املت شوید با پنیر خامه ای یکی از خوشمزه ترین ها املت ها می باشد که شما می توانید برای صبحانه خود این املت خوشمزه و عالی را درست کنید. وقتی حرف از املت میشه همه ما به فکر املت گوجه فرنگی با تخم مرغ می افتیم در حالی که املت های خوشمزه زیادی نظیر املت قارچ یا املت کالباس وجود دارد. در طبخ این املت از شوید خشک, تخم مرغ و پنیر خامه ای استفاده می شود. در صورتی که هوس درست کردن این املت خوشمزه را کرده اید می توانید با این آموزش آشپزی سایت پارلین, یک املت خوشمزه با شوید و پنیر خامه ای درست کنید.

 مواد لازم مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
پنیر خامه ای یا سفید ۱۰۰ گرم
شوید خشک ۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
روغن به میزان لازم

مراحل تهیه املت شوید با پنیر

برای تهیه املت شوید ابتدا تخم ها را در یک ظرف مناسب بشکنید و کمی نمک و فلفل هم اضافه کنید و بعد هم بزنید تا زرده و سفیده تخم مرغ باهم مخلوط شود حالا شوید را که قبلا به صورت ریز خرد کرده ایم داخل ظرف تخم مرغ می ریزیم و دوباره هم می زنیم.

اکنون پنیر خامه ای را رنده کنید و به ظرف تخم مرغ و شوید اضافه کنید و هم بزنید تا تمامی مواد باهم مخلوط شوند حالا داخل تابه مقداری روغن بریزید و بعد از داغ شدن روغن, مایه املت را داخل تابه می ریزیم و در تابه را میزاریم تا املت با حرارت ملایم بسته شود و پف کند بعد طرف دیگر را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود و سپس سرو کنید.

طرز تهیه املت سیب زمینی
طرز تهیه املت سیب زمینی
املت سیب زمینی با تخم مرغ یک نوع املت ساده و خوشمزه است که می توانید در عرض ...

نکاتی در مورد املت شوید

پنیر املت شوید

شما می توانید برای این نوع املت با توجه به ذائقه خود از پنیر سفید یا خامه ای استفاده کنید همچنین می توانید پنیر خود را رنده کنید و یا به صورت قطعه های کوچک برش دهید تا پس از پخت پنیرش به صورت مجزا دیده شود.