دستور تهیه و پخت کیک ماست ساده و دو رنگ کاکائویی در منزل

کیک ماست از کیک های خوشمزه و ساده خانگی می باشد و شما می توانید این کیک خوشمزه را همانند خیلی از بانوان ایرانی در منزل درست کنید و در کنار یک چایی داغ از مهمان های خود پذیرایی کنید.

طرز تهیه کیک ماست بسیار ساده می باشد و مواد اولیه آن امروزه در هر خانه ای پیدا می شود. همچنین درست کردن این کیک نیاز به مهارت آنچنانی ندارد پس اگر تا به امروز کیک خانگی درست نکردید این کیک بهترین پیشنهاد برای شما می باشد و می توانید همین الان دست به کار شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و مواد لازم کیک ماست آشنایی ندارید، می توانید با استفاده از این آموزش کیک پزی بارونک به راحتی در منزل کیک ماست خوشمزه و مجلسی درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید. در ادامه با دستور آشپزی کیک ماست با مجله اینترنتی بارونک همراه باشید.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه
طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه
چیز کیک شکلاتی جزو دسرهای خوشمزه و لذیذی است که به راحتی تهیه می شود و ...
مواد لازم کیک ماست
تخم مرغ  ۶ عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکر 2 لیوان
ماست 1 لیوان
روغن مایع 1 لیوان
آرد 3 لیوان
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
مراحل تهیه و پخت کیک ماست

1. برای درست کردن کیک ماست ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. سفیده و زرده تخم مرغ ها را تا سرد هستند از هم جدا می کنیم. همچنین آرد و بکینگ پودر را باهم مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم.

2. برای شروع سفیده ها را در یک ظرف مناسب با همزن برقی هم می زنیم تا فرم بگیرد. در انتها چند قاشق شکر هم به سفیده اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا وقتی که ظرف را برمی گردانیم سفیده ها نریزد. توجه کنید بهتر است سفیده را تا زمانی که بقیه های کارهای کیک را انجام می دهیم در یخچال قرار دهیم.

طرز تهیه کیک دو رنگ مرحله به مرحله
طرز تهیه کیک دو رنگ مرحله به مرحله
کیک دو رنگ همانند کیک اسفنجی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین کیک ها ...

3. در این مرحله در یک ظرف مناسب دیگر زرده تخم مرغ ها + وانیل + بقیه شکر را با همزن برقی به مدت 4 تا 5 دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود.

4. سپس ماست و روغن مایع را به ترتیب اضافه می کنیم و پس از اضافه کردن هر کدام کمی هم می زنیم تا خوب باهم مخلوط شوند. توجه کنید در صورت تمایل می توانید به جای ماست از آب پرتقال یا شیر هم استفاده کنید.

5. حالا مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به تدریج و در سه مرحله اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به خورد مواد می دهیم.

6. در انتها مخلوط سفیده تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم و در سه مرحله اضافه می کنیم و همانند مرحله قبل با لیسک سفیده تخم مرغ ها را به خورد مواد می دهیم. همچنین در صورت تمایل برای اضافه کردن گردو یا کشمش می توانید آن ها را در این مرحله اضافه کنید.

7. در این مرحله فر را با دمای 180 درحه سانتی گراد روشن می کنیم تا به مدت 15 دقیقه گرم شود. در این مدت زمان قالب را با روغن جامد چرب و آرد پاشی می کنیم و بعد مواد کیک ماست را داخل قالب می ریزیم.

8. توجه کنید اگر می خواهید کیک ماست شما دو رنگ شود، مقداری از مواد را نگه می دهیم و پودر کاکائو اضافه می کنیم و بعد از اینکه هم زدیم آن را روی مواد قبلی می ریزیم. حالا قالب را داخل فر گرم شده می گذاریم و به مدت 45 دقیقه صبر می کنیم تا کیک بپزد.

9. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال تمیز را داخل کیک فرو ببرید. اگر تمیز بیرون آمد کیک ماست شما به طور کامل پخته است. امیدواریم از خوردن این کیک ماست خوشمزه و خانگی لذت ببرید.