طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه و مجلسی

سالاد الویه یکی از انواع سالاد های خوشمزه و پرطرفدار می باشد که برای اولین بار این سالاد در روسیه درست شد و بعد هم در کشورهای دیگه همانند ایران مشهور شد البته در ایران این سالاد را با نام سالاد الویه می شناسند. جالب است بدانید که در کشور روسیه این سالاد به عنوان یکی از اجزای اصلی شام شب سال نو سرو می شود. شما می توانید سالاد الویه را به عنوان پیش غذا و یا یک میان وعده غذایی توی مهمونی های خودتون سرو کنید در ادامه طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.

 مواد لازم مقدار لازم
سینه مرغ ۱ عدد
 تخم مرغ ۲ عدد
سیب زمینی  ۳ عدد
خیارشور ۶ عدد
 نخود فرنگی ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
 سس مایونر به میزان لازم
 آبلیمو به میزان لازم
نمک به میزان لازم

مراحل تهیه سالاد الویه

برای تهیه سالاد الویه ابتدا سیب زمینی, تخم مرغ و نخود فرنگی را در ظرف های جداگانه با مقداری آب روی حرار قرار بدهید تا آبپز شوند پس از اینکه پختند آن ها را کنار بگذارید. البته می توانید به جای پختن نخود فرنگی از کنسرو نخود فرنگی آماده هم استفاده کنید و کمی کار خود را آسان تر کنید.

سپس سینه مرغ را به همراه پیاز, زردچوبه, نمک و کمی آب در ظرفی جدا بر روی حرارت بگذارید تا بپزد آنقدر آب بریزید که بعد از پخت, مقداری آب هم باقی بماند تا بتوانید این آب را هم برای سس سالاد الویه استفاده کنید. پس از پخت مرغ و خنک شدن سینه مرغ پخته شده را با دست به صورت ریش ریش خرد کنید.

در این مرحله باید تمام مواد را باهم مخلوط کنید برای این کار ابتدا سینه مرغ خرد شده را در ظرف بزرگی بریزید و سیب زمینی و تخم مرغ های پخته شده را بر روی مرغ رنده کنید. بعد خیارشور ها را به صورت جداگانه رنده کنید و آب آن ها را با دست بگیرید تا قاطی مواد سالاد نشود. در انتها هم نخود فرنگی های پخته شده را اضافه کنید و همه مواد را باهم مخلوط کنید.

تهیه سس سالاد الویه

برای این کار سس مایونز را با مقداری آب مرغ مخلوط کنید آب مرغ باید یک سوم سس مایونز باشد بعد کمی آبلیمو هم اضافه کنید و کمی هم ماست در حدود نصف سس اضافه کنید و در انتها کمی نمک اضافه کنید.

حال که سس سالاد را هم آماده کردیم آن را بر روی مواد سالاد بریزید و همه مواد را باهم مخلوط کنید سپس سالاد الویه آماده شده را در ظرف مخصوص سالاد خود بریزید و پس از تزیین به مدت یک و نیم ساعت در یخچال قرار بدهید تا خنک شود و بعد سرو کنید.

طرز تهیه سالاد اسفناج
طرز تهیه سالاد اسفناج
سالاد اسفناج یکی دیگر از سالاد های مقوی معروف می باشد که با دستورات مختلفی ...

تزیین سالاد الویه

برای تزیین می توانید از گوجه فرنگی, خیارشور, ذرت و ... استفاده کنید. در انتها مدل های از تزیین سالاد الویه برای شما قرار دادیم. دیدن مدل های تزیین شده سالاد الویه می تواند سبب افزایش مهارت شما در تزیین شود.

 مدل تزیین سالاد الویه

طرح و ایده تزیین سالاد الویه برای مهمان

عکس تزیین سالاد الویه مجلسی

عکس تزیین سالاد الویه شیک و مجلسی زیبا

تزیین سالاد الویه

مدل تزیین سالاد الویه مجلسی