کدو سبز میوه ای است که می تواند تا حدود یک متر رشد کند ولی به دلیل اینکه در اندازه های کوچکتر خوشمزه تر است و برای بدن مفید مفید تر است زودتر برداشت می شود و همانند بسیاری از کدوها مانند کدو تنبل در گونه تخم پوست کاغذی دسته بندی می شود.

کدو سبز از نظر تغذیه ای به علت داشتن انواع املاح و مواد معدنی منیزیم, پتاسیم, فیبر, فولات, فسفر, ریبوفلاوین و ویتامین هایی مانند ویتامین A و C و B دارای ارزش فراوان غذایی است .

سعی کنید کدوهایی را بخرید که اندازه متوسطی دارند و پوست براق و وزن شان نسبت به اندازه شان سنگین تر باشد همچنین دقت کنید پوست آن ها نباید خیلی سفت باشد چون پوست سفت نشان دهنده رسیدن بیش از حد کدو است.

خواص مفید کدو سبز

مفید برای کاهش وزن و لاغری

به دلیل اینکه ۹۵ درصد کدو سبز را آب تشکیل می دهد و ۱۰۰ گرم کدو سبز فقط ۲۵ کالری دارد و همچنین چونکه این میوه متابوبیسم و سوخت و ساز بدن را بالا می برد آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم غذایی دارند پیشنهاد می کنند.


مفید برای سلامت پوست

کدو سبز به دلیل داشتن مقادیر بالایی آب, ریبوفلاوین و ویتامین C موجب بهبود سنتز کلاژن در پوست می شود و با تولید الاستین موجب جوان سازی پوست شده و چین و چروک را از بین می برد. همچنین لوتئین و آب موجود در کدو سبز موجب آبرسانی در پوست شده و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند.


مفید برای تقویت حافظه و ضد پیری

کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری است آنتی اکسیدان های موجود در این میوه موحب تقویت حافظه شده و کاهش مشکلات وابسته به سن تا میزان ۴۰ درصد می شود. همچنین دانشمندان معتقدند ویتامین های A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا ۳ جذب آنتی اکسیدن های محلول در چربی را تقویت می کنند و به این روش به بازسازی سلول های مغزی کمک می کنند.


مفید برای کبد های چرب

کدو سبز از جمله سبزیجاتی است که مقادیر بسیار بالایی سدیم دارد و سدیم هم بدن را قلیایی کرده و در درمان و سم زدایی کبد های چرب بسیار مؤثر است.


مفید برای جلوگیری از سرطان

کدو سبز به علت اینکه حاوی مقادیر زیادی از مواد سرطان زا و آنتی اکسیدان است مصرف آن در خطر ابتلا شدن به سرطان مفید و از پیری زودرس سلول ها جلوگیری می کند. این گیاه به دلیل اینکه حاوی مقادیر زیادی فیبر است و فیبر هم موجب دفع سموم سرطان از سلولهای کولون می شود و ویتامین C و فولات و بتاکاروتن موجود در کدو سبز از این سلول ها در برابر مواد شیمایی که موجب سرطان کولون می شود محافظت می کند.

خواص نمک برای سلامت پوست
خواص نمک برای سلامت پوست
نمک برای پوست هم بسیار مفید است و برای همین است که این روزها نمک حمام ...

آلفا و بتا کاروتن موجود در کدو سبز در کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان پروستات در مردانی که بالای ۶۰ سال سن دارند بسیار مؤثر است همچنین کدو سبز به دلیل داشتن عناصر ضد سرطانی از بروز سرطان کولون که همان روزده بزرگ است جلوگیری می کند.


مفید برای زخم معده و دستگاه گوارش

کدو سبز حاوی مقادیر زیادی آب است و آب هم باعث بهبود هضم غذا شده و به درمان زخم معده کمک می کند همچنین خوردن کدو سبز خطر ابتلا شدن به سندرم روده تحریک پذیر را تا حد زیادی کاهش می دهد و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.


مفید برای سرماخوردگی

کدو سبز با داشتن ویتامین های نظیر ویتامین سی و آ سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از مبتلا شدن به بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلونزا جلوگیری می کند.

مضرات کدو سبز

مضر برای افراد طبع سرد

مصرف بیش از اندازه کدو برای افرادی که طبعی سرد دارد و یا اینکه در مناطق سردسیر زندگی می کنند مناسب نیست چونکه در این افراد موجب مشکلاتی از قبیل نفخ, سنگینی و درد معده می شود.

مضرات سیب زمینی برای زنان باردار
مضرات سیب زمینی برای زنان باردار
تحقیقات نشان داده است خانم هایی که از قبل بارداری سیب زمینی زیاد مصرف می کردند بیشتر...

همچنین مصرف کدو سبز برای افرادی که با مشکل نفخ روده و دل درد مواجه هستند پیشنهاد نمی شود چونکه موجب بی حسی معده و روده می شود.

همچنین ببینید : خواص مفید پیاز خواص مفید خیار خواص مفید گوجه فرنگی