حسین محجوب در ۱۰ مرداد ۱۳۲۷ در شهر رشت متولد و اکنون ۶۹ ساله است. دو فرزند پسر بنام های سیاوش و هومن دارد و علاوه بر بازیگری, کار نویسندگی و کارگردانی هم می کند. او پس از گرفتن دیپلم ادبی به طور حرفه ای وارد تئاتر شد. او صدای بسیار دلنشین و خاصی دارد که به او در اجرای نقش هایش کمک می کند.

او هم اکنون در سریال محکومین نقش قاضی را بازی می کند که به کسانی که به صورت سهوی جرمی را انجام دادند و از کار خود پشیمان هستند فرصت دوباره می دهند تا به جای رفتن به زندان و سپری کردن دوران محکومیت, مجازات های جایگزین دیگری نظیر فعالیت اجتماعی در بخش خاصی داشته باشد.

ازدواج و همسر

متاسفانه تا به امروز هیچ خبری مبنی در مورد همسر حسین محجوب و فرزندانش منتشر نشده است.

ورود به دنیای بازیگری

حسین محجوب اولین کاری سینمایی اش را با فیلم رگبار به کارگردانی بهرام بیضایی تجربه کرد و با بازی در نمایش سلطان مار در سال ۱۳۴۸ اولین کار تئاتری خودش را تجربه کرد. همچنین او برای بازی عالی اش در فیلم رنگ خدا برنده جایزه جشنواره والنسین فرانسه و جشن خانه سینما و جشنواره فیلم فجر شد. او هم اکنون یکی از بازیگران موفق کشورمون است که تا به امروز در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرده است.

عکس شهاب حسینی و همسرش
عکس شهاب حسینی و همسرش
شهاب حسینی در سال ۱۳۷۴ وقتی ۲۲ ساله بود با دختر ۱۵ ساله ای بنام پریچهر قنبری ازدواج ...

نقش های مثبت یا منفی

من بر این باورم که به هیچ وجه نباید برای نقش ها خط کش دست بگیریم ما در جهانی خاکستری زندگی می کنیم که همه انسان ها به نوعی خصوصیات خوب و بد دارند و به نظر من هیچ گاه نباید برای انتخاب نقش مقابل بازیگران سدی قرار داد این یک آسیب جدی برای سینما و تلویزیون است.

من ترانه ۱۵ سال دارم

یکی از کارهای موفق حسین محجوب در دهه ۸۰ می توان به فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم که تأثیر عمیقی بر روی مخاطب می گذارد او در این فیلم نقش پدری دلسوز و نگران را بازی می کند که زندانی است و به شدت نگران دختر نوجوان خود ( ترانه علیدوستی) است او در این فیلم به قدری خوب بازی کرده مخصوصا در صحنه های دو نفره اش با ترانه علیدوستی که حس واقع گرایی کار را چند برابر کرده است و مخاطب را شدیداً تحت تأثیر قرار می دهد.

انتقاد شدید حسین محبوب از عدم پخش سریال سرزمین مادری

حسین محجوب در فیلم سرزمین مادری که یکی از نقش های اصلی و مهم را بازی می کرد که متاسفانه این سریال پخش نشد و حسین محجوب از جمله کسانی بود که به این موضوع واکنش شدید نشان داد او گفت : من در سرزمین کهن نقش خوبی را داشتم ولی متاسفانه نمی گذارند این سریال پخش شود من نمیدانم علت این همه مقاومت برای عدم پخش این سریال چیست؟ به نظر من سریال سرزمین مادری هیچ ضرر و زیانی برای دوستان بخیتاری ندارد. حالا که اسم این سریال تغییر کرده و برخی از سکانس هایش حذف شده است باز چرا این سریال پخش نمی شود؟ این رفتار با یک مجموعه تلویزیونی به هیچ وجه درست نیست و باید کمی تحمل هایمان را بالا ببریم

خاطره جالب اولین ملاقات نگین معتضدی با مهران مدیری
خاطره جالب اولین ملاقات نگین معتضدی با مهران مدیری
نگین معتضدی : هرگز اولین روزی که مهران مدیری رو دیدم فراموش نمیکنم من خیلی ترسیده ...

در فیلم مسیر زاینده رود که مشغول کار بودیم همش می گفتند که این سریال به لحجه شیرین اصفهانی ها خدشه وارد می کند. ولی اگر یک فرهنگ یک پارچه میخواهیم درست نیست رفتار قومیتی داشته باشیم. متاسفانه الان فقط ما می نوانیم از لومپن ها انتقاد کنیم. با این طرز فکر باید قبول کنیم که تمام دکتها و مهندسانی که در این کشور کار می کنند بی نظیر و شاهکارند یا تمام بازیگران کشوزمون از نظر سلامت بی نظیرند. مشخص است که جامعه اینگونه نیست در همه جا آدم خوب و بد باهم وجود دارد.