دستور تهیه سوپ ذرت خوشمزه با آب مرغ و بدون شیر در خانه

سوپ ذرت جزو سوپ های خوشمزه و لذیذی است هم خیلی سریع آماده می شود و هم بسیار پرطرفدار است. سوپ ذرت چون با شیر و ذرت درست می شود یک غذای بسیار مقوی است، مخصوصا برای کودکان.

سوپ ها نوعی پیش غذا محسوب می شوند که به دو روش درست می شوند: سوب سفید که با شیر درست می شود و سوپ قرمز که از رب استفاده می شود. از انواع سوپ ها می توان به سوپ سیب زمینی، سوپ گندم، سوپ سبزیجات، سوپ ماهی و... اشاره کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوپ ذرت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت آموزشی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سوپ ذرت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده به راحتی این سوپ ذرت خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه یک نوع سوپ رژیمی خوشمزه
طرز تهیه یک نوع سوپ رژیمی خوشمزه
سوپ خیار نوعی سوپ رژیمی خوشمزه و لذیذ است که به راحتی و آسانی قابل ...
مواد لازم سوپ ذرت برای 4 نفر
سینه یا ران مرغ  1 عدد
آب مرغ  3 لیوان
ذرت پخته شده  ۱ لیوان
پیاز  2 عدد
شیر ۲ تا ۳ لیوان
آرد ذرت یا آرد سفید  ۳ قاشق غذاخوری
قارچ  ۶ عدد
هویج  ۱ عدد
جعفری خرد شده  ۳ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه  به میزان لازم
فلفل  به میزان دلخواه
مراحل تهیه و پخت سوپ ذرت

1. برای شروع ابتدا سینه یا ران مرغ را در یک قابلمه کوچک با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا نیم پز شود. یک عدد پیاز خرد شده و مقدارری نمک و زردچوبه هم به مرغ اضافه می کنیم.

طرز تهیه سوپ خامه ای مخصوص
طرز تهیه سوپ خامه ای مخصوص
سوپ خامه ای یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین سوپ ها می باشد و امروزه ...

2. بعد ازنیم پز شدن مرغ، آن را ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم. حدود ۲ یا ۳ لیوان از آب مرغ را هم برای ریختن به سوپ نگه می داریم.

3. سپس در یک قابلمه پیاز را نگینی خرد کرده و با مقداری روغن تفت می دهیم تا کمی طلایی شود. قارچ ها را هم به شکل ورقه ای خرد می کنیم و به پیاز اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا سرخ شود. مقداری نمک و زرد چوبه هم می زنیم تا رنگ خوبی داشته باشد.

4. وقتی قارچ ها سرخ شد، آرد ذرت را اضافه کرده و تفت می دهیم و بعد هویج رنده شده، مرغ ریش ریش شده و آب مرغ را می ریزیم. درب قابلمه را می گذاریم تا کمی بجوشد و پخته شود.

5. بعد از پخته شدن مواد سوپ، شیر را به دمای محیط می رسانیم و به قابلمه سوپ می ریزیم و صبر می کنیم شیر حدود یک ربع الی نیم ساعت بجوشد. فقط درب قابلمه را نیمه می گذاریم تا شیر سر ریز نشود. در انتها ذرت پخته شده و جعفری خرد شده را هم اضافه می کنیم.

6. وقتی سوپ به خوبی جوشید و جا افتاد، حرارت را خاموش می کنیم. سوپ را در ظرف مناسب می کشیم و با جعفری خرد شده تزیین کرده و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ ذرت خوشمزه لذت ببرید.

روش درست کردن سوپ شلغم
روش درست کردن سوپ شلغم
سوپ شلغم از سوپ های خوشمزه و پرطرفدار است و بیشتر در فصولی که هوا ...
نکات درست کردن سوپ ذرت

در صورت دلخواه و تمایل می توانید برای این سوپ از خامه هم استفاده کنید.همچنین اگر ذرت پخته شده در دسترس نبود، از کنسرو ذرت استفاده کنید. در صورت استفاده از کنسرو، آن را در دقایق آخر اضافه کنید تا ذرت ها له نشود.