سوپ مرغ یکی از انواع سوپ های خوشمزه و پرطرفدار است و به دلیل اینکه از مرغ و سبزیجات معطر در پخت این سوپ استفاده می شود بسیار مقوی بوده و طعم فوق العاده هم دارد. شما میتوانید این سوپ خوشمزه را همانند سوپ جو به عنوان پیش غذا برای پذیرایی از مهمان های خود استفاده کنید. در این پست آشپزی سایت پارلین, طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه را به همراه مواد لازم برای ۴ نفر آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.

 مواد لازم مقدار لازم
 گوشت مرغ ۴۰۰ گرم
 سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
هویج ۲ عدد
 سیر ۲ حبه
 سبزیجات به مقدار لازم
 نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل تهیه سوپ مرغ

ابتدا در یک قابلمه گوشت مرغ را به همراه مقداری آب و یک پیاز روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا مرغ نیم پز شود سپس بعد از کمی خنک شدن آب مرغ را با استفاده از صافی جدا کنید و کنار بگذارید و گوشت مرغ را به صورت ریش ریش خرد کنید و آن را هم کنار بگذارید تا بعدا به سوپ اضافه کنیم.

حالا باید بقیه موادمون را در ظرف های جدا آماده کنیم برای این کار هویج و پیاز و سیب زمینی را به شکل نگینی خرد کنید و سیرها را هم به صورت ریز خرد کنید و آن ها را هم کنار بگذارید.

برای شروع پیاز و سیر را به همراه روغن در قابلمه سوپ روی حرارت کم بگذارید و تفت دهید سپس هویچ ها را که به صورت نگینی خرد کرده اید اضافه کنید و پس از آب مرغ را به همراه مقداری آب اضافه کنید به طوریکه مجموع آب اضافه شده یک و نیم لیتر باشد.

پس از اینکه هویچ ها نیم پز شد سیب زمینی ها را که به صورت نگینی خرده کرده بودید به همراه گوشت مرغ به قابلمه سوپ اضافه کنید دلیل اینکه در این مرحله سیب زمینی ها را اضافه می کنید این است که سیب زمینی زودتر از هویچ می پزد.

در مرحله آخر پس از به جوش آمدن سوپ, سبزیجات را که از قبل شسته و خرد کرده اید اضافه کنید و بعد از کمی جوشیدن مقداری نمک و فلفل سیاه هم اضافه کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و آماده شود.

نکاتی برای خوشمزه تر شدن سوپ مرغ

سبزی سوپ مرغ

در حالت کلی سبزی سوپ مرغ شامل گشنیز, تره و جعفری به نسبت های مساوری است اما همان طور که میدانید بعضی از مواد که برای سوپ استفاده می شود کاملا سلیقه ای است و شما میتوانید با توجه به ذائقه خود از سبزیجات معطر دیگری استفاده کنید.

گوشت سوپ مرغ

سینه مرغ بهترین نوع گوشت برای سوپ مرغ است در روشی که ما استفاده کردیم گوشت مرغ را پس از پختن با دست ریش رش کردیم ولی برای زیباتر شدن سوپ مرغ, شما می توانید گوشت مرغ ها را به صورت نگینی خرد کنید و سپس بپزید.

طرز تهیه سوپ اسفناج با خامه
طرز تهیه سوپ اسفناج با خامه
سوپ اسفناج با خامه و جو پرک یکی از خوشمزه ترین سوپ ها می باشد که شما می توانید با ...

آبکی شدن سوپ مرغ

اگر احساس می کنید سوپ مرغ تون بیش از حد آبکی شده نگران نباشید برای رفع این مشکل می توانید مقدار کمی آرد برنج را در یک لیوان آب سرد حل کنید و کم کم به سوپ اضافه کنید تا سوپ مرغ شما غلیظ تر شود. البته اگر سوپ با حرارت ملایم بپزد هم خوشمزه تر می شود و هم غلیظ تر.