ترانه علیدوستی در ۲۲ دی ماه سال ۱۳۶۲ در شهر تهران در یک خانواده ۴ نفره متولد و اکنون ۳۴ ساله است پدرش حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است که هم اکنون مربی فوتبال است و مادرش نادره حکیم الهی سنگ تراش و مجسمه ساز است. ترانه علیدوستی از طرفداران پر و پا قرص حقوق زنان است.

متاسفانه ترانه علیدوستی تنها برادرش بنام پویان علیدوستی را در چهارشنبه سوری سال ۸۳ از دست دهد این اتفاق زمانی رخ داد که خانم علیدوستی مشغول بازی در فیلم چهارشنبه سوری بود فیلمی که در آن با درخشش در نقشی متفاوت توانست جایگاه خود را به عنوان بازیگر توانا تثبیت کند.

ازدواج و همسر

ترانه علیدوستی متاهل می باشد و در تابستان ۱۳۹۰ با شخصی بنام علی منصور ازدواج کرده است او یک دختر بنام حنا منصور دارد که در پاییز ۱۳۹۲ متولد شد.

بعد از ازدواج ترانه علیدوستی متاسفانه در آن زمان خبرهای کذبی درباره همسرش پخش شده بود که او تاجر بزرگی است و در آلمان زندگی می کند که ترانه علیدوستی به این اخبار کذب واکنش شدیدی نشان داد :

همسر من نه تاجر است و نه مقیم لندن است و نه چند سال از من بزرگ‌تر است. با منبع اخبار کذبی که درباره ام منتشر شده برخورد خواهم کرد! در ادامه عکس ترانه علیدوستی و همسرش را می بینید :

ترانه علیدوستی,عکس ترانه علیدوستی و همسرش علی منصور,ترانه علیدوستی و دخترش

شایعه جدایی ترانه علیدوستی از همسرش

سال گذشته خبری مبنی بر جدایی و طلاق ترانه علیدوستی در فضای وب منتشر بود و همچنین شایعه شده بود که قراره خانم علیدوستی با مانی حقیقی ازدواج کند که این اخبار شایعه ای بیش نبودند و بعداً تکذیب شدند.

بیماری خاص ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی مبتلا به بیماری خاصی بنام کلاستروفوبیا است که این بیماری همان ترس از محیط بسته است و به همین خاطر او نمی تواند از اتوبوس, مترو و آسانسورهای بدون آینه استفاده کند.

عکس همسر ترانه علیدوستی,علی منصوری همسر ترانه علیدوستی

شروع فعالیت بازیگری

ترانه علیدوستی قبل از اینکه بازیگر شود همیشه فکر می کرد که خواننده اپرا شود و برای همین ۲ سال در هنرستان موسیقی درس خواند و با پگاه آهنگرانی هم همکلاس بود ساز تخصصی اش کلارینت بود و به عنوان ساز دوم پیانو هم میزد تا اینکه در دبیرستان در رشته علوم تجربی ادامه تحصیل داد و بعد در کلاس های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و نهایتاً از طریق همین کلاس ها بود که برای بازی در نقش ترانه در فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم انتخاب شد اما به خاطر بازی در این فیلم وقفه ای در تحصیلاتش ایجاد شد که همین وقفه باعث شد بعدها دیپلم کامپیوتر بگیرد.

ترانه علیدوستی و پدرش,عکس حمید علیدوستی پدر ترانه ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی و پدرش

من ترانه ۱۵ سال دارم

ترانه علیدوستی اولین فعالیت هنری اش را در سینما در سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم شروع کرد حبیب رضایی برای انتخاب نقش ترانه بیش از ۶۰۰ نفر تست گرفت و از بین همه آن ها ترانه علیدوستی را پذیرفت.

ترانه علیدوستی با اینکه در هنگام بازی در این فیلم نه ازدواج کرده بود نه مادر شده بود اما به قدری نقش خود را به خوبی بازی کرد که همه تحسین اش کرد و برای بازی در اولین فیلم سینمایی اش توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کند. جالب است بدانید که وقتی پدرش فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم را دید گریه کرد.

علت طلاق مهتاب کرامتی از همسرش
علت طلاق مهتاب کرامتی از همسرش
مهتاب کرامتی : من سال‌ها پیش ازدواج کردم. زندگی خیلی خوبی هم داشتم. در واقع چون در ...

بازی در تلویزیون خیانت فرهنگی است

۱۲ سال است که در تلویزیون بازی نمی کنم چون معتقدم بازی در تلویزیون خیانت فرهنگی است حتی سریال های سطح بالاتر هم آخر سر دستخوش یک سری جهت گیری های بی مورد در پخش می شوند و من هیچ وقت کسانی را که در تلویزیون کار می کنند قضاوت نمی کنم ولی مردم حق دارند قضاوت کنند و ما در جایگاهی قرار گرفته ایم که قضاوت شویم.

اینستاگرام ترانه علیدوستی,عکس های جدید ترانه علیدوستی,تصاویر ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی اسکار ۲۰۱۷ را تحریم کرد

او که برای بازی در فیلم فروشنده نامزد اسکار شده بود با انتشار خبری در توئیترش اعلام کرد که در مراسم اسکار ۲۰۱۷ شرکت نخواهد کرد او نوشت : "طرح ترامپ برای ممنوعیت سفر ایرانیان به آمرکیا نژاد پرستانه است چه این ممنوعیت شامل یک رخداد فرهنگی شود یا نه، من در اعتراض به این موضوع در اسکار شرکت نخواهم کرد."

بعد از ترانه علیدوستی, اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده هم اعلام کرد که در مراسم اسکار ۲۰۱۷ شرکت نخواهد کرد.

ترانه علیدوستی در شهرزاد

او  در سریال شهرزاد نقش دختری بنام شهرزاد را بازی می کند که عاشق و دلبسته فرهاد دماوندی است و قرار است باهم ازدواج کنند. پدر فرهاد و شهرزاد هر دو از افراد گوش به فرمان فردی بنام بزرگ آقا هستند که در آن زمان شخص قدرتمند و با نفوذی در ایران بود و شهرزاد مجبور می شود به خطار نجات جان فرهاد به دستور بزرگ آقا با برادرزاده او ازدواج کند و پشت به عشق فرهاد کند و ... ( داستان سریال شهرزاد)

شهرزاد به قدری نقشش را در این سریال خوب بازی می کند و غرق در حسش می شود که مرز میان بازیگری و نقش از بین می رود از یک طرف در تقابل های رو در رو با قباد و بزرگ آقا در دو جبهه خشونت طرف است و چاره ای جز مبارزه با آن ها ندارد.

ترانه علیدوستی در شهرزاد,عکس ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در سریال شهرزاد

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی بارها تجربه همکاری مشترک باهم داشته اند از جمله سریال فروشنده و شهرزاد که واقعا فیلم هایی که در آن ها این دو بازیگر ایفای نقش کرده اند حرف نداشته است.

ترانه علیدوستی گفته است : شیرین ترین لحظات بازیگری ام را در کنار شهاب حسینی سپری کرده ایم.

شهاب حسینی گفته است : ترانه علیدوستی بهترین بازیگر زن سینما ایران است.

عکس شهاب حسینی و همسرش پریچهر قنبری
عکس شهاب حسینی و همسرش پریچهر قنبری
شهاب حسینی در سال ۱۳۷۴ وقتی ۲۲ ساله بود با دختر ۱۵ ساله ای بنام پریچهر قنبری ازدواج ...

بیوگرافی ترانه علیدوستی,عکس ترانه علیدوستی, عکس های ترانه علیدوستی در شهرزاد

شغل دوم ترانه علیدوستی

خانم علیدوستی به زبان انگلسی مسلط است و مترجم ادبی است. او در پنجمین دوره بازیگری در قسمت ادبیات داستانی توانست جایزه ادبی پروین اعتصامی را با ترجمه رویای مادرم و تألیف آلیس مونرو از آن خود کند.