مریم کاویانی در تیرماه سال ۱۳۴۹ در یک خانواده ۴ نفره در شهر اهواز متولد شد و اکنون ۴۷ ساله است پدر او کارگر کارخانه نیشکر و کاغذ پارس و مادرش خانه دار است و تنها یک برادر کوچکتر دارد.

او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پرستاری است و پرستار بیمارستان مهرداد تهران بود تا اینکه در سال ۱۳۸۱ کار بازیگری را شروع می کند و از پرستاری فاصله می گیرد.

ازدواج و همسر

مریم کاویانی متاهل می باشد و یک فرزند ۲۰ ساله بنام علی دارد اما در مورد همسر مریم کاویانی هیچ اطلاعاتی تا به امروز منتشر نشده است. او در برنامه دورهمی گفت که پسر ۲۰ ساله اش هنرمند است اما دوست ندارد چیزی از هنرش به کسی بگوید و دانشجوی رشته عمران است.

مریم کاویانی در پاسخ سوال مهران مدیری که پرسید عاشق شدید گفت :

بله خیلی زیاد - اول عاشق عروسک هایم شدم بعد عاشق پدر و مادرم شدم بعد عاشق یک عشق دنیوی شدم و بعد عاشق پسرم شدم و الان عاشق زندگی ام و آرامشی که دارم ...

مریم کاویانی و پسرش,عکس مریم کاویانی و پسرش علی,پسر مریم کاویانی

مریم کاویانی و پسرش

نحوه بازیگر شدن

مریم کاویانی در سال ۱۳۸۱پرستار بیمارستان مهرداد تهران بوده و آن زمان هیچ وقت تصورش نمی کرد که روزی بازیگر شود و از میان بازیگران ایرانی فقط محمدرضا فروتن, هدیه تهرانی و افسانه بایگان را می شناخت. از قضا روزی نادر مقدس به بیمارستان مهرداد برای گرفتن سکانس فیلم رویای جوانی می آید و به طور اتفاقی از مریم کاویانی که آن زمان ۳۴ ساله بود درخواست می کند که از پشت صححنه فیلم رویای جوانی بازدید کند و او هم بر تردید هایش غلبه می کند و در پشت صحنه این فیلم حاضر می شود.

نادر مقدس به مریم کاویانی می گوید که چهره خوبی برای بازیگری داری و با اصرار به او می گوید که مانتوی سفید بپوشد و جلوی دوربین نقش خانم دکتر را بازی کند و این گونه مریم کاویانی بازیگر می شود.

عکس های اینستاگرام مریم کاویانی,عکس جدید مریم کاویانی,تصاویر مریم کاویانی

شغل پرستاری یا بازیگری

مریم کاویانی : بعد از بازی در فیلم رویای جوانی پیشنهاد های زیادی برای بازیگری داشتم اما به سر کار خودم در بیمارستان برگشتم من در بیمارستان در بخش شیمی درمانی کار می کردم آن شب یکی از بیمارانم که سه ماه تحت درمان بود متاسفانه فوت می کند و دقیقا چهل و هفتمین مرگی بود که من می دیدم. اون روز یادمه به بالکن بیمارستان رفتم و یه دل سیر گریه کردم و از خدا خواستم که اگر صلاح میداند وارد حرفه بازیگری شوم و نشانه ای برایم قرار بدهد.

ماجرای ازدواج پژمان جمشیدی
ماجرای ازدواج پژمان جمشیدی
خواهر و برادرم ازدواج کردند ولی من من هنوز ازدواج نکردم و شرایط زندگیم ...

خوشبختانه فردای آن شب پیشنهاد بازی در فیلم اسپاگتی در ۸ دقیقه به من داده می شود و من این بار بدون درنگ قبول میکنم چون دیگر طاقت دیدن رنج و محنت بیمارانم را نداشتم و من برای اولین کارم ۲۰۰ هزار تومان بابت ۳ روز گرفتم در حالی که در آن زمان حقوق ماهانه من با ۱۲۷ ساعت کار در ماه فقط ۱۴۷ هزار تومان بود. مریم کاویانی از آن زمان کار بازیگری را به صورت جدی ادامه می دهد و اکنون از شرایط زندگی و وضع مالی اش راضی است.

مدل مانتو مریم کاویانی,مریم کاویانی,مریم کاویانی بازیگر زن

شهرت

مریم کاویانی در سال ۱۳۸۰ اولین کار بازیگری اش را وقتی که ۳۴ ساله بود با فیلم رویای جوانی شروع کرده بود نهایتاً با سریال او یک فرشته بود به شهرت رسید او در این سریال نقش همسر مرحوم حسین جوهرچی را بازی می کرد که در ماه رمضان ۱۳۸۴ پخش شد.

مریم کاویانی و همسرش,عکس مریم کاویانی

عمل های زیبایی

من مشکلی با عمل های زیبایی ترمیمی که واقعا لازمه و فرد را از عیب با بدشکلی صورت و بدنش نجات می دهند ندارم اما با بعضی از عمل های جراحی که تغییرات عجیب و غریب بر روی صورت می گذارد و بعد از مدتی شکل طبیعی چهره زشت و دفرمه می شود قبول ندارم و این کار را اشتباه بزرگی میدانم و باید قبول کنیم که سلیقه زیبایی ما تعییر کرده و برعکس به سمت زشتی سوق داده شده است.

من از همان ابتدا طرفدار زیبایی طبیعی بودم و هستم و آرایش زیاد را اصلا دوست ندارم حتی سرصحنه فیلمبرداری هم از گریم کلافه و اذیت می شوم و به نظر من خیلی از افرادی که خطر اینگونه عمل ها را قبول می کنند متاسفانه هدف و برنامه درستی در زندگی شون ندارند و یا احساس خلا می کنند. البته اینو هم بگم که امروزه بیشتر این عمل های زیبایی به نوعی تفریح برای بعضی ها تبدیل شده است.

عکس مریم کاویانی و همسرش,همسر مریم کاویانی چیست؟,همسر مریم کاویانی

مریم کاویانی و برادرش

اهل خوردن سوسیس و کالباس نیستم

مریم کاویانی : به هیچ وجه اهل خوردن کالبس و سوسیس نیستم و خیلی کم پیش می آید که هوس خوردن غذاهای بیرون به سرم بزند همه وعده های غذایی من خانگی است و تمام سعی ام را می کنم که غذاهایم را با مواد و روغن های سالم درست کنم و برای همین تا به امروز افزایش وزن و تجربه گرفتن رژیم برای کاهش وزن را نداشتم.

شایعه جدایی ترانه علیدوستی از همسرش
شایعه جدایی ترانه علیدوستی از همسرش
سال گذشته خبری مبنی بر جدایی و طلاق ترانه علیدوستی در فضای وب منتشر بود و همچنین ...

البته اینو هم بگم که بخشی از تناسب اندام هر فرد به ژنتیک او بر می گرد اما من همیشه عادت داشتم قبل از سیر شدن از غذا خوردن دست بکشم. نوشیدن مایعات زیاد هنگام غذا خوردن باعث میشود که حجم معده بزرگ شود و همین کار باعث افزایش وزن و چاقی می شود.

مدل لباس مریم کاویانی,عکس های جدید مریم کاویانی,مریم کاویانی

نوشیدن عرقیات و شربت های گیاهی

مریم کاویانی : به نظر من استفاده از روش های طب سنتی و عرقیات و شربت های گیاهی بهترین گزینه برای جایگزین کردن مصرف داروهای خودسرانه است و من خودم در خانه مرتب عرق کاسنی و نعنا مصرف می کنم البته این نکته را هم بگم داروهای گیاهی و دارویی هم بی خطر و بدون عوارض نیستند و اگر بسیاری از این داروهای گیاهی درست مصرف نشود می تواند خطرناک باشد. همچنین نباید خودسرانه داروهای گیاهی را با داروهایی شیمایی که پزشکان متخصص تجویز می کنند جایگزین کنیم .