سریال شهرزاد

سریال شهرزاد پرفروش ترین و پرمخاطب ترین سریال نمایش خانگی است که طرفداران این سریال هر هفته منتظر پخش قسمت جدید این سریال هستند این سریال عاشقانه و محبوب تا به امروز فصل اول آن در ۲۸ قسمت در سال ۹۴ و فصل دوم آن در ۱۵ قسمت در سال ۹۶ پخش شد و هم اکنون در بهمن ماه ۹۶ فصل سومش شروع شده است. این سریال جذاب و دیدنی به کارگردانی حسن فتخی و تهیه کنندگی محمد امامی ساخته شده است.

خلاصه فصل اول سریال شهرزاد

شهرزاد داستان عاشقانه ای بین دو زوج عاشق است شهرزاد (ترانه علیدوستی) دانشجویی پزشکی و فرهاد (مصطفی زمانی) دانشجویی ادبیات و روزنامه نگار است که این دو عاشق هم هستند و قصد ازدواج دارند. پدر فرهاد (مهدی سلطانی) و پدر شهرزاد (محمود پاک نیت) هر دو از افراد گوش به فرمان بزرگ آقا (علی نصیریان) هستند در آن زمان یعنی سال ۱۳۳۲ بزرگ آقا شخص قدرتمند و با نفوذی در کشور بود و ماجرای زمامداری دکتر مصدق هم در این زمان بود.

عکس خانواده شهرزاد, عکس خانواده فرهاد در سریال شهرزاد, خانواده هاشم دماوندی در سریال شهرزاد

فرهاد و شهرزاد هم جزو طرفداران پرو پا قرص دکتر مصدق بودند تا اینکه فرهاد را به جرم اتهام به قتل و توطئه علیه سلطنت دستگیر می کنند و به پای چوبه دار می کشند اما بزرگ آقا جان او را نجات می دهد و خیال هایی در سرش دارد.

بزرگ آقا تنها یک دختر به اسم شیرین (پریناز ایزدیار) دارد که همسر بردرزاده اش قباد (شهاب حسینی) است و شیرین دختری مغرور است که عاشق قباد است اما قباد اصلا علاقه ای به شیرین ندارد و از ترس قدرت عمویش مجبور می شود بسوزد و بسازد. همچین شیرین و قباد بچه دار نمی شوند و بزرگ آقا هم دوست دارد نوه داشته باشد تا بعدا وارثی داشته باشد تا اینکه تصمیم می گیرد شهرزاد که نامزد فرهاد است و قراره باهم عروسی بکنند به عنوان زن دوم برای قباد بگیرد.

عکس شهرزاد و قباد, عکس مراسم عروسی شهرزاد و قباد, عکس ترانه علیدوستی و شهاب حسینی

اما چرا شهرزاد؟

چون شهرزاد دختر با غیرت و با عرضه ای است و بزرگ آقا هم از شهرزاد خوشش میاد و دوست دارد نوه اش همانند شهرزاد باشد. پدر شهرزاد از این تصمیم بزرگ آقا حمایت می کند ولی شهرزاد به هیچ وجه قبول نمی کند تا اینکه بزرگ آقا شهرزاد را تهدید می کند که اگر دست از فرهاد نکشد و عروسش نشود دوباره پرونده قضایی فرهاد را باز خواهد کرد و او را به پای چوبه دار خواهد کشید. برای شهرزاد هم هیچ چاره ای نمی نمونه و برای حفظ جان فرهاد تصمیم می گیرد با مردی بنام قباد که هیچ علاقه ای بهش ندارد ازدواج کند اما این موضوع را از همه مخفی می کند.

فرهاد هم که از همه جا بی خبر است نمی تواند درک کند که چرا شهرزاد این کار را کرد. شهرزاد و قباد بعد از ازدواج بهم عادت می کنند و صاحب پسری بنام کبیر می شوند از طرفی شیرین هم به رابطه صمیمی قباد با شهرزاد حسودی می کند و از پدرش بابت اینکه برای او هوو آورده است ناراحت است و افسردگی می گیرد. شیرین خدمتکاری بنام اکرم ( گلاره عباسی) دارد که با خدمتکار خانه بزرگ آقا مل مل (ساقی زینتی) رابطه خوبی ندارد در یکی از شب ها شیرین که از شدت افسردگی شدید و همچنین به خاطر دمنون هایی که اکرم به او می دهد ازخواب همانند دیوانه ها بیدار می شود و مل مل را به چشم شهرزاد می بینید و با دست هایش میخواهد او را خفه کند که اکرم وقتی آن ها را جدا می کند مل مل را از پله ها پایین هل می دهد و مل مل کشته می شود و اکرم قتل مل مل را به دوش شیرین می اندازد بزرگ آقا وقتی از ماجرا خبردار می شود موضوع را مخفی می کند و اکرم را تهدید می کند نباید به کسی حرفی بزند. از طرفی اکنون بزرگ آقا صاحب نوه شده و برای اینکه حال دخترش شیرین خوب شود و قباد همیشه پیشش باشد دستور می دهد قباد و شهرزاد از هم جدا بشوند و شهرزاد هفته ای فقط یکبار می تواند پسرش را ببینید.

فرهاد دماوندی در سریال شهرزاد, عکس مصطفی زمانی در سریال شهرزاد

بعد از اینکه شهرزاد از قباد جدا شد فرهاد به سراغ شهرزاد می رود تا بفهمد که چرا شهرزاد او را ول کرد و زن قباد شد شهرزاد هم چیزی را به او لو نمی دهد تا اینکه متوجه می شود پدرش میداند که چرا شهرزاد چنین تصمیمی را گرفته است فرهاد به سراغ پدرش می رود و بعد از اصرارهای فرهاد, پدرش هم تسلیم می شود و همه چی را برای فرهاد توضیح می دهد و فرهاد هم بعد از فهمیدن ماجرا دوباره سراغ شهرزاد می رود و به او می گوید من بعد از تو زندگی رو میخواستم چکار؟ ای کاش میذاشتی من می مردم ولی این کار را نمی کردی و دوباره از شهرزاد خواستگاری می کند و گردنبند مرغ آمینی را که قبلا به او هدیه داده بود دوباره گردن شهرزاد می اندازد.

شهرزاد و فرهاد دوباره تصمیم می گیرند باهم ازدواج کنند ولی قباد مانع بزرگی سر راه آن ها است قبادی که عاشق شهرزاد شده است اما این بار بزرگ آقا از فرهاد و شهرزاد حمایت می کند و در شب نامزدی فرهاد و شهرزاد, قباد می فهمد که دست راست بزرگ آقا عموی واقعی اوست و قباد از خانواده دیوان سالارها نیست و عموی قباد, بزرگ آقا را می کشد تا قباد به قدرت برسد و وقتی خبر مرگ بزرگ اقا را به پدر فرهاد هاشم می دهند او این خبر را مخفی می کند تا خطبه عقد شهرزاد و فرهاد خوانده شود.

عکس فرهاد دماوندی و همسرش ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد, فرهاد و شهرزاد

خلاصه فصل دوم شهرزاد

در فصل دوم فرهاد و شهرزاد به ماه عسل می روند و همه قدرت بزرگ آقا به قباد می رسد و قباد و عمویش برای اینکه شیرین را از سر راهشون بردارند راز کشته شدن مل مل را فاش می کنند و شیرین اولش زندانی می شود و بعد از تأیید پزشک او را به تیمارستان می برند از طرقی خواهر بزرگ ها به تهران می آید تا کمک کند تا برادرزاده اش امور را از دست بگیرد و غافل از همه اتفاقات پشت پرده است بعد ها قباد شیرین را تلاق می دهد و تلاش می کند فرهاد را از سر راه خود بردارد ولی موفق نمی شود و برای تلافی تمام دارایی ها پدر فرهاد و شهرزاد را از آن ها می گیرد دارایی هایی که بزرگ آقا بنام آن ها کرده بود ولی سند نزده بود.

عکس شیرین و صابر در سریال شهرزاد, صابر عبدلی و شیرین دیوان سالار در سریال شهرزاد

چه بلایی سر شیرین میاد؟

به سفارش عموی قباد در تیمارستان به شیرین داروهای خاصی می دهند که باعث می شود حال و روز شیرین بجای بهتر شدن روز به روز خراب تر شود از طرف دیگر ماجرا پسری بنام صابر که عاشق و دلداده شیرین دختر بزرگ آقا است متوجه قضییه می شود و به عنوان خدمت کار در تیمارستانی که شیرین بستری است مشغول کار می شود تا اینکه شیرین را راضی به فرار می کند و شیرین به کمک صابر موفق می شود از تیمارستان فرار کند اما شیرینی که مریض است و در وضعیت روانی خوبی به سر نمی رود. صابر به واسله عمه شیرین به هاشم دماوندی معرفی می شوند و هاشم مخفیانه شیرین را به کمک یکی از دوستان عمه بلقیس شیرین را در تیمارستان قاجاریان مخفیانه بستری می کنند تا مورد مداوا قرار بگیرد. فصل دوم شهرزاد نسبت به فصل اولش چندان چالب نبود و اخیرا فصل سوم شهرزاد شروع شده است باید دید در فصل سوم شهرزاد چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ آیا قباد فرهاد را خواهد کشت و به عشقش شیرین خواهد رسید؟

هاشم دماوندی و پسرش فرهاد در سریال شهرزاد, هاشم دماوندی و فرهاد دماوندی, عکس پدر فرهاد در سریال شهرزاد

بازیگران مرد سریال شهرزاد

علی نصیریان در نقش بزرگ آقا دیوان سالار // شهاب حسینی در نقش قباد دیوان سالار // مصطفی زمانی در نقش فرهاد دماوندی // مهدی سلطانی در نقش هاشم دماوندی // محمد پاک نیت در نقش جمشید سعادت // ابوالفضل پورعرب در نقش حشمت پاشایی // پروز فلاحی پور در نقش نصرت پاشایی // هومن برق نورد در نفش سرهنگ تیموری // جمشید هاشم پور در نقش سرگرد فولاد شکن // امیرحسین رستمی در نقش بابک یگانه // رامین ناصرنصیر در نقش هوشنگ // رضا کیانیان در نقش شاپور بهبودی // هادی قمیشی در نقش شیروانی و سایر بازیگران

بازیگران زن سریال شهرزاد

ترانه علیدوستی در نقش شهرزاد // پریناز ایزدیار در نفش شیرین دیوان سالار // غزل شاکری در نقش آذر گلدره ای // گلاره عباسی در نقش اکرم // فریبا متخصص در نقش مرضیه // سهیلا رضوی در نقش پروین // مونا احمدی در نقش سمین سعادت // نسیم ادبی در نقش حمیرا سعادت // مینا وحید در نقش مریم مهرزاد و سایر بازیگران

ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد, عکس شهرزاد, نقش ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد

عکس ترانه علیدوستی بازیگر نقش شهرزاد - بیوگرافی ترانه علیدوستی

عکس قباد دیوان سالار در سریال شهرزاد, شهاب حسینی در سریال شهرزاد, قباد دیوان سالار

عکس شهاب حسینی بازیگر نقش قباد

عکس فرهاد دماوندی در سریال شهرزاد, مصطفی زمانی در سریال شهرزاد, فرهاد در شهرزاد

عکس مصطفی زمانی بازیگر نقش فرهاد

عکس شیرین در سریال شهرزاد, عکس پریناز ایزدیار در سریال شهرزاد

عکس پریناز ایزدیار در نقش شیرین دیوان سالار در سریال شهرزاد - بیوگرافی پریناز ایزدیار

عکس هاشم دماوندی, عکس پدر فرهاد در سریال شهرزاد, پدر فرهاد, هاشم دماوندی, مهدی سلطانی

عکس مهدی سلطانی بازیگر نقش هاشم دماوندی در سریال شهرزاد - بیوگرافی مهدی سلطانی

عکس نصرت, عموی قباد, عکس نصرت عموی قباد در شهرزاد

پروز فلاحی پور در نقش نصرت پاشایی در سریال شهرزاد

    عکس اکرم, عکس اکرم خدمتکار خونه بزرگ آقا, اکرم

عکس گلاره عباسی بازیگر نقش اکرم در سریال شهرزاد - بیوگرافی گلاره عباسی

عکس عمه بلقیس, عمه بلقیس, عکس خواهر بزرگ آقا, عکس عمه شیرین

عکس رویا نونهالی بازیگر نقش عمه بلقیس در سریال شهرزاد

         عکس شاپور بهبودی, شاپور بهبودی در کنار ترانه علیدوستی

عکس رضا کیانیان در نقش شاپور بهبودی و ترانه علیدوستی بازیگر نقش شهرزاد