گراتن ماکارونی یکی دیگه از گراتن های خوشمزه و عالی است و این گراتن را به خصوص به کسانی که علاقه خاصی به غذاهایی که با ماکارونی درست می شوند دارند پیشنهاد می کنم. در طبخ گراتن ماکارونی من از گوشت چرخ کرده, ماکارونی و پنیر پیتزا استفاده کرده ام. اگر شما هم مثل من هوس درست کردن گراتن ماکارونی را کرده اید می توانید با این آموزش آشپزی پارلین به تنهایی گراتن ماکارونی خوشمزه را با پنیر پیتزا درست کنید در ادامه دستور طرز تهیه گراتن ماکارونی خوشمزه را با سس بشامل براتون قرار داده ام.

 مواد لازم مقدار لازم
ماکارونی ۱ بسته
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۱ عدد
 کره ۱۰۰ گرم
شیر ۱ لیوان
آرد ۲ قاشق غذاخوری
خامه ۱۰۰ گرم
 نمک  به میزان لازم
 فلفل  به میزان لازم
روغن  به میزان لازم

مراحل تهیه گراتن ماکارونی

برای تهیه گراتن ماکارونی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در ظرفی مناسب به همراه روغن تفت دهید تا سرخ شود و بعد گوشت چرخ کرده را داخل ظرف پیاز بریزید تا سرخ شود و کمی هم نمک و فلفل بزنید سپس مقداری آب اضافه کنید و منتظر بمانید تا گوشت بپزد و به اصطلاح به روغن بیفتد و ماکارونی را هم آبکش کنید.

برای تهیه سس بشامل نیمی از کره را بر روی حرارت بگذارید و مقدار آرد گفته شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آرد هم سرخ شود سپس شیر را آرام آرام به ظرف آرد اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا شیر و آرد مخلوط شود بعد کمی نمک و فلفل هم بزنید سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و با خامه مخلوط کنید اکنون سس بشامل شما برای گراتن ماکارونی آماده است.

در این مرحله کف ظرف پیرکس خود را چرب کنید سپس کمی سس بر روی کف ظرف خود بریزید و بعد ماکارونی و مایع گوشتی را اضافه کنید و بقیه سس را بر روی مواد بریزید و بعد از ریختن سس, پنیر پیتزای رنده شده را بریزید و مابقی کره را تکه تکه کرده و بر روی مواد قرار بدهید.

اکنون ظرف را داخل فر خود که از قبل روشن کردید و بر روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده اید قرار بدهید و به مدت ۱ ساعت صبر کنید تا گراتن ماکارونی شما آماده شود.

طرز تهیه گراتن بادمجان و سیب زمینی, gratin-bademjan-va-sibzamini
طرز تهیه گراتن بادمجان
گراتن بادمجان و سیب زمینی یک پیش غذا خوشمزه و مقوی می باشد که شما می توانید ...

نکاتی برای گراتن ماکارونی با پنیر پیتزا

سس گراتن ماکارونی

من سسی را که در پخت گراتن ماکارونی استفاده کردم همان سس بشامل است که قبلا در این بخش دستور طرز تهیه سس بشامل به همراه نکاتی برای خوشمزه تر شدن آن را قرار دادم.