سعید نیک پور در سال ۱۳۲۴ در شهر ری متولد و اکنون ۲۵ ساله است. از آخرین و بهترین کارهای او می تواند به بازی در سریال ستارخان اشاره کرد که با بازی در این سریال تاریخی توانست بر محبوبیت خود بیش از گذشته بیفزاید. آقای نیک پور در این سریال نقش ستارخان، سردار پر آوازه و مشهور ایرانی را به نحو احسن بازی می کند.

سعید نیک پور به تاریخ علاقه بسیار زیادی دارد و برای همین، ایفای نقش او را بیشتر در سریال تاریخی می بینیم. خیلی ها هنوزم او را با اسم امیر کبیر به یاد دارند سریالی که آقای نیک پور علاوه بر کارگردانی آن, نقش اصلی سریال یعنی امیرکبیر را خودشان بازی می کردند.

ازدواج و همسر

سعید نیک پور متاهل می باشد و دو پسر دارد متاسفانه اطلاعات بیشتری در مورد همسر و فرزندان وی منتشر نشده است.

سعید نیک پور و همسرش, بیوگرافی سعید نیک پور بازیگر نقش ستارخان و معمای شاه

ورود به دنیای بازیگری

سعید نیک پور در سال ۱۳۴۳ اولین کار حرفه ای خود را با بازی در تئاتر در نمایشنامه آنتیگون شروع کرد و در زمستان سال ۱۳۴۳ بود که به همراه علی حاتمی وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد و اولین کار خود را در تلویزیون در نمایشنامه ای به نام در راه کاردیف به کارگردانی ابراهیم آملی در شبکه سه سیما شروع کرد و بعد از بازی در نمایشنامه برما به کارگردانی پری صابری به خدمت سربازی کرد و پس از سربازی با دعوت علی حاتمی در سریال تلویزیونی سلطان صاحبقران در نفش میرزا رضا کرمامی بازی کرد که این فیلم در سال ۱۳۵۵ جایزه بهترین فیلم را گرفت.

پس از فیلم سلطان صاحبقران در فیلم های زیادی نظیر سوته دلان, سایه های بلند, امام علی, رعنا, معمای شاه و ... بازی کرد و هم اکنون در سریال ایراندخت مشغول به کار است که گزیده های از این سریال با عنوان ستارخان از شبکه یک سیما پخش شد.


همچنین ببینید :

مارال فرجاد و همسرش

بیوگرافی الناز شاکردوست و همسرش

عکس هومن حاجی عبداللهی و همسرش

شاهرخ استخری و همسرش سپیده برمی پور