کیک ماست بدون فر، آموزش کامل طرز تهیه و پخت کیک ماست بدون فر در منزل، cake mast bedon fer

دستور پخت کیک ماست بدون فر و همزن مرحله به مرحله

کیک ماست یک نوع کیک ساده و البته بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد و دستور پخت آسانی دارد. کیک ماست را خود من هر از گاهی برای عصرانه و صبحانه درست می کنم و در صورت تمایل پیشنهاد می کنم شما هم یک بار این کیک خوشمزه را در منزل درست کنید و طعم و مزه آن را امتحان کنید.

من قبلا در بارونک طرز تهیه کیک ماست در فر را نوشته ام و امروز هم تصمیم گرفتم برای آن دسته از بانوانی که به هر دلیلی به فر دسترسی ندارند، طرز تهیه کیک ماست بدون فر را در منزل آموزش بدهم. در ادامه با دستور پخت کیک ماست در تابه با مجله آشپزی بارونک همراه باشید.

طرز تهیه کیک خرمالو خوشمزه با گردو مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک خرمالو خوشمزه با گردو مرحله به مرحله

کیک خرمالو از آن دسته از کیک هایی است که طعم و مزه منحصر به فردی دارد و ...

مواد لازم کیک ماست
آرد سفید 2 لیوان
تخم مرغ 3 عدد
ماست یک لیوان
شکر   سه چهارم لیوان
روغن مایع  دو سوم لیوان
وانیل نوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر یک قاشق سوپ خوری سرخالی
کشمش و گردو   یک چهارم پیمانه
کاکائو برای تزیین کیک یک قاشق چای خوری

مراحل تهیه و پخت کیک ماست در ماهیتابه

1. برای تهیه کیک ماست بدون فر در منزل، ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. همچنین آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم. سپس آن را کنار می گذاریم.

2. برای شروع در یک ظرف مناسب تخم مرغ + شکر + وانیل را مخلوط می کنیم و حدود سه تا چهار دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

دستور پخت کیک کرمدار شکلاتی با کرمفیل

دستور پخت کیک کرمدار شکلاتی با کرمفیل

کیک کرمدار شکلاتی یکی دیگر از کیک های خوشمزه و مجلسی می باشد و این ...

3. سپس ماست را اضافه می کنیم و در حد اینکه همه مواد باهم مخلوط شوند، هم می زنیم. در ادامه روغن مایع را اضافه می کنیم و دوباره در حد اینکه همه مواد باهم مخلوط شوند هم می زنیم. سه تا چهار دور کافی است.

4. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده را به تدریج و در سه مرحله به مواد کیک اضافه می کنیم و در انتها یک دور با همزن هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند. در صورتی که همزن نداشتید می توانید با قاشق هم بزنید.

5. هم اکنون مایه کیک ما آماده پخت است. شعله پخش کن را روی حرارت متوسط می گذاریم و ماهی تابه رژیمی را به مدت 10 دقیقه روی حرارت می گذاریم تا مثل فر عمل کند و گرم شود.

6. بعد از 10 دقیقه کف ماهیتابه را چرب می کنیم و دو عدد کاغذ روغنی می اندازیم. حالا مایه کیک را داخل تابه می ریزیم و درب تابه را کیپ می کنیم و شعله گاز را روی کم می گذاریم، همانند وقتی که می خواهید برنج را دم کنید.

دستور پخت کیک اسفنجی شکلاتی خوشمزه با پف زیاد

دستور پخت کیک اسفنجی شکلاتی خوشمزه با پف زیاد

برای درست کردن کیک اسفنجی شکلاتی ابتدا همه مواد را از یخچال خارج ...

7. بعد از 25 تا 30 دقیقه بررسی می کنیم اگر اطراف کیک طلایی شده بود، تابه را برمی گذاریم تا طرف دیگر کیک هم طلایی شود. توجه کنید حتما واشر ماهی تابه که نارنجی رنگ هست را در بیاورید تا کیک خمیر نشود.

8. شما می توانید با این دستور کیک ماست را داخل قابلمه یا پلوپز هم درست کنید. امیدواریم از خوردن این کیک ماست خوشمزه و خانگی لذت ببرید.