بیژن امکانیان در ۲۷ مرداد ۱۳۳۲ در شهر آبان متولد شد. او فارغ التحصیل تئاتر دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران می باشد و یک دوره تخصصی آموزش مربیگری تئاتر را نیز گذرانده است. او هم اکنون علاوه بر بازیگری ، هر از گاهی کار کارگردانی می کند.

ستاره دهه شصت سینمای ایرانی بعد با از بازی فوق العاده و عالی در سریال گسل در کنار سام درخشانی ، این بار با سریال پدر به تلویزیون برگشته و حضور او در قسمت های انتهایی سریال پدر پر رنگ تر شده است.

ازدواج و همسر

بیژن امکانیان متأهل می باشد و دو فرزند بنام های یلدا و دنا دارد. با اینکه بیژن امکانیان همیشه به همراه همسرش در محافل هنری حاضر می شود اما متاسفانه تا به امروز اطلاعات بیشتری در مورد همسر او منتشر نشده است.

عکس بیژن امکانیان و همسرش

چگونگی بازیگر شدن بیژن امکانیان

من دانشجوی رشته تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا در شهر تهران بودم و در آن زمان با فعالیت در سینمای آزاد یکی دو تا فیلم کوتاه ساختم و البته در فیلم های کوتاهی هم بازی می کردم که با پیروزی انقلاب اسلامی به همراه مهدی صباغ زاده ، فریدون جیرانی و موسوی تعاونی بنام ایفا را راه اندازی کردیم و کار اول سینمایی مان را شروع کردیم.

بعد از بازی در چندین فیلم در اواخر سال ۱۳۷۰ به دلیل اینکه سینمای ایران وارد مرحله جدیدی شد و در این دوران اکثر فیلم ها ، قصه های دختر و پسری بود و متاسفانه انتخاب های زیادی برای من نبود و باید منتظر پیشنهاد های بهتری می ماندم تا اینکه برای بازی در سربازهای جمعه دعوت شدم.

نهایتاً بیژن امکانیان با بازی در فیلم تقاطع بعد از ۲۷ سال حضور در سینما و تلویزیون ایران توانست اولین جایزه بازیگری اش را بگیرد.

شایعه طلاق الناز حبیبی از همسرش
شایعه طلاق الناز حبیبی از همسرش
الناز حبیبی به یکباره تمامی عکس های همسرش را از صفحه شخصی اش پاک می کند همین ...

تصاویر بیژن امکانیان

تصاویر جدید بیژن امکانیان

غکس های جدید بیژن امکانیان

عکس  های جدید اینستاگرام بیژن امکانیان

بیژن امکانیان در سریال گسل

عکس بیژن امکانیان و سام درخشانی در سریال گسل

عکس پیری بیژن امکانیان

بازی در سریال پدر

بیژن امکانیان در سریال پدر نقش شریک تجاری حاج علی را بازی می کند که بعد از فوت پسر حاج علی ، او خاطر خواه عروس حاج علی می شود و سعی می کند به هر طریقی که شده به خانواده حاج علی نزدیک شود و وقتی این موضوع را با حاج علی در میان می گذارد با واکنش شدید او روبرو می شود. پیشنهاد می کنم این سریال جذاب و دیدنی را دنبال کنید.

همچنین ببینید : • لاله اسکندری  • حمید گودرزیمهدی سلطانی لعیا زنگنه