سام قربیان در سال ۱۳۵۷ در شهر تهران متولد و اکنون ۴۰ ساله است پدرش فرامرز قریبیان بازیگر مشهور و کارگردان سینما و تلویزیون می باشد و مادرش مینا خیامی طرح لباس است و در شهر نیویورک در رشته طراحی لباس تحصیل کرده است و متاسفانه پدر و مادر سام قریبیان سال هاست که از هم طلاق گرفته است. او یک برادر بزرگتر بنام بهزاد دارد که در آمریکا زندگی می کند و یکی از شغل های او طراحی موتورهای BMW می باشد.

سام قریبان در سال ۱۳۷۷ بود که برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در ایالت کالیفرنیا لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما را گرفت و پس از آن دوره یک ساله آکادمی فیلم نیویورک را گذراند و بعدش هم در فیلم هالیوودی آقای بروکس بازی کرد و دقیقا بعد از یک سال از اتمام تحصیلاتش در آمریکا تصمیم می گیرد به ایران بازگردد و او هم اکنون علاوه بر کار بازیگری در دانشگاه سینما تئاتر دانشگاه هنر تدریس می کند.

ازدواج و همسر سام قریبیان

سام قریبیان بازیگر ۴۰ ساله ایرانی هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

سام قریبیان و مادرش, عکس مادر سام قریبیان

سام قریبیان و مادرش

سام قریبیان و پدرش

سام قریبیان و پدرش


علت مهاجرت سام قریبیان به آمریکا چی بود؟

وقتی ۱۸ ساله بودم کنکور دادم و در رشته مهندسی کامیپوتر دانشگاه آزاد قبول شدم اما راستش دوست نداشتم اینجا درس بخونم و برای همین تصمیم گرفتم به آمریکا بروم چون برای تحصیل بهترین کشور می باشد. اون موقع دوست داشتم از همان روز اول رو پای خودم بایستم برای همین حتی پول بلیطم را خودم از دستمزدی که بابت اجرای برنامه ۲۰ گرفته بودم پرداختم. در آن زمان در آمریکا هیچ کسی رو نداشتم جز یکی از فامیل های دور مادرم که منو از فرودگاه به خوابگاه همراهی کرد و بعدش خودم تنها بودم.

آن روز به شهر آریزونا رفتم جون میخواستم از هر چی که به سینما و بازیگری مربوط می شود دور باشم و در شهر آریزونا در رشته کامپیوتر شروع به تحصیل کردم یادمه در آن زمان وقتی برای تماشای یک فیلم به سینما رفتم تمام علاقه ام به حرفه بازیگری و سینما برگشت و بالاخره تصمیم گرفتم برای تحصیل در رشته مورد علاقه ام یعنی سینما به جنوب کالیفرنیا بروم و توانستم لیسانس سینما و سپس فوق لیسانس اقتصاد و سینما را بگیرم و درست بعد از یک سال دوباره به ایران برگشتم.

شایعه ازدواج فریبا متخصص با مهران مدیری
شایعه ازدواج فریبا متخصص با مهران مدیری
فریبا متخصص قبلا همسر مهران مدیری بوده و بعد آن ها از هم طلاق گرفتند. این خبر ...

بعد از ۱۴ سال وفتی برگشتید چه تغییری در ایران بیش از همه نظر شما را جلب کرد؟

متاسفانه اخلاق و روجیه مردم خیلی عوض شده و بدتر شده است من وقتی در آمریکا زندگی می کردم همیشه پز ایرانی بودنم را می دادم و از مهمان نوازی و مهربانی ایرانی صحبت می کردم ولی وقتی برگشتم خیلی توی ذوقم خورد. به نظرم مردم ایران عبوس تر و بداخلاق تر شده اند.

یادمه اوایل که به ایران آمده بودم وقتی به خرید می رفتم فروشنده حتی جواب سلامم را هم نمی داد! و این خیلی به من بر می خورد و ناراحت میشدم اما بعدش کم کم به این وضع عادت کردم.

سام قریبیان در سریال ستارخان، سام قریبیان در سریال ایراندخت در نقش سهراب

سام قریبیان در سریال ایراندخت

او در این سریال نقش دکتر مخصوص و وفادار ستارخان را بازی می کند که حاضر است برای ستارخان حتی از جانش هم بگذرد. سریال ایراندخت در واقع اتفاقات دوران مشروطه را به تصویر می کشد و در این سریال سام قریبیان در نقش سهراب نقش اول این سریال را بازی می کند.


همچنین ببینید :

غزل شاکری

رامین ناصر نصیر

محمود پاک نیت