آبگوشت با آب انار یکی از انواع آبگوشت های خوشمزه ایرانی است که در فصل انار طرفداران مخصوص خودش را دارد در طبخ این آبگوشت از گوشت, حبوبات و سیب زمینی استفاده می شود. به هر حال اگر هوس درست کردن آبگوشت با آب انار را کرده اید در این آموزش پارلین ما طرز تهیه آبگوشت با آب انار را آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

مواد لازم مقدار لازم
گوشت ۲۵۰ گرم
نخود نصف فنجان
لوبیا سفید نصف فنجان
سیب زمینی ۳ عدد
آب انار ۱ لیوان
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سبز ۲ عدد
زردچوبه به میزان لازم
روغن به میزان لازم
نمک به میزان لازم

مراحل تهیه آبگوشت با آب انار

برای تهیه آبگوشت انار ابتدا نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چند باری آب آن ها را عوض کنید تا نفخ شون برود سپس گوشت را پس از شستن به تکه های کوچک مساوی تقسیم کنید و پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و در قابلمه ای مناسب به همراه کمی روغن تفت دهید.

حالا گوشت را به قابلمه پیاز اضافه کنید و تفت دهید بعد از اینکه کمی رنگ گوشت ها تغییر پیدا کرد مقداری زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید و بعد هم نخود و لوبیا را به همراه ۲ لیوان آب اضافه کنید و صبر کنید تا تمامی مواد نیم پز شوند.

بعد از نیم پز شدن مواد, اکنون سیب زمینی, آب نار, نمک و فلفل سبز را که به صورت ریز خرد کرده اید را اضافه کنید و منتظر کنید تا آبگوشت با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

طرز تهیه آبگوشت
طرز تهیه آبگوشت خوشمزه
طرز تهیه آبگوشت سنتی خوشمزه و ساده به همراه اسرار پخت دیزی سنگی مجلسی ...

نکاتی در مورد خوشمزه تر شدن آبگوشت انار

گوشت آبگوشت آب انار

شما می توانید از گوشت گوساله یا گوسفند برای آبگوشت آب اناز اسفتاده کنید اما بهترین گوشت برای آبگوشت انار گوشت سردست می باشد.