طرز تهیه کروسان

نان کروسان، طرز تهیه نان کروسان خوشمزه و مجلسی با معز شکلاتی در منزل، croissant
دستور پخت کروسان شکلاتی مجلسی در منزل مرحله به مرحله

کروسان نوعی نان و شیرینی هلالی شکل است که با خمیر درست می‌شود. همچنین کروسان یک دسر عالی و مناسب برای میان وعده یا صبحانه است و بهتر است تازه و داغ و به محض این که از فر بیرون آمد، سرو شود. کروسان به صورت رول های سبک و پف دار است که به سختی می شود بی تفاوت از آن گذشت. برای پر کردن درون کروسان هم می توانید از کرم، شکلات، مارمالاد یا پنیر و سبزیجات معطر و یا هر چیزی که دوست داشته باشید استفاده کنید.

کروسان متعلق به کشور اتریش است ولی در فرانسه به عنوان صبحانه رسمی شناخته می‌شود و در سراسر اروپا اکثر مردم در صبحانه از کروسان استفاده می کنند.

کروسان شکلاتی که بیشتر به پچ پچ معروف است، یکی از خوشمزه ترین کلوچه های کرمدار است که همه دوستش دارند.

به هر حال اگر با طرز تهیه کروسان شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش تهیه انواع شیرینی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با آین آموزش ساده به راحتی در منزل این کروسان شکلاتی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم برای کروسان شکلاتی
آرد  سه پنجم پیمانه
شیرخشک شیرین 50 گرم
شیر ولرم  یک پیمانه
شکر  یک دوم پیمانه
تخم‌ مرغ  2 عدد
خمیر مایه یک قاشق سوپ خوری
کره 100 گرم
نمک  یک دوم قاشق چای ‌خوری ‌
مواد لازم میانی
کشمش  100 گرم
دارچین  2 قاشق چای ‌خوری
شکر  به میزان لازم ‌
‌شکلات به میزان لازم
مواد لازم رومال
زرده تخم‌ مرغ  1 عدد
  کنجد برای تزئین ‌ به میزان لازم
مراحل تهیه کروسان فرانسوی

1. برای درست کردن کروسان شکلاتی، ابتدا در یک ظرف درب دار شیر ولرم را با 1 قاشق چای ‌خوری شکر مخلوط کرده و خمیرمایه را هم اضافه می کنیم. بعد در ظرف را می بندیم و در جای گرم 5 الی 7 دقیقه استراحت می دهیم.

2. سپس کره و شکر را دریک کاسه ریخته و به مدت 5 دقیقه با هم زن برقی می زنیم و بعد تخم‌مرغ‌ها را یکی‌ یکی اضافه کرده و خوب هم‌ می زنیم. در آخر هم خمیرمایه عمل ‌آمده را به ترکیب اضافه می کنیم و به‌هیچ‌ وجه هم ‌نمی زنیم.

3. حالا یک پیمانه آرد را به همراه شیرخشک به ترکیب بالا اضافه می کنیم. فقط دقت داشته باشید که آرد را تا جایی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد. سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم و مدام با کف دست به خمیر ضربه می زنیم.

4. بعد از ورز دادن خمیر، آن را با وردنه به ضخامت 3 تا 4 میلی‌ متر باز کرده و به شکل های مثلث برش می زنیم. برای مواد میانی کروسان می توانید شکلات چیپسی یا مخلوط کشمش، دارچین و شکر استفاده کنید.

5. بعد از برش زدن خمیر از مواد میانی دلخواه روی قسمت های بزرگ مثلث ها می ریزیم و از قسمت پهن مثلث به سمت قسمت نوک مثلث به آرامی رول می کنیم. به این ترتیب همه کروسان ها را آماده می کنیم.

6. در ادامه کف سینی فر را چرب کرده و کروسان‌ها را روی آن می پیچیم و روی آن را سلفون می کشیم. سپس سینی را نیم ساعتی کنار می گذاریم تا دوباره ور بیاید.

7. در انتها بعد از ور آمدن، با زرده تخم‌ مرغ روی نان را رومال کرده و با کنجد تزیین می کنیم. سپس سینی را در طبقه وسط فر با حرارت 180 درجه سانتی ‌گراد به مدت 30 الی 40 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها به خوبی بپزند.

نکات پخت نان کروسان شکلاتی

برای براق شدن و شیرین ‌تر شدن روی کروسان ها می توانید از عسل یا شربت استفاده کنید.

منبع : کروسان شکلاتی

همچنین ببینید :

طرز تهیه کوکلیز نارگیلی شکلاتی

طرز تهیه دسر مشکوفی