آبگوشت بادمجان یکی دیگر از انواع آبگوشت های خوشمزه می باشد که شما می توانید با گوشت, بادمجان و سیب زمینی این آبگوشت خوشمزه را درست کنید این آبگوشت را به کسانی که علاقه خاصی به بادمجان دارند پیشنهاد می کنیم البته این دسته از افراد علاوه بر آبگوشت بادمجان می توانند دلمه بادمجان را هم درست کنند. در این پست اشپزی پارلین طرز تهیه آبگوشت بادمجان خوشمزه را به همراه مواد لازم برای ۴ نفر آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.

 مواد لازم مقدار لازم
گوشت آبگوشتی ۴۴۰۰ گرم
لپه ۱ استکان
بادمجان ۳ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
غوره ۱۰۰ گرم
پیاز درشت ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه آبگوشت بادمجان

برای تهیه آبگوشت بادمجان باید لپه را از چند ساعت قبل خیس کنید و آبش را عضو کنید تا نفخ شون برود. برای شروع ابتدا پیاز را خرد کنید و به همراه گوشت داخل یک قابلمه مناسب بریزید و بعد از اضافه کردن ۵ لیوان آب روی حرارت قرار بدهید تا گوشت نیم پز شد.

بعد از اینکه گوشت نیم پز شد لپه را که از شب قبل خیس کردید به وسیله صافی لپه ها را جدا کنید و به ظرف گوشت اضافه کنید و دوباره صبر کنید تا گوشت و لپه کاملا بپزد.

حالا پوست بادمجان ها را بگیرید و بعد از شستن به صورت حلقه حلقه برش دهید و مقداری نمک روی بادمجان ها بریزید تا به این روش تلخی آن ها گرفته شود پس از آن داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و بادمجان ها را بشورید تا نمک اضافه آن ها برود و بعد از خشک کردن داخل تابه بریزید و با حرارت ملایم بادمجان ها را سرخ کنید.

طرز تهیه سالاد بادمجان
طرز تهیه سالاد بادمجان
سالاد بادمجان کبابی و سرد یکی از انواع سالاد های خوشمزه و پرطرفدار است که ...

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست گرفته و به همراه غوره و بادمجان سرخ شده داخل قابلمه آبگوشت بریزید و بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت مقداری رب گوجه فرنگی, نمک و کمی ادویه در آبگوشت بریزید و بعد از چند بار جوش خوردن زیر حرارت آبگوشت را خاموش کنید و در ظرف سرو بکشید.

نکاتی برای خوشمزه تر شدن آبگوشت بادمجان

گوشت آبگوشت بادمجان

بهترین نوع گوشت برای آبگوشت بادمجان گوشت گردن گوسفندی می باشد البته شما می توانید از گوشت گوساله هم برای پخت آبگوشت بادمجان استفاده کنید. توصیه می کنیم گوشت آبگوشت بادمجان را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید و موقع سرو کوبیده آن به هر نفر ۲ تکه گوشت بکشید. فقط موقع خرد کردن گوشت مواظب باشید استخوان های ریز به گوشت ها نچسبد چون موقع خوردن ممکنه زیر دندان بیاید و اذیت کند.

طرز تهیه آبگوشت انار
طرز تهیه آبگوشت انار
آبگوشت با آب انار یکی از انواع آبگوشت های خوشمزه ایرانی است که در فصل انار ...

مقدار آب آبگوشت

در صورتی که آب آبگوشت بادمجان شما کم بود می توانید اواسط پخت مقداری آب جوش اضافه کنید اما سعی کنید مقداری آبی که در همون ابتدا به آبگوشت اضافه می کنید مقداری کافی باشد تا آبگوشت بادمجان تون خوشمزه تر باشد.