طرز تهیه سالاد اسفناج

سالاد اسفناج یکی دیگر از سالاد های مقوی معروف می باشد که با دستورات مختلفی این سالاد را درست می کنند. این سالاد به علت دارا بودن آهن برای افراد کم خون و کمبود آهن بسیار مفید می باشد همچنین اسفناج خام به علت دارا بودن فیبر, روده را فعال و تخلیه می کند. دستور پختی که من برای درست کردن سالاد اسنفاج استفاده کرده ام خیلی طرفدار داره و از اسفناج, انار, پرتقال و گردو استفاده کرده ام که در ادامه در سایت پارلین می بینید.

 مواد لازم مقدار لازم
اسفناج نیم کیلو
انار نصف لیوان
پرتقال ۱ عدد درشت
گردو نصف لیوان
رب انار ملس ۳ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
 فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج و پرتقال و گردو

  1. برای تهیه سالاد اسفناج برگ های کوچک داخلی اسفناج استفاده می کنیم برگ های اسفناج را شسته و روی دستمال تمییز پهن کنید تا آبشون گرفته بشه و خشک شوند.
  2. انار را در ظرفی جدا دون کنید و پرتقال را پوست بگیرید و سپس به قطعات متوسط خرد می کنیم یعنی اگر پرتقال بزرگ باشه هر پره از پرتقال را به ۳ قیمت تقسیم می کنیم و اگر پرتقال کوچک باشه هر پره را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.
  3. در این مرحله اسفناج های خرد شده را در ظرف مناسب سرو بریزید و لابه لای اسفناج ها مخلوط انار و پرتقال هم استفاده کنید البته من از توت فرنگی هم استفاده کردم و در آخر روی سالاد اسفناج گردوها را بریزید.
  4. در مرحله آخر برای تهیه سس سالاد اسفناج, مواد باقی مانده یعنی سرکه بالزامیک, روغن زیتون و رب انار را باهم مخلوط کنید و روی مواد سالاد می ریزیم. در صورت تمایل می توانید نمک و فلفل هم بر روی سس بریزید.
آموزش طرز تهیه سالاد فصل مجلسی
طرز تهیه سالاد فصل مجلسی
سالاد کاهو یا همون سالاد فصل یکی از سالاد های پرطرفدار ما ایرانیان است که برای پذیرایی ...

نکاتی برای خوشمزه تر شدن سالاد اسفناج

  • در بعضی از دستورات درست کردن سالاد اسفناج از پنیر فتا هم استفاده می کنند که من پیشنهاد میکنم استفاده نکنید چونکه میدونین برای جذب بهتر آهن در بدن بهتر است به همراهش مواد کلسیم دار استفاده نشود.

امیدواریم که دستور درست کردن سالاد اسفناج مود پسندتون قرار گرفته باشد برای دیدن دستور درست کردن انواع سالاد در سایت پارلین کلیک کنید.