طرز تهیه پودینگ کاراملی فندقی

پودینگ کاراملی فندقی خانگی خوشمزه و مجلسی ، pudding-caramel-fandoghi

دستور تهیه پودینگ کاراملی فندقی خوشمزه مرحله به مرحله در منزل

پودینگ کاراملی فندقی جزو دسرهای خوشمزه و عالی است که به راحتی قابل تهیه است. همانطور که می دانید پودینگ ها بسیار معروف و پرطرفدار هستند و شما می توانید پودینگ را در انواع مختلف درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید. از انواع پودینگ می توان پودینگ شکلاتی، وانیلی، کاراملی و پودینگ میوه ای را نام برد.

برای تنوع می توان پودینگ را با ژله یا بیسکوییت پتی بور هم درست کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه پودینگ کاراملی فندقی آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه دسر در خانه بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این پودینگ کاراملی فندقی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

دستور تهیه پودینگ دو رنگ کارملی و شکلاتی

دستور تهیه پودینگ دو رنگ کارملی و شکلاتی

پودینگ کاراملی از دسرهای خوشمزه و بی نظیری است که به سادگی قابل تهیه ...

مواد لازم پودینگ کاراملی فندقی
شیر  3 پیمانه
نشاسته ذرت   3 قاشق غذاخوری
نمک 1 پنس
پودر فندق 3 قاشق غذاخوری
شکر 100 گرم
خامه صبحانه 170 گرم
کره 50 گرم

دستور تهیه پودینگ کاراملی فندقی

1. برای تهیه این پودینگ کاراملی فندقی، ابتدا سس کارامل را آماده می کنیم. برای این کار، ابتدا شکر را داخل شیرجوش یا قابلمه ى کوچکى می ریزیم و بدون اینکه هم بزنیم، روى حرارت متوسط قرار می دهیم تا کم کم از کناره هاى ظرف، شکر شروع به ذوب شدن کند و کاراملى شود.

2. دقت داشته باشید که حرارت حتما ملایم باشد تا شکر نسوزد و کاراملی رنگ شود. ظرف محتوى شکر را به آرامی تکان می دهیم تا همه ى شکر به طور هم زمان ذوب شده و کارامل شود.

دستور تهیه شکلات تخته ای خانگی خوشمزه

دستور تهیه شکلات تخته ای خانگی خوشمزه

شکلات تخته ای یکی از خوراکی های خوشمزه و پرطرفداری است که بدون شک...

3. وقتی که شکر به رنگ مورد نظر رسید و طلایی شد، سپس خامه و کره را به هم در یک تابه ذوب می کنیم تا داغ شود. دقت کنید که نجوشد، فقط داغ شود.

4. حالا کره و خامه ذوب شده را روى کارامل می ریزیم و به سرعت با همزن می زنیم تا وقتى که تمام کاراملى که سفت شده بود، داخل خامه حل شود و سس یکدستى درست شود.

5. توجه داشته باشید که اگر قبل از غلیظ شدن سس، تمام کارامل در مواد حل نشد، کمى شیر به سس اضافه کنید و هم بزنید تا کارامل حل شود.

6 در ادامه برای درست کردن پودینگ هم، در یک قابلمه کوچک نشاسته ى ذرت با شیر سرد هم می زنیم تا نشاسته کاملا در شیر حل شود.

7. سپس پودر فندق، نمک و سس کارامل را به نشاسته حل شده اضافه می کنیم و مواد را روی حرارت ملایم می گذاریم تا کم کم بجوشد و غلیظ شود.

8. وقتی مواد کاملا جوشید و مانند فرنی غلیظ شد، از روی حرارت برمی داریم و در ظرف مورد نظر می ریزیم و داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود. امیدوایم از خوردن این پودینگ کاراملی فندقی خوشمزه و عالی لذت ببرید.