سالاد تن ماهی یکی دیگه از سالاد های سرد خوشمزه و پرطرفدار می باشد که در طبح این سالاد از سیب زمینی, تن ماهی, فلفل دلمه ای, پیازچه, سس مایونز و ... استفاده می شود این سالاد سرشار از ویتامین و پروتئین می باشد و شما می توانید در عرض نیم ساعت این سالاد خوشمزه را درست کنید. در ادامه این پست آشپزی پارلین, طرز تهیه سالاد تن ماهی خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی را به همراه مواد لازم برای ۴ نفر آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.

مواد لازم مقدار لازم
 تن ماهی ۶۰۰ گرم
 سیب زمینی ۴۰۰ گرم
 کنسرو ذرت ۱ پیمانه
 فلفل دلمه ای ترجیحاً قرمز  ۱ عدد
 پیازچه  ۱۰ عدد
 روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
 لیمو ۲ عدد
 سس مایونز به میزان لازم
 فلفل  به میزان لازم
نمک به میزان لازم

مراحل تهیه سالاد تن ماهی

ابتدا باید تمام مواد اولیه سالاد را آماده کنیم برای این کار تن ماهی را در به در یک قابلمه به همراه آب قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و اگر از ماهی تازه استفاده می کنید می توانید فیله ماهی را به مدت یک ساعت در مخلوطی از روغن زیتون, فلفل و نمک قرار دهید تا مزه دار شود و بعد ظرف فر خود را با روغن چرب کنید و گوشت ماهی را داخلش بگذارید و وقتی گوشت ماهی به صورت صورتی رنگ شد گوشت ماهی شما آماده است.

در ادامه باید سیب زمینی ها را به صورت مربع های کوچک خرد کنید و در یک قابلمه به همراه مقداری آب و نمک به صورت آبپز بپزید سپس کنار بگذارید تا خنک شود همچنین فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کنید و با جعفری و پیازچه که از قبل خرد کردید مخلوط کنید.

برای تهیه سس برای سالاد تن ماهی باید آب لیموها را با استفاده از آبمیوه گیری یا فشار دست بگیرید و داخل ظرف مناسبی بریزید بعد مقداری سس مایونز هم اضافه کنید و خوب مخلوط شان کنید حالا تمام مواد اولیه سالاد تن ماهی آماده است.

در این مرحله در ظرف مخصوص سالاد, تن ماهی را میریزیم و به صورت یکسان در کف ظرف پخش می کنیم سپس یک سوم از سس را می ریزیم و به صورت یکسان بر روی تن ماهی ها پخش می کنیم حالا سیب زمینی های خرد شده را اضافه می کنیم و با قاشق به صورت یکسان پخش می کنیم و بعد یک سوم دیگر سس را هم بر روی سیب زمینی ها می ریزیم و پخش می کنیم

در انتها ذرت را به صورت یک لایه دیگر اضافه می کنیم و باقی مانده سس را رویش می ریزیم و با قاشق پخش می کنیم سپس مقداری فلفل و نمک اضافه می کنیم و بعد مواد سالاد را به خوبی با قاشق مخلوط می کنیم و به مدت ۲ ساعت, سالاد را درون یخچال قرار می دهیم تا سالادی خوشمزه و منسجم داشته باشیم.

طرز تهیه سالاد پیازچه خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه سالاد پیازچه خوشمزه و مجلسی
سالاد پیازچه یکی دیگه از سالاد خوشمزه و پرطرفدار می باشد که شما می توانید این سالاد را ...

تزیین سالاد تن ماهی

وقتی که میخواهید سالاد تن ماهی را سرو کنید برای تزیین می توانید از مخلوط فلفل دلمه ای, جعفری و پیازچه استفاده کنید.


همچنین ببینید :

طرز تهیه سالاد فصل مجلسی

طرز تهیه سالاد پنیر خوشمزه

طرز تهیه سالاد بادمجان سرد

طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه و مجلسی