طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده ، طرز تهیه و درست کردن سیب زمینی سرخ کرده فست فودی و رستورانی خوشمزه در منزل ، sibzamini sorkh karde
دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه مرحله به مرحله

سیب زمینی سرخ کرده یک پیش غذای فوق العاده خوشمزه و پرطرفدار می باشد که امروزه در اکثر رستوران ها یک پیش غذای شیک و مدرن محسوب می شود.

بدون شک می توان گفت سیب زمینی سرخ کرده را همه افراد دوست دارند و همه می توانند درست کنند، اما می توان با کمی حوصله و سلیقه سیب زمینی را با روشهای مختلفی سرخ کرد. مثلا سیب زمینی ترد و پفکی، سیب زمینی سرخ کرده سوخاری در تابه و فر، سیب زمینی سرخ کرده با پنیر پیتزا و ...

علاوه بر این امروزه با سیب زمینی انواع غذاهای فست فودی و مجلسی خوشمزه ای درست می شود. همانند : سیب زمینی بامیه ای ، نان سیب زمینی ، سوپ سیب زمینی ،  سمبوسه سیب زمینی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل یک سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه پفکی داشته باشید.

مواد لازم سیب زمینی سرخ کرده
سیب زمینی  3 عدد
نمک  به میزان لازم
زرد چوبه  به میزان لازم
روغن  به میزان لازم
آب به میزان لازم
مراحل تهیه سیب زمینی سرخ کرده

1. برای شروع، ابتدا در یک قابلمه متوسط مقداری آب می ریزیم و روی شعله گاز می گذاریم تا بجوشد. برای طعم بهتر سیب زمینی ها، نصف قاشق غذا خوری هم نمک به آب قابلمه اضافه می کنیم.

2. در این فاصله که آب به جوش بیاید، سیب زمینی هارا پوست می گیریم و با رنده درشت خلالی خرد می کنیم. دقت داشته باشید که سیب زمینی ها را با رنده خلال کنید یا اگر با چاقو خرد می کنید، حتما یک اندازه خرد کنید تا یک دست پخته شوند.

3. حالا سیب زمینی های خلال شده را می شوییم و وقتی آب قابلمه جوشید، سیب زمینی ها را در قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا ۵ الی ۷ دقیقه بجوشد.

4. بعد از جوشیدن، سیب زمینی ها را آبکش می کنیم و چند دقیقه ای در آب کاملا سرد می گذاریم تا کاملا خنک بشود. بعد سیب زمینی ها را با دستمال تمیز خشک می کنیم.

5. حالا در یک تابه مقدار زیادی روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا روغن کاملا داغ شود. می توانید از روغن کنجد استفاده کنید که خوشمزه تر هست.

6. سیب زمینی ها را به آرامی در روغن داغ شده می ریزیم و با حرارت زیاد سرخ می کنیم. مدام هم می زنیم تا سیب زمینی ها نسوزد. فقط دقت داشته باشید که به آرامی هم بزنید تا سیب زمینی ها له نشود و شکل خود را از دست ندهد.

7. در انتهای سرخ شدن مقداری زردچوبه و نمک به سیب زمینی ها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا سیب زمینی ها خوشرنگ و طلایی شود.

8. سیب زمینی های سرخ شده را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با سس کچاپ یا هر سس دلخواه دیگر سرو نمایید. امیدواریم از خوردن این سیب زمینی های سرخ شده ترد و خوشمزه لذت ببرید.

منبع : طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده