حیک الف رحمه علی بیک از مهدی یراحی

دانلود آهنگ جدید حیک حیک حیک بابا حیک الف رحمه علی بیک از مهدی یراحی

دانلود آهنگ جدید مهدی یراحی بنام حیک از ترنج موزیک

Download  Music Mehdi Yarrahi – Hayyak

برای دانلود آهنگ حیک حیک حیک بابا حیک الف رحمه علی بیک به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید مهدی یراحی بنام حیک :

میحانه میحانه میحانه میحانه

غابت شمسنا الحلو ما جانا غابت شمسنا الحلو ما جانا

آفتاب ما غروب کرد و زیبا روی ما نیومد

حیک حیک حیک بابا حیک الف رحمه علی بیک هذول العذبونی هذول المرمرونی

♫♫♫♫♫

حیک آفرین به تو دست مریزاد

همین ها هستند که مرا عذاب دادند این ها مرا بدبخت کردند

علی جسر المسیب سیبونی علی جسر المسیب سیبونی

روی پل مسیب مرا آواره کردند

♫♫♫♫♫

میحانه میحانه میحانه میحانه

عافت عیونی النوم عافت عیونی النوم

بعدک حبیبی العین ذبلانه بعدک حبیبی العین ذبلانه

لوح القدر مکتوب لوح القدر مکتوب

♫♫♫♫♫

هجرک حبیبی الروح ضمآنه هجرک حبیبی الروح ضمآنه

حیک حیک حیک بابا حیک الف رحمه علی بیک هذول العذبونی هذول المرمرونی

علی جسر المسیب سیبونی علی جسر المسیب سیبونی

نور دو چشمانم ماه گریزانم دانی و میدانم بعد تو دیوانه ام

♫♫♫♫♫

همه حاله خوشم از تو شادی و غم از تو ای سر و سامانم بعد تو دیوانه ام

ضلیت انا سهران ضلیت انا سهران وارعى نجومی لیش ماجانه

واتسامر ویا اللیل واتسامر ویا اللیل واجمع همومی و روحی تلفانه

♫♫♫♫♫

حیک حیک , حیک بابا حیک الف رحمه علی بیک هذول العذبونی هذول المرمرونی

علی جسر المسیب سیبونی علی جسر المسیب سیبونی

دانلود آهنگ جدید مهدی یراحی بنام حیک حیک حیک بابا حیک الف رحمه علی بیک

۲۴ فروردين ۹۸ ، ۱۶:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه کیک شیر اسفنجی

طرز تهیه کیک شیر اسفنجی

کیک شیر اسفنجی خوشمزه و مجلسی مخصوص در فر و بدون فر در قابلمه، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیر در خانه
دستور پخت کیک شیر اسفنجی خوشمزه در فر و قابلمه

کیک شیر از جمله کیک های ساده وخوشمزه ای است که همانند کیک اسفنجی بافت نرمی دارد و نه خیلی شیرین ونه خیلی چرب هست و می توانید این کیک خوشمزه را به عنوان یک میان وعده با یک لیوان شیر یا چای سرو کنید و لذت ببرید.

به هر حال اگربا طرز تهیه کیک شیر آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه ومواد لازم کیک شیر را برای شما آماده کرده ایم که شما با این آموزش شیرینی پزی ساده به تنهایی می توانید کیک شیر خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک شیر
شیر ولرم 1 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
آرد 2 پیمانه سرخالی
شکر 1 پیمانه
روغن سه چهارم پیمانه
وانیل یک دوم قاشق چای خوری
بکینگ پودر یک پنجم قاشق مرباخوری
مراحل تهیه کیک شیر

1. ابتدا زرده وسفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم و فقط سفیده ها را در یک ظرف با همزن خوب هم می زنیم تا حدی که جای پره همزن روی سفیده بیفتد. به طوری که وقتی ظرف را برمی گردانیم ازظرف نریزد. حالا سفیده تخم مرغ را کنار می گذاریم.

2. در مرحله بعد شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ ها اضافه می کنیم وبا دورتند همزن خوب هم می زنیم تا کرم رنگ وحجم آن دو برابر شود. بعد شیر را اضافه می کنیم و یک دور با همزن می زنیم. سپس روغن را اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

3. حالا آرد وبکینگ پودر را که از قبل سه بار الک کرده بودیم را درسه مرحله به این مواد اضافه می کنیم و با دور کند همزن مخلوط می کنیم و بعد همزن را کنار می گذاریم وسفیده ها راکم کم اضافه می کنیم و با لیسک آرام و به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا کیک به خوبی پف کند.

4. در این مرحله قالب را با ارده چرب می کنیم. برای شروع ابتدا نصف مواد کیک را می ریزیم. سپس یک لایه پودر کاکائو را روی مایه کیک الک می کنیم و بعد بقیه مایه کیک را می ریزیم و با قاشق یک ضربه به کنار قالب میزنیم تا هوای اضافی مواد خارج شود.

5. برای پخت قالب کیک را داخل فر با درجه 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 50 دقیقه که از 20 دقیقه قبل گرم کرده ایم می گذاریم تا اطراف کیک و روی آن طلایی شود.

6. بعد از اینکه کیک به خوبی پخت، آن را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا کمی خنک شود. سپس با کارد کناره های کیک را از قالب جدا می کنیم و بعد قالب را بر روی سینی برمی گردانیم.

7. برای تزیین این کیک خوش طعم وخوشمزه نیز می توانید روی کیک را به سلیقه خود با شکلات تزیین وسرو کنید. امیدواریم از خوردن این کیک شیر ساده و خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کیک شیر
کیک شیر بدون فر

اگر به فر دسترسی ندارید میتوانید این کیک را با قابلمه هم درست کنید. برای این کار قالب کیک را داخل یک قابلمه بزرگتراز سایز قالب بگذارید. البته باید کف قابلمه یک رینک یا کاتر فلزی بگذارید تا بین قابلمه و کف قالب کمی فاصله ایجاد شود.

سپس درب قابله را می گذاریم تا در مدت حدود یک ساعت کیک به خوبی بپزد وطلایی شود. توجه داشته باشید که تا 40 دقیقه اول به هیچ عنوان درب قابله را باز نکنید چون پف کیک می خوابد و در این صورت کیک شما بخوبی پف نخواهد کرد.

۲۴ فروردين ۹۸ ، ۱۳:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه حلوا هویج

طرز تهیه حلوا هویج

حلوا هویج ، طرز تهیه حلوا هویج خوشمزه و مجلسی با شیره انگور، حلوا هویج ارومیه و عربی با نشاسته و رولتی برای 10 نفر
دستور پخت حلوا هویج مجلسی برای مجالس نذری و ترحیم

حلوا هویج از حلواهای خوشمزه و مجلسی است که به دلیل خوش رنگ وخوش طعم بودنش خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. حلوا هویج از جمله حلواهایی است که در مناطق مختلف کشورمان با مواد و دستورهای مختلفی طبخ می شود.

برای مثال برخی افراد حلوا هویج را با آرد برنج وبرخی دیگرآن را با نشاسته درست می کنند.همچنین در ارومیه حلوا هویج را با شیره انگور و گردو نیز درست می کنند که این نوع حلوا نسبت به حلواهای دیگر پر طرفدار می باشد.

اگر تا به حال حلوا هویج درست نکردید وبا طرز تهیه این حلوا آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه ومواد لازم حلوا هویج را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید حلوا هویج خوشمزه و مجلسی درست کنید ودر مراسمات مذهبی و نذری خود از آن استفاده کنید.

مواد لازم حلوا هویج
آرد 1 کیلوگرم
هویج 1 کیلوگرم
روغن  900 گرم
کره 300 گرم
گلاب 3 لیوان
آب 5 لیوان
شکر  2 کیلوگرم
خامه صبحانه  200 گرم
چوب دارچین چند عدد
هل ساییده شده  1 قاشق چایخوری سر پر
زعفران به میزان دلخواه
مراحل تهیه حلوا هویج

1. ابتدا پوست هویج ها رو با پوست کن می گیریم و تکه تکه می کنیم و در یک قابلمه با مقداری آب + چوب دارچین ها روی حرارت می گزاریم تا خوب بپزد.

2. بعد از اینکه هویج پخت، آن را داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن ها گرفته شود. بعدش هویج ها را داخل مخلوط کن میریزیم و میکس می کنیم.

3. حالا آرد را الک می کنیم و داخل یک قابلمه می ریزیم و حدود یک ساعت با حرارت پایین تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. توجه کنید تا حدی روی حرارت تفت می دهیم که تغییر رنگ دهد و طلایی شود. سپس از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا خنک شود.

4. پس از اینکه آرد خنک شد، آن را دوباره الک می کنیم. توجه کنید الک کردن در این مرحله باعث میشود که حلوا خیلی نرم تر شود.

5. حالا آب + شکر + گلاب + هل + زعفران را در یک قابلمه باهم مخلوط می کنیم و روی حرارت می گزاریم تا شکر خوب حل بشود. دقت کنید وقتی که شکر به طور کامل در آب حل شد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم. دقت کنید به هیچ وجه نباید مواد مخلوط شده بجوشد.

6. در ادامه روغن و کره را داخل یک قابلمه می ریزیم و آرد را بهش اضافه می کنیم و دوباره به مدت 20 دقیقه تفت می دهیم و بعد هویج میکس شده را اضافه می کنیم و کمی با هم تفت می دهیم و بعد شیره (مخلوط آب وشکر) را به آرامی اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم .

7. حالا در ظرف جداگانه خامه را می ریزیم و با چنگال خوب می زنی، م تا نرم شود و بعدش به حلوا اضافه میکنیم .حالا همه مواد را کامل هم می زنیم تا حلوا کم کم سفت تر بشود. هم اکنون حالا که حلوای ما آماده است. آن را داخل ظرف مورد نظر خود می ریزیم و با سلیقه خود حلوا را تزیین می کنیم.

۲۳ فروردين ۹۸ ، ۱۱:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه دسر آناناس

طرز تهیه دسر آناناس

دسر آناناس، طرز تهیه و درست کردن و پخت دسر آناناس خوشمزه و مجلسی با شیر و ماست و ژله به صورت عکس و تصویری و مرحله به مرحله، pineapple-dessert
دستور درست کردن دسر آناناس خانگ با شیر، خامه، ماست و پودر ژلاتین

دسر آناناس همانند دسر سیب یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار است. همان طور که می دانید آناناس جزو میوه هایی است که خاصیت ضد سرطانی دارد. مصرف آناناس موجب افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن می شود و پزشکان همواره توصیه می کنند که بیماران پس از عمل های جراحی یا دچار شدن به بیماری های عفونی آناناس مصرف کنند.

ازدیگر خواص آناناس میتوان خاصیت خنک کنندگی برای درمان آفتاب سوختگی ،سلامت پوست واستخوان ها نام برد. آناناس دارای مقدار زیادی کلسیم،فسفر،آهن،منیزیم، پتاسیم ،سدیم ومنگنزمی باشد. هم چنین آناناس منبع غنی از ویتامین های C ،A، B1 ،B2 میباشد .

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر آناناس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر آناناس را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی حرفه ای می توانید دسر آناناس خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر آناناس
شیر یک و نیم پیمانه
خامه صبحانه یا خامه قنادی فرم گرفته 200 گرم
ماست پرچرب و شیرین یک و نیم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
پودر ژلاتین 5 قاشق مرباخوری
کمپوت آناناس 150 گرم خرد شده
آب کمپوت 5 قاشق غذاخوری
پودر شکر یا پودر قند دو سوم پیمانه
طرز تهیه دسر آناناس

1. پودر ژلاتین را روی شیر می پاشیم و صبر می کنیم تا اسفنجی شود. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم (بن ماری میکنیم) تا ژلاتین ذوب شود.

2. ماست + خامه + وانیل + پودر قند را با همزن می زنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

3. ماست و خامه را حتما از قبل به دمای مخیط می رسانیم درغیراینصورت ممکن است ژلاتین درماست و خامه سرد، لخته و تکه تکه شده و دسر خراب شود.

4. آب کمپوت را هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. کف قالب را با کمی روغن چرب می کنیم. میوه ی دلخواه خود را به سلیقه خود انتخاب می کنیم و کف قالب می چینیم و مقداری ژله آلوورا روی میوه ها می ریزیم و در یخچال می گزاریم تا نیم بند شود.

5. سپس کمی از مایه دسر را روی ژله آلوورا نیم بند می ریزیم و دریخچال می گذاریم تا نیم بند شود. حالا آناناس خرد شده را به بقیه مایه دسر افزوده و روی مایه دسر نیم بند شده داخل قالب می ریزیم و بعدش قالب را در یخچال قرار می دهیم تا دسر ببندد.

6. بعداز آماده شدن دسر را از یخچال بیرون آورده و دور تا دور دسر را با نوک کارد آزاد کرده و در ظرف سرو برمی گردانیم و به سلیقه خود تزئین می کنیم .امیدواریم از خوردن این دسر خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید .

نکات تکمیلی دسر آناناس
نوع آناناس استفاده شده

حتما از کمپوت استفاده کنید، در صورت استفاده از آناناس تازه حتما آناناس رو بعد از خرد کردن 5 دقیقه با کمی آب و شکر می جوشانیم درغیر این صورت آناناس تازه مانع بستن دسر میشود. همچنن دقت داشته باشید در صورت استفاده از خامه قنادی میزان پودر قند را بنا به ذائقه خود کمتر کنید.

۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی

طرز تهیه نان رولی دارچینی

طرز تهیه نان رولی دارچینی

نان رولی دارچینی، طرز تهیه و پخت نان دارچینی رولی تصویری خوشمزه و مجلسی، آموزش کامل نان دارچینی در منزل به سبک فرانسوی و حلزونی
دستور پخت نان و یا شیرینی رولی دارچینی با تصویر

نان رولی دارچینی یکی از پرطرفدارترین نان ها در بین بچه ها وبزرگترها است. این نان بسیار خوشمزه و خوش عطر است و بخاطر ظاهر زیبایی که دارد توجه اکثر افراد را به خود جلب می کند ودرست کردن آن بسیارساده وآسان می باشد.

نکته بسیار مهم در تهیه این نان خوشمزه وخ وش عطراین است که شما باید بتوانید یک خمیر خوب درست کنید وبرای این کار هم باید شما خمیر این نان را به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا خوب پف کرده و عمل بیاید.

نان دارچینی در کشور فرانسه جزو نان های معروف است و شما می توانید این این نان رول دارچینی برای صبحانه یا میان وعده ویا حتی به عنوان دسر سرو کرد. همچنین میتوانید این نان رولی دارچینی خوشمزه را درماه رمضان به عنوان افطاری سرو کرد.

به هر حال اگر تا به حال نان رولی دارچینی درست نکرده اید وبا طرز تهیه این نان خوشمزه آشنایی ندارید، ما دراین آموزش آشپزی ساده بارونک طرز تهیه ومواد لازم برای نان رولی دارچینی را آماده کرده ایم که شما میتوانید به تنهایی با این آموزش آشپزی نان رولی دارچینی خوشمزه وخوش عطر درست کنید واز طعم وعطر بی نظیر این نان لذت ببرید.

مواد لازم نان رولی دارچینی
خمیر مایه‌ خشک فوری یک قاشق چای خوری
آب نصف پیمانه
شکر یک ‌ششم پیمانه
نمک نصف قاشق چای خوری
روغن‌ مایع یک‌ چهارم پیمانه
تخم‌ مرغ 2 عدد
آرد 2 پیمانه
مراحل تهیه نان رولی دارچینی

1. یک قاشق چای خوری از شکر را داخل آب ولرم حل می کنیم و خمیرمایه را روی سطح آب می پاشیم و به آرامی مخلوط می کنیم و 5 الی 10دقیقه کنار می گذاریم تا آماده شود.

2. در این فاصله بقیه شکر، نمک و روغن مایع را در یک ظرف دیگر باهم مخلوط می کنیم. یکی از تخم‌مرغ ها را می شکنیم وبه این مواد اضافه می کنیم و تخم‌مرغ بعدی را در پیاله‌ کوچک دیگری می شکنیم و با چنگال خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

3. حالا نصف تخم مرغ هم زده را به مواد بالا اضافه می کنیم و بقیه را برای رویه‌ی نان کنار می گذاریم. بعدش مواد آماده شده را با چنگال هم می زنیم تا یکدست شود.

4. در این مرحله خمیرمایه‌ آماده شده را به این مواد اضافه می کنیم و بلافاصله مقداری آرد به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس بقیه آرد را به تدریج به مواد اضافه کرده وخوب مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.حالا روی یک سطح صاف آرد می پاشیم و خمیر را روی سطح آرد پاشی شده می گذاریم و کامل ورزمی دهیم تا چسبندگی آن گرفته شود و خمیر نرم، لطیف و یکدستی به دست آید.

5. حالا خمیر آماده شده را داخل ظرفی با گنجایش کافی که ازقبل با یک قاشق چای خوری روغن مایع چرب کرده‌ایم، قرارمی دهیم و خمیر را یک دور در کاسه می گردانیم تا تمام سطح خمیر چرب شود.

6. روی خمیر را با دستمال نخی تمیزی می پوشانیم و کنار می گذاریم تا استراحت کرده و خوب پف کند وحجم آن دو برابر شود.

7. بعد از آماده شدن خمیر برای تهیه مواد میانی از ترکیب پودر دارچین + پودر کاکائو + عسل یا شکر+ پودر نارگیل + کره آب شده استفاده می کنیم. مقداراین مواد را ‌طبق سلیقه و ذائقه خود داخل ظرفی می ریزیم و بعد باهم مخلوط می کنیم.

8. سپس خمیرآماده شده را روی سطحی به قطر نیم سانت به شکل مربع پهن می کنیم و مواد میانی را روی سطح خمیر می ریزیم. سپس خمیر را تا می کنیم و به نوارهای چهار-پنج‌ سانتی برش می زنیم.

9. سپس نوارها را دونه دونه به صورت حلزونی می پیچیم و داخل سینی می چینیم. حالا حدود بیست دقیقه نان ها رو استراحت می دهیم بعد سینی نان ها را داخل فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه می پزیم.

۲۱ فروردين ۹۸ ، ۱۱:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریمی