سس هزار جزیره یکی از انواع سس های پرطرفدار و خوشمزه می باشد که ابتدا در کشور آمریکا این سس درست شد و هم اکنون در آمریکا این سس در همه فست فودی ها سرو می شود و به این سس خوشمزه و پرطرفدار, سس مخفی یا سس مخصوص هم می گویند. امروزه سس هزار جزیره به عنوان چاشنی برای انواع سالاد ها و ساندویج ها استفاده می شود در ادامه طرز تهیه سس هزار جزیره را به همراه مواد لازم برای این سس در پارلین آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.

 مواد لازم مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
خیارشور ۴ عدد
ساقه پیازچه ۳ عدد
ساقه کرفس ۲ عدد
 سس مایونز  ۱ لیوان
 سس فلفل  ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سرکه ۱ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه سس هزار جزیره

ابتدا تخم مرغ ها را آب پز می کنیم و زرده و سفیده شون را از هم جدا می کنیم و زرده ها را در ظرفی جدا رنده کنید سپس سرکه, سس فلفل, روغن زیتون و مقداری نمک به ظرف زرده های تخم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا تمامی مواد باهم مخلوط شوند.

در این مرحله سفیده ها را هم در ظرفی جدا رنده کنید و پیازچه و کرفس را که از قبل شسته و به صورت ریز خرد کرده اید به ظرف سفیده ها اضافه کنید حالا کمی سس مایونز هم بریزید و سپس هم بزنید تا باهم مخلوط شوند. در مرحله آخر خیارشورها را به صورت ریز خرد کنید و با محتویات ظرف زرده تخم مرغ و سفیده تخم مرغ مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم تا همه مواد مخلوط شوند اکنون سس هزار جزیره شما آماده است.

طرز تهیه سس بشامل, سس سفید, sos beshamel
طرز تهیه سس سفید
سس بشامل یا همون سس سفید یکی از خوشمزه ترین سس های فرانسوی است که هم اکنون در تمام ...

شما می توانید همین از خوردن سس هزار جزیره خانگی و خوشمزه خود  همراه ساندویج و یا سالاد لذت ببرید و یا اینکه اگر میخواهید این سس را بعدا استفاده کنید باید حتما آن را داخل ظرف مناسب و درداری بریزید و در یخچال نگهداری کنید. حداکثر زمانی که میشه این سس را نگهداری کرد ۲ روز است. همچنین شما می توانید در سایت پارلین طرز تهیه انواع سس ها را در این لینک مشاهده کنید.