طرز تهیه شیرینی سیگارت

دستور پخت شیرینی سیگارت خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

شیرینی سیگارت از شیرینی های خوشمزه و مجلسی می باشد و از دو قسمت مغذی و بیرونی درست شده است. شیرینی سیگارت را شما می توانید در منزل به آسانی درست کنید و در مهمانی های خصوصی خود آن را در کنار چایی سرو کنید.

اگر شما هم مثل من عاشق درست کردن انواع شیرینی های خانگی هستید، پیشنهاد می کنم حتما ترازوی دیجتالی بخرید و مواد لازم خود را دقیقاً مطابق اندازه های گفته شده استفاده کنید تا شیرینی های شما همانند شیرینی های بازاری خوشمزه و عالی شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی سیگارت آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی سیگارت را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش شیرینی پزی در خانه به آسانی بتوانید شیرینی سیگارت خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم برای خمیر
کره  ۱۲۵ گرم
خامه صبحانه ۲۵۰ گرم
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
زرده ی تخم مرغ ۳ عدد
آرد قنادی حدود ۴۰۰ گرم
 
مواد لازم برای مغذی
  گردوی آسیاب یا خرد شده ۱۰۰ گرم
شکر  ۵۰ گرم
  دارچین نصف قاشق چایخوری
سفیده ی تخم مرغ یک عدد
  جوز هندی در صورت دلخواه نوک قاشق چایخوری (من نزدم)
مراحل تهیه و پخت شیرینی سیگارت

1. برای درست کردن شیرینی سیگارت در منزل، ابتدا مواد میانی شیرینی را درست می کنیم. برای این کار همه مواد مغذی شامل شکر + گردوی خرد شده + دارچین + جوز هندی + سفیده تخم مرغ را در یک کاسه باهم مخلوط می کنیم. توجه کنید سفیده تخم مرغ را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نسبتاً سفتی درست شود. توجه کنید ممکن است همه سفیده تخم مرغ مصرف نشود.

2. حالا خمیر شیرینی سیگارت را درست می کنیم. برای این کار کره نرم شده + وانیل + خامه را در یک ظرف مناسب می ریزیم و با همزن دستی به مدت یک دقیقه هم می زنیم و بعد زرده ها را یکی یکی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

3. سپس آرد را به تدریج و به آرامی اضافه می کنیم تا خمیر یکدست و لطیفی حاصل شود. توجه کنید پس از افزودن 300 گرم آرد، بقیه آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نرم لطیفی بدست بیاید. دقت کنید بسته به نوع آرد ممکن است آرد کمتر یا بیشتری مصرف کنید.

4. پس از آماده کردن خمیر آن را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر یک را در سطحی نایلون کشیده و آرد پاشیده شده به ضخامت یک تا دو میلی متر باز می کنیم. این کار را با کمک وردنه انجام بدهید. توجه کنید اگر ضخامت خمیر از دو میلی متر بیشتر باشد، موقع رول کردن کلف خواهد شد.

5. ما برای شیرینی سیگارت باید خمیر هر شیرینی را به شکل مثلث برش بزنیم. برای این کار می توانید خمیر را به شکل مستطیل پهن کنید و سپس خمیر را به شکل مثلث برش بزنید. (به صورت 7 و 8 برش بزنید تا مثلث های یکسانی داشته باشید)

6. بعد از برش زدن کامل خمیر به شکل مثلث، یک قاشق چایخوری از مواد میانی را وسط هم خمیر می گذاریم. (اگر بیشتر از یک قاشق بگذارید چون سفیده دارد پف می کند و باعث ترک خوردن شیرینی حین پخت می شود) سپس شروع به پیچیدن و رول کردن خمیرها می کنیم و خمیر را پس از رول کردن روی سینی حاوی کاغذ روغنی می چنیم. توجه کنید نیازی به چرب کردن سینی نیست.

7. حالا سینی حاوی شیرینی ها را داخل فر گرم شده با دمای 150 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 30 دقیقه می گذاریم تا شیرینی ها بپزد. نمی شود مدت زمان دقیقی برای پخت شیرینی ها اعلام کرد ولی معمولا پخت این شیرینی ها نیاز به 15 دقیقه زمان دارد. بعد از 10 تا 15 دقیقه بررسی کنید اگر زیر شیرینی ها طلایی شده بود (روی شیرینی ها تغییر رنگ نمی دهد) شیرینی ها آماده است.

8. بعد از اینکه شیرینی هامون به طور کامل پخت، آن ها را از فر بیرون می آوریم و پس از کمی خنک شدن، روی آن ها پودر قند الک می کنیم و در صورت تمایل با پودر پسته به صورت دلخواه تزیین می کنیم. همچنین می توانید با قلمو و مقداری شهد یا عسل روی شیرینی ها را تزیین کنید تا پودر پسته و یا گل محمدی روی شیرینی ها بچسبد و نریزد.

9. من همیشه از این دستور پخت برای شیرینی سیگارت استفاده می کنم و همیشه شیرینی هایم بعد از پخت خمیرشان ترد و مغذشان نرم باقی می ماند. البته من روی شیرینی ها را هیچ وقت گریل نمی کنم. شما هم این کار را نکنید. امیدواریم از خوردن این شیرینی های سیگارت خوشمزه و شیک لذت ببرید.