حسین سلیمانی در ۳۰ شهریور ۱۳۶۳ در شهر تهران متولد و اکنون ۳۳ ساله است او در دبیرستان ریاضی فیزیک خوانده و توانسته رتبه ۲۶ کنکور را از آن خود کند و در دانشگاه رشته شیمی را انتخاب کرده بود اما بعدا انصراف می دهد.

او علاوه بر بازیگری, کار دستیاری, کارگردانی, عکاسی و ترانه سرایی هم می کند و جزو بازیگرانی است که با تکیه بر توانایی خودش به اینجا رسیده است او در کودکی پدرش را از دست می دهد و مادرش برای اینکه بتواند از پس خرج ومخارج شون بر بیاید محبور بود به صورت دو شیفت کار کند البته خود حسین سلیمانی هم از بچگی کار می کرد.

ازدواج و همسر

حسین سلیمانی مجرد می باشد و تا به امروز ازدواج نکرده است.

عکس های حسین سلیمانی,بیوگرافی حسین سلیمانی

از بچگی کار کردم

وقتی پدرم فوت کرد مادرم هم برایم پدر بود هم مادر. هیچ وقت نذاشت گرسنه بخوابیم اما مطمئن هستم خودش خیلی از شب ها گرسنه خوابید. آن زمان مادرم سعی می کرد به صورت دو شیفت در کار خدماتی بیمارستان کار کند تا بچه هایش در آسایش و رفاه باشند و درس بخوانند.

راستش این موضوع خیلی به غیرتم برمی خورد و برای همین در تعطیلات تابستان در یک مغازه جوشکاری با حقوق روزانه ۲۰ هزار تومان مشغول کار شدم تا حداقل بتوانم کتاب و دفترهای سال تحصیلی جدید را خودم بخرم. حتی مدتی کار دستفروشی زولبیا و بامیا هم کردم.

نحوه بازیگر شدن

حسین سلیمانی در سن ۱۴ سالگی برای فیلم مهر مادری تست می دهد و از بین سه هزار داوطلب انتخاب می شود او در این باره گفت : از بین سه هزار داوطلب قرعه بنام من درآمد و توانستم با راهنمایی و همراهی کمال تبریزی و فاطمه معتمد آریا کاراکترم را آن طور که کارگردان می خواست به خوبی بازی کنم.

خانواده حسین سلیمانی,زندگینامه حسین سلیمانی,حسین سلیمانی در مهر مادری

اولین دستمزد بازیگری

سال ۷۶ بود که من برای فیلم مهر مادری ام انتخاب شدم آن موقع یک ماهی میشد که پدرم فوت کرده بود و صاحب خانه مون هم معتاد بود و ما در یک اتاق کوچک مستاجر بودم. دستمزد من برای فیلم مهر مادری ۱۸۰ هزار تومان بودم و من آن موقع هیچ وقت آن همه پول یک جا ندیده بودم.

با خودم میگفتم با این پول میتونم برای خودم ۷ تا موتور براوو بخرم ولی در نهایت بخشی از پول را برای مادرم خرج کردم و یک تلویزیون رنگی و فرش ۲۴ هزار تومانی هم گرفتم و بعدا هم با جایزه ای که برای مهر مادری برام دادن تونستم برای مادرم هم یک خونه بخرم.

بیوگرافی حسین مهری و همسر واقعیش
بیوگرافی حسین مهری و همسر واقعیش
حسین مهری در ۲۳ ابان سال ۱۳۶۳ در شهر تهران متولد و اکنون ۳۳ ساله است و با سماجتی که ...

علاقه به کتاب و ترانه نویسی

درسته که دانشگاه را ادامه ندادم و اگر این حرفم را به پای ادای روشنفکری نذارید کتاب و فیلم برایم خیلی مهم است. در خانه همه لباس هایشان پخش و پلاست اما در خانه من همه جا کتاب ریخته است.

اگر وقتش را داشته باشم و شرایطش هم مهیا باشد ترانه هم می نویسم و برای اجرا به آهنگساز یا خواننده واگذار می کنم تا به امروز با رضا صادقی, امیرحسین مدرس و محمدرضا مقدم همکاری داشته ام.

تصاویر جدید حسین سلیمانی,بیوگرافی و عکس های جدید حسین سلیمانی

شباهت به جانی دمپ آمریکایی

حسین سلیمانی در مورد شباهت خود به جانی دمپ آمریکایی گفت : باور کنید اصلا این طور نیست که من خودم بخواهم خودمو شبیه جانی دپ کنم این تغییر شکل هم به مروز زمان در من به وجود آمد در یک فیلم بهم گفتن ریش و سبیلت را نزن, خیلی دوست نداشتم اما قبول کردم و بعد از دو ماه خودمم خوشم اومد و موهایم را سر یک فیلم مجبور شدم بلند کنم و دیدم شبیه آدم بزرگی چون چانی دپ آمریکایی شدم ولی از اول چنین قصدی را نداشتم.